* Vi önskar er alla en underbar och härlig Midsommar!!


FOTO: Mika Ranta/ HS

I Finland så har man en Juhannuskokko dvs Midsommarbrasa..

Medan Svenskarna har en klädd stång som man kvackar runt *ler*

Vi ska vara hemma och bara vara…
…jag och det mina små gullefjunen.
Det blir god mat och Jordgubbstårta
med mycket grädde, det gillar dom.
Sen ska jag väl försöka köpa extra mycket gubbar
Det är ju så gott att smaska i sig dom
sådär rakt av… mumma ju!!
.
Hanna fullkomligt älskar jordgubbar..
”Kuppar” ”Mmmm, Kuppar”..
säger hon mellan tuggorna..
Så till Hanna måste det vara ett par liter minst
för att hon ska bli nöjd *ler*
Det här kommer att bli dyrt ju, hehe

Ha en underbar midsommarafton alla!!

Sköt om er och varandra…

Och hörrni!!
Ta det lugnt med.. ja ni vet ju!! *ler*
Bättre att vakna i morgon med en klar skalle och ett glatt leende *ler*

Midsommarkram till er alla… från oss alla!

Kramas!

4 svar till “* Vi önskar er alla en underbar och härlig Midsommar!!

  1. Hejsan Puff.

    Tittar in för att önska dig och dina härliga barn en alldeles fantastiskt härlig midsommar.

    Här är vädret inte så roligt…grått och småregn. Eftersom vi inte ska göra något speciellt (gubben jobbar) så är det ingen större katastrof.

    Ha det nu gott. Midsommarkramar till er alla.
    Nickan

  2. puffeltufflan

    Cui

    Men hej vännen! *Kramar om*

    Tack och hoppas du får en underbar sådan med ju!!

    Vi ska inte göra någonting speciellt heller
    bara vara hemma och rå om varandra, som vanligt *ler*

    Midsommarkramar till dig med!

    *Kramar om*

  3. Heej!
    Kul att se dig hos mig igen! Och kul att vara bloggare igen.
    Fult av mig, men jag har faktiskt varit här lite då o då men nog aldrig sagt hej tror jag. Men nu så! Allt gott!

  4. puffeltufflan

    mksblogg

    Vad härligt att det känns så ju!! Bra att du kom tillbaka!

    Men hörruduru…
    så du har gästat mig här utan att heja
    under tiden du pausat..
    *Nyper dig i örat* :D

    Allt gott till dig med!!!

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

