* Minne? Vilket jefla Minne??

Idag så har vädret faktiskt varit helt oki.. fast det har blåst en del.
Var på stan med Sahlini och hennes lilla baby tjej (här utan namn) *ler*
och som ni vet jag har svårt med utländska namn..
i alla fall på söta gulliga 10 månaders barn som har Indisk påbrå
och därmed är namnet Indiskt.. tror jag nu.
Shaan (stavning?) heter grabben hennes och han är 2 år…
men tösens namn har jag svårt för.

HJÄÄLP, vart har jag glömt ungarna!!!

Är ju gammal och gaggig så jag kan bara lära mig
Ja.. ett högst två namn.. per år ju, hehe
Pappan är Finne och det hade ju varit lättare att komma ihåg Finska namn ju
Som Helmi och Kalevi…*ler*
Så heter väl hälften av Finlands gamlingar, hehe
Det är ju modernt med gamla namn till dom små…

Jaja… vi var på stan i alla fall… Shoppade och fikade..
Var in till min absoluta favorit affär Lilla Hjärtat
och löste ut kläder som jag hade lagt undan..
Dom har 50% Off på allting där.. så skynda fynda jättefina kläder!!

.. kanske inte riktigt sådana här.

KappAhl har sommarskor för 49 pix.. jättefina!!
Lindex har välan skor dom med men inte lika mycket..vissa också för 49 pix.

Nu så har vi fixat grill.. äntligen.
Det började ju bli dyrt att köpa engångsgrillar..
199 kr på ÖB i Arboga
Shalini var och köpte den hon har ju bil…
och vi är 4 som delar på den så det blir ju en struntsumma per person.
Det är då Sahlini, Christa, Kirsi och så jag..
Det är vi som brukar grilla på gården…
I morgon blir det premiärgrillning *ler*
Jessica kommer också och grillar..


Den ser ut ungefär som denna
men våran har mera avställningsytor bla på sidorna av kloten.
och ett annat handtag så att man lätt ska kunna köra iväg med den.

I morgon blir det stan också men innan det så ska Sahlini klippa mig
Det blir bara kapa av lite på längden.. en 5-6 cm, ingenting mera.
Tänkte köra med Hästsvans hela sommaren
och vill inte ha en sliten sådan *ler*


Kanske inte riktigt en sådan Hästsvans även om färgen delvis stämmer, hehe

Hanna och Marcus har två dagar kvar på dagis
Till hösten har jag bara skolbarn… känns nog lite konstigt
Ja och lite spännande också.. *ler*
Jag har väl mera fjärilar i magen än vad Hanna och Marcus har, hehe

Måste också börja skola in Hanna ordentligt på fritte om några veckor
och fortsätta med det under hela sommaren.
Jag ska inte lämna henne där ensam alls under denna tid
utan bara så att hon känner igen fröknarna och lokalerna
sen när hon väl börjar sen i Augusti
Vi får väl ta det som en ”Picknick” till Fritte.. Hanna, Marcus och Jag *ler*

Marcus kan ju springa över till sitt Fritids och leka på gården lite..
Han är ju så duktig och jag tror inte Fröknarna har någonting emot det.
Jag har Mejlat till Skolans Rektor om en Assistent till Hanna och Fritte.
För utan en assistent så kan hon inte gå där.. så är det bara.

Hela kvällen Har Christa, Sara och en tjej
(jag tror det var Christas jobbarkompis)
sprungit som tättingar med saker från den gamla lägenheten till den nya..
Marcus hjälpte dom och han var ju så jätteduktig på att springa med småsaker.
Han ville verkligen hjälpa till av hela sitt hjärta-
Han har setat och väntat på att Christa skulle sluta jobbet..
Han har hängt vid hennes trapp… halva dagen.. gullungen min..
Japp, jag är jättestolt över honom *ler*

..hej å hå!!!

Hoppas Christa får allting klart så fort som möjligt…
Jag vet ju av erfarenhet att det är skitjobbigt att flytta
Jamen det fattar ni ju… att det är *ler*
och jobbar man heltid så blir det ännu jobbigare..
Då ska man göra allting efter jobbet… Puh!!

Jag ska aldrig mera flytta utan nästa gång jag byter adress
så har jag på mig en träfrack!!
Japp, så är det, seriöst alltså!!



…och av vissa skäl så kommer jag inte kunna skicka flyttkort.
Men jag skulle kunna gå igen… emellanåt när anden faller på *ler*
BUHUU!!.. det vore trevligt ju *ler*

Nä nu ska jag väl hoppa i lopplådan
Klockan har ju passerat midnatt.. den är exakt 00:16 nu
Och Onsdag har övergått till Torsdag den 26 Juni 2008
…och snart så är det Julafton!!

… tiden går ju så fort nu!!

Snart så är det roliga slut… sommaren alltså!!

Ha en skön natt alla!

Sköt om er och varandra.. ordentligt!!

KramKram!!

2 responses to “* Minne? Vilket jefla Minne??

  1. Läser ikapp litegrann.. Hoppas att ni får en fantastisk sommar med ett väder som förhoppningsvis blir bättre än detta. Hanna kommer säkert att älska fritids och jag hoppas att det löser sig med resursperson. Ha det gott!

  2. puffeltufflan

    Grodansmamma

    Man tack rara du!!
    Hoppas ni får en fantastisk sommar med ju!!

    Jag tror också att Hanna kmmer at gilla fritte
    och resursperson måste hon bara få..
    annars så går det inte.

    *Nattikramar*

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

