* Jag vet att du finns där!!

krop49

Det är så uppenbart..
Det går inte att förneka.
Du kan inte förneka du heller
för du är här hos mig – Just nu!

Jag försöker nå din blick..
Men jag når den inte alltid.
Någon gång fladdrar din själ till
och du ger av dig själv…
Du ger näring åt mig
Du göder min själ.
Men sen försvinner du
Men jag vet att du ändå är kvar.
Dag efter dag…

Som en skugga följer du mig
Du är påtaglig, du är nära
Men ändå ser jag dig
som genom en envägsspegel…
Det finns inga ekon… ingenting
Tystnad.

Men jag finns.

© Sirpa Hotti 2009

4 responses to “* Jag vet att du finns där!!

  1. Så vackert! Du är så duktig att skriva,Puff.
    Jag väntar med spänning på att få läsa din bok,du har talang,tjejen.Massor av kramar-Bitta

  2. Vilken fin dikt! Vad kul att du ska ge ut en bok. Är det din första eller?! KRAM och välkommen till mig.

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

