Daily Archives: 15 juni, 2009

* Tårar av glädje och stolthet.

Tv_rosa_hjrtan

Hanna satt för en stund sedan och kikade på ”Spirit”
En tecknad film om ett hästöde med mycket sång och musik.

Hanna hon älskar sjunga med i sångerna.
Ni skulle se henne.. ögonen glittrar och hon sjunger för full hals.
Även om det… för den oinvigde.. låter som sju svåra år.. haha
Nädå… men lite kråkkrax eller så…

Men Hanna hon sjunger och sjunger så allt vad tyget håller.
Hon sjunger rak i ryggen med stolthet och med obeskrivlig glädje.
Emellanåt så tittar hon på oss som lyssnar på henne.
Ögonen säger allt… Underbara Hanna.

Nu för en stund sedan så var det jag och Johannes
som fick äran att sitta och lyssna.

Efter en stund så ser jag Johannes le det vackraste han kan
och tårarna dom rinner ner på hans kinder.
”Det är så fint Mamma, det som Hanna sjunger”
”Hon är ju så duktig”

I det ögonblicket så förstod jag fullt ut
Att Johannes ser igenom all kråksång… in i Hannas själ
Och Han gläds med henne när hon sjunger
Han känner hennes stolthet över sången.
Hannas stolthet blir hans stolthet med…
Storerbror och lillasyster.

Åhh Gud!!  Låt henne få ha kvar glädjen och stoltheten
hela hennes liv.
Låt ingen ta ifrån henne den!! INGEN!!

Jag gråter jag med… över mina barn.
Inte någon sorgligt gråt.
Utan enbart av glädje och tacksamhet över det jag har.
Jag behöver inte så mycket mera än det här som jag har nu.
Jag har ju allt som är viktigt… precis allt.
Och vi har varandra.

Sköt om er!!

KramKram!

PS!  Johannes kom och kramade mig
Han mumlade någonting ohörbart först och sen hör jag…
”Tack Apor… utan er hade jag inte haft någon mamma!” HAHAHA
Han tänkte väl på evolutionen och så… hur vi har utvecklats.. haha
Gullegubben!!! *Älskar*