* Krillan hela dagen lång.

En helt underbar dag har vi haft på Krillan.
Det var Jag, Johannes, Hanna och Marcus som gick i väg.
Elias valde att stanna hemma… tyvärr!!
Det var varmt och så blåste det en del så det blev inte så attans hett.
Gav ungarna en tidigt Lunch vid 10:30 tiden…
och vi var på Krillan före 11:30
Sen kom vi hem strax efter kl 18.
Så nu är vi lite möra..

När vi skulle in på Krillan så såg jag att priset är nedsatt för en familj
med två vuxna och två barn… familjepris kallades det visst
Men HALLÅ DÄR KOMMUNEN!!
Varför diskrimineras vi ensamstående mammor och pappor??

För mig som hade tre barn med mig .. vi var alltså 4 pers
så  kostade det mera än familjepriset.
Vi är ju också en familj… en helt vanlig familj.
Varför utgår kommunen nu när vi skriver år 2009
enbart från den sk Kärnfamiljen?
Bägge har säkerligen inkomst i den familjen som får rabatt.
så badresorna är nog inte en betungande utgift.
Så som det kan vara för ensamstående föräldrar.

Men för oss som är ensamstående föräldrar då?
Vi kanske har en eller ingen inkomst.
Det är ju vi som borde få dessa erbjudanden…
Samma ”orättvisa” är det ju på tex hotellpaket och så
SuperErbjudande för familj med 2 vuxna och två barn”

Det här måste vi ändra på!!
Eller hur alla ensamstående föräldrar??

Iaf så borde dom kommunala inrättningarna tänka på oss.

Och jo.. jag gick in för familjepris… insisterade ju
Jag är ju både mamma och pappa till mina barn… haha

Det kryllade av Fästingar på Krillan.
Ja det kryllade iaf på min filt.
Hela fem stycken åkte till dom sälla jaktmarkerna..
Hua… gillar inte fästingar.
Ska gå igenom ungarna en gång till senare i kväll…

I morgon blir det gården.. med ett par hinkar vatten.
Hoppas det blåser lite ljumma vindar
annars så blir det snudd på outhärdligt att idka gårdsliv.
Då kokar vi bort och det vore ju dumt att göra det =)

OJ Shittan!!… Kolla HÄR
Helt underbart ju!!
Fan… jag skulle ju dö om det hände mig… av chock
Så jag skulle nog föredra liiite mindre summor ..
Lite realistiska summor… lagom stort =)
Ca 299 miljoner eller så vore lagom… Haha
Ja så att jag överlever och kan njuta av kosingen… haha
Har ju en Tianlott som jag köpte när jag var och handlade på Hemköp.
Det var Birgitta som satt i kassan
och hoppas det ger lite tur att man köper av en kompis… haha
Håll tummarna nu så jag får iaf en ny Tianlott =)

Konstigt nog är alla ungarna vakna ännu och kl är 22:45
Trodde nog att dom skulle stupa i säng efter kvällsmaten.
Men nejdå… dom verkar inte vara trötta alls – Tvärtom!!
Ja då blir det välan en liten sovmorgon i morgon då.
Hoppas jag ju.

Nu ska jag sätta mig på balkongen med en kopp kaffe
och njuta av dom ljumma kvällsvindarna
och njuta av tanken på att vi har haft en fin dag tillsammans
jag och barnen.. en dag med glädje och njutning =)
(Tyvärr så utan Elias… han ville ju inte följa med)

Livet är så attans skönt att leva ibland…

Nu får ni alla ha en fortsatt fin kväll!

Var snälla mot er själva och varandra!!

K r a m K r a m ! !

4 responses to “* Krillan hela dagen lång.

  1. Hmm, gårdsliv…. då passar det kanske att jag tittar förbi framåt kvällskvisten med din gardin?
    Så ni inte är borta o lögar er på badet just då.

  2. Hejsan!

    Nej jag menade inte sådana med klister på, sånna har jag redan. Utan jag menar draperier som han hänger upp tex innanför en dörr!

    Marika.

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

