Daily Archives: 1 augusti, 2009

* Ja vad ska man säga?

Hanna har ju varit lite krasslig nu dom senaste dagarna.
En jobbig hosta…. riktig tung hosta.. slemmig.
Innan hostan kom så var hon snorig i en vecka eller så.
Idag så kom diarrérna… ja nu i kväll.

Men f ö så mår hon faktiskt bra… äter och är glad.
Nu är det en visrusinfektion hon har och det kan ju ge en lös mage.
Svininfluensan? Ja det är ju sådant man tänker på.
Men hon har ju inte typiska flunsa symptom som smärta i kroppen.
Inte hög feber (just nu ingen) och inte är hon trött.
Men ändå… så finns rädslan där.
Influensan slår ju till snabbt och man blir sämre.
Hanna har ju varit krasslig nu ett tag..
Men ändå så kan man inte sluta oroa sig…
För …tänk om?… Jävla OM säger jag ju… jävla OM.

Våran Stockholmsresa på måndag är nu i fara..
Men det går ju flera tåg och lov har ju barnen ett tag till.

Det är alltid så här… nästan alltid då… ok.. ibland då =)
Att när man har bestämt sig för någonting kul
så insjuknar någon av ungarna… eller jag.
Som tur är så bryter inte grabbarna ihop, dom förstår.
Ja nu får man ju hoppas på det, denna gång.
Det är ju inte alltid Grönan hägrar.

I morgon ringer jag till jouren i alla fall
och denna gång så tänker jag inte avvakta.

Vi var iaf ute en sväng idag..
Satt ute med Shalini plus då alla ungarna… i några timmar.
Fika som vanligt… vad annars? =)
I morgon åker dom till Trollhättan på en minisemester.
Christa kommer hem i morgon med grabbsen… trevligt!!
Dom har varit ute på en liten semestertipp…

Nu håller vi alla tummar så att Hanna inte blir sämre.

Förresten… kan man ha snuva vid influensa?
Menar.. är det typiska symptom?
Å andra sidan kan man väl ha både ha vanlig förkylning
och influensa samtidigt? Eller?
Gahhh!! Känner att nojigamorsan är på G… Bläh!! =)

Nähäpp goda vänner… bingen kallar.
Är faktiskt ganska trött nu..
I vanliga fall så börjar kvällen nu för mig (23:56) Haha

Sköt om er alla!!

KramKram!!

HÄR är inlägget kopplat till Expressens artikel om “Fattiga barn”
Jag medverkade i Onsdagens artikel =)
Fortsätt gärna och läs den och diskutera i kommentarerna.

* Vi ska fika och bada i Pinjacolada…

Sjunger Marcus och skuttar runt mig…Haha
”Vart ligger Pinjacolada?” frågar han sen.
Förklarar at det är en drink som vuxna dricker..
”Blää, ska man bada i sånt?” frågar han.. Haha
Han har nog lyssnat för mycket på Marcoolio =)

Han är så glad över att vi ska till Tokholm och Grönan.

Skulle ju ha åkt idag men Hanna är inte så kry
Sen var det en annan sak som gjorde att vi inte kunde åka.
Men på Måndag så åker vi… efter Lunch om allt går väl =)
Sen gott folk… så ska vi åka till Paula och sova över.
Så vi får två dagar i Stockholm =)
Sista dagen.. dvs Tisdagen så är vi hela dagen på Grönan.
Paula börjar jobba kl 12 så vi drar innan.
Sen åker vi hem på kvällen..
Trötta men glada förhoppningsvis.
Hoppas vädret är med oss..
Här i Köping så är det sol och moln vartannat.
Ibland så kommer det en skvätt och sådär jättevarmt är det ju inte.
Men dom har ju lovat bättre tills nästa vecka.

Min stora son kommer att bo i min lägenhet….
Han ska fixa Elias dator och min.
Fast Elias dator har nog snart gjort sitt.
Den fick han ju i födelsedagspresent av Farmor och Farfar
för flera år sedan. Redan då var den väl tio år gammal.
Min brakar nog när som helst..
Själva burken har ju en gång ramlat ner från skrivbordet.
Nu får han pillra på dom i fred…
Annars så är det svårt när alla är hemma.
Det passar ju bra så kan han ju bara husvakt också.

Måste berätta om Paula.
Förra sommaren när jag nämnde i min blogg här
att vi inte har råd att åka i år heller tillsammans någonstans.
Så kom det ett mejl in i inboxen från Paula.
Hon hade läst min blogg ett tag och kommenterat lite då och då.
Det bara fladdrade till i hjärtat så där som det gör
när man upplever att någonting är så så genomäkta..
Ja som det har gjort dom senaste dagarna ett antal gånger =)Tack!
Ja i alla fall så bjöd hon över oss alla fem på semester hem till henne.
Men det blev inte av.. hade inte råd.

Men jag passade på att träffa henne med Hanna över dagen..
Kunde inte låta bli för mejlen efter
visade på en helt fenomenal människa.
En människa som inte tyckte synd utan var klarsynt
och visste hur det kunde vara.. Rakryggad och fin.
Vi bestämde att vi skulle gå på Skansen.. vi tre.
Chansen kom när grabbarna åkte till stugan
till farföräldrarna i några dagar
Fixade lite kosing och åkte iväg..

Det visade sig att jag hade haft helt rätt i min känsla.
Paula är en helt underbar människa…
Det klickade som man nu säger så fint…haha
Hon var hemma hos oss för några veckor sedan…
Vi har kontakt via telefon och våra bloggar.
Det har vi haft ända sen förra sommaren.
Henne släpper jag inte =)

Fatta vad nätet är bra.. vilka människor man träffar.
Det skulle man inte gjort annars..
Ja titta bara på min blogglista
och alla dom kommentatorer som finns här.
Ni är helt fantastiska och tack för att just ni finns.
Livet vore ju lite fattigare utan er.

Ha en underbar Lördag alla ni som kikar förbi.
Glöm aldrig bort att ni är viktiga och värdefulla.

Sköt om er!!

KramKram!

HÄR är inlägget kopplat till Expressens artikel om “Fattiga barn”
Jag medverkade i Onsdagens artikel =)
Fortsätt gärna och läs den och diskutera i kommentarerna.