* Skitvänner…

… har jag inga.

Men jag har massor med underbara, härliga och omtänksamma vänner.
Ja som Shalini och Sani.
Vi skulle vara klara kl 9 i morse… vilket vi var.
Sen tog dom med oss hela alltet till Sanis föräldrars stuga..
Vid en sjö… helt underbart. 
Stugan var ju så fin och den låg ju på en helt underbar plats.
Bilder kommer…
Sanis föräldrar har åkt på semester någonstans.
Barnen har badat.. åkt den snabbaste motorbåten… fiskat…
Johannes fick en abborre som vi stekte upp.. mums ju!!
Dom har fångat en lite söt näbbmus..
Den gick tom att klappa (Konstig vild mus??!!)
Den verkade inte vara rädd alls utan nosade ivrigt på fingrarna.
Sen släpptes den fri… och så pinnade den iväg sött in i buskarna.
Bild kommer sen.

Vi har ätit så gott idag.. hela dagen
Sani gjorde egna hamburgare som vi grillade.
Sen blev det kött till kvällsmaten och potatisgratäng..
Strax efter kl 19 så började mörka moln hopa sig..
Vi hann med nöd och näppe sätta oss i bilarna
inna det öste ner…
När vi kom till Köping efter ca 20 minuter så var det torrt här.

Vi har haft en helt underbara dag på ”Landet”
Vi har njutit och haft det så gott..
Det här har Shalini pratat om länge.
Det har bara inte blivit av tidigare.
Nu bestämde hon bara så där.. att det skulle ske idag..
Det fanns liksom ingen utväg alls ju.. bara att lyda… haha
Attans bra vänner man har va??

Ja vi har ju haft en helt underbar dag..
Är lite slut nu så som man kan bli av friskluft och glädje.

Nu har datorn sippat ut helt…
Nod varnar ideligen…
Firefox kraschar…
Jag får inte upp MSN… den försvinner efter ett par minuter..
IE fryser hela tiden och så så förbannat trög… bläh!
Sen får jag upp felmeddelanden idenligen. ”The script can not….”
Nu ger jag upp och slänger skiten i dumpersen…
Nädå.. Sani ska ta den och formatera om allting.
Lämnar över den i morgon.
Får väl tjuvblogga från sonens dator =)
Sen ska han installera om allting som jag hade.
Bilderna för han över på en extern hårddisk.. så dom räddas.
Resten är det bara att ”kasta”

Så det blir inga bilder idag..
Laddar inte upp en endaste bild mera på datorn..
Det skulle ta en evighet att ladda upp som det har gjort länge nu..
Ja som med Grönanbilderna….Hua vad jag höll på länge.
Surfa runt är nästan omöjligt..
Sidan står bara och tuggar och tuggar…
Ska jag komma nyheterna.. ja ni vet.. Aftonblaskan el Epressen.
Ja då kan jag klicka på adressen..
Sen kan jag gå och plocka upp tävtten ur maskin..
Kollar sen om sidan har laddats upp efter det..
Har jag tur så har den gjort det… haha
Så det blir inga långa surfturer nu … synd.
Vissa sidor är lättare.. men tyngre diton är svårt.

Hanna och Marcus somnade nästan på en gång när vi kom hem.
Elias och Johannes är väldig tysta dom med nu..
Trötta gossar antagligen..
Gud vad jag är lycklig nu över deras glädje.
Shalinin berättade att Elias strålade efter båtturen..
Ja då när dom körde båt i räcerfart ju..
och sa..”Det var tur att jag följde med”
Håret var bakåtslickat av farten på ungarna…Haha
Det är ett gott betyg åt dagen ju =)
(Jupp… morsan var på skitskrajen ju, vad annars?  Haha )

Nu ska jag hoppa in i duschen…
Sen blir det lopplådan direkt efter…
Lopplåda och lopplåda… sover på soffan ju.
Sängen pajade för några veckor sedan..dryga månaden.
Så nu är min lilla soffa min säng i vardagsrummet..
Kan ju inte vända mig alls i soffan…
Ja det är välan tur att man är singel också…Haha
Annars hade man ju fått ligga på varandra..
Drygt en hel natt ju..Haha
ett par minuter går välan an… eller tre fyra…
Men som sagt var… inte en hel natt… hö hö.

Om jag sparar in på badkorvarna och piggelinglassarna.
Så kanske jag kan har råd att köpa en beg säng om 15 år…haha
Haha… sorry… ska inte tjata om korvar mera… =)
Men en säng måste införskaffas lite tidigare än om 15 år..

Nä ni.. nu blir det lite strilande vatten.
Om jag har otur så blir jag pigg efter det..
Det vill vi ju inte… vill vara så här tröttseg som jag är nu.
Så sover man gott…

Ha en underbar fortsättning på eran kväll och natt.

Sköt om er…
Glöm inte titta er i spegeln varje dag….
Och säg dom här orden till den som kikar tillbaka.

Jag är viktig.. Jag är värdefull och Jag behövs!!

Love you all!!

KramKram!!

28 responses to “* Skitvänner…

  1. Oj oj engelsson e så glad för er skull..vilken toppendag o såna underbara vänner..ska bli roligt att se bilderna..

    Hmm näbbmus så gulligt vi hade oxå storfrämmat idag..en igelkott som kilade över gräsmattan o försvann in under fikonträdet..hoppas hoppas den stannar kvar hos oss..

    Men du Sirpa du måste bort från soffan så snabbt som möjligt..vet du..min kusin sökte bidrag från kyrkan till en ny säng..o fick det..kanske en ide..Lämpimät halit

    • Tack vännen!

      Japp.. toppen dag och toppen vänner… guld värt!!
      Skönt att ha bra folk omkring sig hela tiden..
      Inga engergitjuvar… utan energitankare eller så =)

      Ja lilla Näbbisen var ju en så himla gullig liten parvel…
      Är ju så förvånad över att den var så tam…

      Ja bort från soffan…
      Kan bara ligga på ena sidan så den är så bortdomnad på morgonen
      så benet bär ju inte ordentligt.. det måste se ganska lustigt ut…Haha
      Har ju den illa läkta frakturen i ryggen som gör att jag inte kan ligga på rygg.
      Nu har jag inte sovit så länge i soffan…
      Hade haft sängen i ett par år.. innan den nu pajade..
      Innan dess så låg jag ju på soffan i några år… ett par eller så.
      Eller brevid någon av ungarna..
      Fast nu börjar det bli trångt ju och så sparkas dom ju så jefligt…haha
      Så det går lite till… det är ingen fara gumman!!

      Kyrkan!! Tackar för tipset!!
      Fick igår många många tips av Trollskimmer Mia om fonder (barnen)
      Kan ju ansöka av kyrkan också… pröva iaf.

      Lämpimät halit sinulle myös..
      Mutta ei samat =)

  2. Firefox ska du nog tabort för den är bara skit krånglar till allt och saktar ner internet oxå.

    Fast sen kan du väll se om du kan få hjälp och köpa en säng på auktion

  3. Sirpa hej..du jag tänkte på detta med sängen..finns det inget kommunalt återbruk i Köping?? Vi har ett o priserna e underbart låga..jag köper ofta möbler där o hittade en kanonfin säng till brorsan för nån hundring.. Sen så finns ju IKEAs fyndavdelning oxå. Där köpte jag en fin sängram med tillhörande sängbord till mig o sambon för 200 spänn..halit ja o god morgon förresten

    • Huomenta finaste Engelsson..
      Återbruk.. tror inte det.. inte här i Köping
      IKEAs fyndavdelning hade jag inte ens en aning 0m att det fanns.
      Närmsta IKEA ligger i Västerås… så där är man inte så ofta.
      Dit är det fyra mil och bil har jag ju inte…
      Jobbigt det där med sängar..
      kan ju inte ligga på vilken säng som helst för ryggen… tyvärr.
      Inte på soffan heller för den delen… men nöden har ju ingen lag så där sover jag nu snällt.
      Men det är lugnt… klagar inte… sover ju under tak och det är ju huvudsaken =)

      Halit!!

  4. Puffen: japp det gör juh det, har köpt mig en halvhård säng för min rygg som ibland spökar

  5. Hihi den behöver ja själv har ibland ont i ryggslutet eller vad det stället kallas där ryggen går över och blir rumpan.

    Men sen har jag oxå en bäddsoffa :)

  6. Hej på dig!

    Kan vara värt att ta bussen till IKEA för att kolla läget. Du kan om jag inte missminner mig köpa på räntefri kredit, och då bara betala en extra faktureringsavgift per månade för besväret. Kan löna sig att kolla ur mycket det blir i månaden. (Du kan ju börja att titta på nätet, och sedan ringa och kolla villkor) När du hittat lämplig säng, så mutar du en vän med löftet om kaffe och kaka, så att h’n hämtar med bil.

    Glöm inte att du spenderar en tredjedel av ditt liv i sängen, så den är den viktigaste möbeln du ska ha. Soffa är inte lika viktigt (Om man nu inte sover i den =) )

    • Hej fina vännen!

      Får inte krediter.. arbetslös och utan nämnvärd inkomst :(
      Jo jag vet ju att sängen är en viktig möbel..
      Men det är så det är just nu… har inga överblivna sekiner.
      Så det blir soffan som gäller.
      Men jag vet ju också att det kommer säkerligen komma ett tillfälle i framtiden..
      Då jag ”springer på” en säng…. som passar och jag har möjlighet att köpa den.
      Tills dess så är det faktiskt soffan som gäller.
      Min förra säng var ju ett sådant ”springa på” köp
      Men skitungarna har hoppat sönder den så nu är den på tippen…
      Ibland så längtar jag efter en säng så det gör ont…
      Tänk at få bädda fint och krypa mer och sträcka på hela kroppen..
      Men det är då jag har dåliga perioder med ryggen.. då drömmarna kommer.

      Men det är lugnt fina du… tack för din omtanke..
      Bara på den sover jag gott =)
      Mitt fel ju…Jag borde ju ha hållt reda på skitisarna bättre
      så dom inte hann hoppa sönder den.. haha
      Allting går… detta med.

      Kram vännen!

    • Nja.. så där! Ont i skallen sen igår
      Börjar bli förkyld.. snoken är täppt och ryggen värker.
      Men det är bra annars… allting går.. detta med..
      Allting går bara lite saktare =)

      Kram!

  7. Ok *ler* själv har ja bara hasat mig ur säng sen i soffan

  8. Jo kanske det :)
    driker lite kaffe nu å äter godis :)
    blev turbo köttbulls mé makkisa idag till käk (köttbulls i mickron och makaroner)

  9. Nix ICA´s egna hihi mé hälften gammal gälften nytt kanske

    men kaffe é gott å ett måste

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

