Daily Archives: 13 december, 2009

* LuciaAdvent…

Önskar er alla en underbar Lucia!

Det är inte bara Lucia… utan tredje Advent också.
Snart den fjärde och sen så är det Midsommar =)

På agendan idag: Utegång med fika… dvs lite Gårdsliv.
Innan det så blir det Lunch… Fiskbullar tror jag =)
Inte direkt gourmetmat men alla ungarna älskar fiskbullar.
Hade jag haft korvbröd hemma så kunde vi ha grillat lunch på gården.
Men nu har jag inte det så det får bli fiskusbullus.

Ska kolla om jag får tag på bil någonstans
så att vi kunde åka och gratta pappa idag.
Han blir 76 år min älskade pappsing.
Men Petri, min stora son, åker till honom iaf.
Han bor ju också i Västerås.. hos syrran Merja medan han pluggar.
Pappa är inte så mycket för att fira födelsedagar eller storhelger.
Han vill nog gärna se som att det är en helt vanlig dag alla dagar.
Men det är det ju inte… det är pappas speciella egna dag idag.

Vi ringde upp honom i morse och alla sjöng för full hals.
Han blev ju så glad min älskade pappa.

Tänk när jag hade bil… ja då var jag i Västerås ofta
Flera gånger i veckan…
Pappa är ju inte en purung ungdom längre.. nu är han bara ung =)
så det skär i hjärtat att inte kunna hälsa på så ofta.
Men jag ringer minst ett par gånger i veckan.


Ungarna vart på pangens tossiga igår när det började snöa.
Vi gick till LIDL på eftermiddagen så när vi kom ut därifrån
så hade det börjat dala stora flingor…
Barnen gick med gapande munnar hela vägen hem…haha
Dom gjorde snöänglar också dom små… så fint!


Förra årets gran…och min gamla säng den som skitungarna hoppade sönder.
Nu finns en bäddsoffa på sängens plats.
Den mest obekväma bäddsoffa som finns och sover jag i den
så kommer jag inte kunna gå rakt på en vecka… minst.
Den svarta hyllan är längs med väggen… Sen har jag ett soffbord.

Sa ju tidigare att vi inte skulle ha någon gran i år..
Men nu har ungarna ångrat sig… så vi måste väl ha det.
Vi får inte plats med den stora granen vi har.
(Jo det får vi om vi röjer lite men det som röjs ska också stå någonstans)
Så jag får försöka hitta en typ bordsgran ca 1 meter hög.
Undras om det finns på BigInn? Någon som vet??
Ja det ska vara plastgran.
På det soffbordet skulle jag isf ha granen…
Våran stora gran har jag lovat låna ut till Shalini.

Nu börjar klockan ticka mot lunch och fiskusbullusarna.
Sen blir det som sagt var lite Gårdsliv med fika.

Önskar er alla en helt underbar dag.

KramKram!

* Hipp Hipp Hurra!!

Min Älskade Pappa
och barnens underbara ”Vaari”
Han fyller 76 år idag!!

Hoppas du får en underbar födelsedag Älskade pappa!!

VI ÄLSKAR DIG!