* HYVÄÄ JOULUA * GOD JUL *

Dan före dopparedagen är det idag.. och ca en timma till.
Sen är det Julafton till alla barns förtjusning.. och några vuxnas.
Det har varit och är det fortfarande… lite stressigt… bläh!
Är lite låg idag… vet inte varför… sådär ledsen i ögat.
Men det känns lite bättre nu…
Det kan vara så ibland… med allt stress kring julen..
Sen är man ju ensam om allting så det kan ju bli lite jobbigt emellanåt.
Lite drygt att hinna med allting samt placera ungar
när man shoppar det sista…
Det ska städas.. tvättas…Paketeras… ja ni förstår…
Sen ska dom ju ha mat under tiden… ett antal gånger..
Fasiken vad ungar äter ibland… nästan jämt ju…Haha
Man skulle ju behöva klona sig några gånger…
Men hinder är ju till för att övervinnas… Så det fixar vi!!

Ni är ju helt underbara… Blir så glad av er alla.
Massor med fina julkort har jag fått…eller vi alla har fått.
Sen har vi fått ännu mera paket som jag har hämtat ut på posten.
Så gulligt… så underbart… Tack snälla.
Så, så himla fint….

Tack Karin, Ödmjukast, från djupet av mitt hjärta…. för dina ord!
Dom värmer och lyfter mig… Tack underbaraste du!!
Så underbart fint!
Paula och Kjelle var ju och hälsade på för några dagar sedan.
Med sig hade dom presenter till barnen.
Presenterna är inslagna i vackra tygpåsar… Helt fantastiskt fint ju!!
Tack Paula och Kjelle… Ni är underbara!!

Mitt hjärta är fyllt med varma, vackra känslor för er!!
Ni är så goa.. så underbara… TACK ALLA!!

Det ska bli så skönt när allting är klart…
Sen är det bara att vänta in julen.
Skinkan är i ugnen… i ett par timmar till.
Sen vid den tiden är jag välan klar med det mesta.. Skönt ju!
Nu pausar jag en stund från allt och skriver blogg…haha

I måndags så var det ju Hannas julfest på Träningsskolan.
Barnen var helt fantastiska… Helt suveräna.
Hanna gav julklappar till sina klasskompisar.
Jag hade beställt fina ”fruktpåsar” av Paula…
Hon är ju så duktig på att sy..
Valde tyger gjorde jag sen och gav henne påsmåtten.
Sen när hon kom och hälsade på så hade hon dom med sig.

I påsarna så var det en liten present till vart och en av barnen.
Vi hade klurat ut vad som dom gillade mest.. så det fick dom.
Ja som David då… Han gillar djur…
Så han fick en påse med vilda djur på och en Tiger i den påsen
(Är ju glömsk men jag tror det var en Tiger)
Fick höra att han hade döpt Tigern till ”Hanna” Haha  så gulligt av David!!
Det är sju barn i klassen… Två var tyvärr borta då i måndags.
Julfesten var som sagt var underbar och barnen var så så duktiga.
Tog massor med kort.. så bilder och ett inlägg kommer snart.

Nu sitter alla barnen och har myspys i soffan med Chips, dipp och läsk.
Sen blir det att köra dom i säng så får jag slå in lite julklappar.
Det blir nog en vit Julafton… Så trevligt!!
Menar nu… vit.. alltså snö på backen.
Vit blir det också på andra sätt här hemma…
Dricker aldrig alkohol under sådana här helger.

Ni alla får ha en underbar fortsättning på kvällen.

Sköt om er så hörs vi snart igen!!

GOD JUL och en stor Julekram!

—–

21 responses to “* HYVÄÄ JOULUA * GOD JUL *

  1. Jaså minsann..du e allt en filur du..jisses så glad jag blev idag..ja du vet ju varför..o grät en flod gjorde jag..ja bölade som en vårflod i Lappland minsann..tack älskade vännen..

    Ha en underbar julafton med de dina i morgon..hoppas paketet från mig hinner fram under mellandagarna..postade det först i förrgår eftersom jag hade en speciell grej jag beställt som dröjde..kan ju säga så mycket att det har med mina foton o göra..oikein isot isot halit sinulle..

    • Finaste Engelsson…
      Vad glad jag blev att du blev glad :D
      Så tack själv för den glädjen ju :D

      Tack… vi ska ha en underbar Julafton.. Vi ska göra vårt bästa!! :D
      Men en lite smolk i bägaren har kommit.. Marcus har fått feber :(
      Stackars liten… och sen klagar han över ont i halsen.
      Så nu ligger han på soffan och får sova där i natt.. så jag kan hålla koll.
      Hoppas det är bara någonting tillfälligt… så att det är borta i morgon.*hålla tummarna*

      Åhh… toka där… en speciell grej… foton… Ahhh… så spännande ju :D
      Du hade ju inte behövt ju… ännu mera paket… Oj oj oj…
      Vilken jul… helt underbart ju!! :D

      Isot Lämpimät Jouluhalit sinulle Rakas Ystävä!!

  2. Att vara ensamstående och ha många barn. Tror inte vi andra kan ens ana hur full rulle du har det dagligen. Killar i växande ålder äter ju hur mycket och ofta som helst.
    Roligt för alla barn att det finns snö under jullovet. Här hemma blir det en VIT JUL på alla sätt. Så har jag vuxit upp och så har jag fört det vidare till mina barn.
    Stor Julkram till er alla. Imorgon får tomten ligga i./A

    Både rentjurar och renkor får horn på sommaren, men hanarna fäller sina i början av vintern.
    Honorna behåller däremot sina horn tills de kalvat på våren.
    Det betyder att alla jultomtens renar är honor. Det borde man ju ha begripit.

    Det måste vara kvinnor som klarar av att dra en fet karl i röda kläder runt hela jorden på en natt utan att fara vilse.

    • Det måste vara kvinnor som klarar av
      att dra en fet karl i röda kläder runt hela jorden på en natt utan att fara vilse.

      Haha :D finaste Goaste Anita… Just precis så :P
      Tack för skrattet :D

      Jodå.. full rulle är det men det är ingen fara faktiskt.
      Jag är så van så jag blir knappt trött nu för tiden…
      Stänger av lite bara…Hör ingenting.. ser ingenting… trallalaaa…Haha
      Men vissa situationer gör en trött… hualigen som nu under dessa dagar..
      Men nu är det över… så nu är det lugnt… nu ska vi fira jul :D

      Underbart med en vit jul!!
      Ska försöka få med dom till pulkabacken en stund i morgon…
      Julklapparna delas ut i omgångar…
      Vi har ju fått så mycket julklappar av dom mest fantastiska människor… ja som du!
      SÅ vi tar en … ”AnitaJulklappsutdelning” en ”ÅsaJulklappsutdelning” osv… .. ”KarinJulklappsutdelning
      ”Paula&Kjellejulklappsutdelning” osv under dagen…..
      Fast det verkar ju som om vi har och göra under dagen… så vi kanske inte hinner ut ju =)
      Ja vi får se hur det blir till slut! =)

      Ha en underbar Jul finaste goaste Anita!!

      Kram!

  3. Kör på min gamla signatur :P jag har mejlat dej ett låångt mejl på facebook :) ( privat meddelande kanske det heter)
    ett jul mejl , kolla in det:D

  4. Hoppas att ni hinner ut i backen också, var ute vid bilen nyss och fortfarande klockan 00.00, åkte det folk i backen precis vid vårt hus! Pulkaåkning gör verkligen susen för alla!
    Hoppas att Marcus inte blev sjuk på riktigt, utan att det bara var lite tomtelängtan…

    Önskar er en riktigt GOD JUL hela familjen!
    Kramar till er alla!

    • Tack finaste goaste Karin!!

      Ja vi ska verkligen försöka med att gå ut en sväng…
      Har Marcus feber så kan ju storebror se efter han ett tag…
      Men vi hoppas ju att det är övergående… och att det var enbart tomtelängtan =)

      GOD JUL till dig och det dina… <3

      Massor med kramar!!

  5. Varmaste hemmet bör finnas i köping denna julen?
    Speciellt med sängar o kuddar o täcken,, hihihih

    snömysiga kramar från gullspång..

    P.S God jul på er alla som finns här hos den underbara Puffen…

    • Finaste goaste Mondobaby… Tack! =)

      Joo… så är det nog…:D
      Den här julen kommer alltid att finnas i mitt hjärta
      som en påminnelse hur underbara människor är och kan vara :D
      Jag har aldrig varit med om maken ju :)

      GOD JUL vännen!

      Massor med Kramar!

  6. God Jul från Lena i Eskilstuna

  7. PAULA!
    Kan inte kommentera hos dig…
    Har prövat nu en massa gånger…
    Skriver kommentaren och skickar men det kommer inte upp som det brukar.
    Kolla skräpkorgen ifall du har tryckt fel någon gång…
    Bad ju dig ta bort en gång en kommentar… ifall du tryckte då.
    Ja isf så kommer alla mina kommentarer hamna där…

    Kram på dig!!

  8. God Jul Sirpa,

    Kull med alla paket, hoppas ni får en underbar julafton, trots allt som skall göras, du förtjänar att få slappna av och ta det lite lugnt!

    För mig känns det inte riktigt som julafton, undrar varför? Men, men snart ett nytt år med nya möjligheter!

    Kram

    • Tack Udo…God Jul till dig med!

      Ja vi har haft och har en underbara Julafton!
      Barnen är så nöjda….
      Dom riktigt jublade över julklapparna som kom med posten från underbara människor…
      Dom vart ganska glada över dom som kom från mig också ( (Puh! Haha)
      VI har inte bara Julafton här hemma utan magsjuka också. :(
      Lilleman spyr och har hög feber :( … Stackars Marcus!!
      Det har börjar mullra i min mage med men jag tror det är för mycket sill…Haha

      Ha det gott vännen!
      Julekram!

  9. Hej Gumman! Tack så jättemycket för klapparna, de uppskattas ska du veta. En hel kopp med vänskap är mycket värt;-)
    Jo visst kan du kommentera men dina kommentarer hamnar i spamkorgen. Vete tusan varför… Har inte ändrat något heller. Kollar där så fort något inkommit, ifall det är du.

    Det där med vajorna som drar en tjock tomte!! LoL!! Det var riktigt kul! tack för den Anita!

    En fortsatt God Jul!

    • Finaste Paula..TACK själv du!!
      Barnen vart så glada… Jag med ju!! :D

      Hoppas du förstår hur värdefull du är som vän! =)

      Jamen… avspamma mig då… eller vad man nu gör.
      Jag tror dom ändrade.. alltså WordPress ändrade… ordningen på det som står under kommentarerna
      Så i början så tryckte jag av misstag på fel ”knappar” Men har vant mig nu.
      Säkert har det hänt samma hos dig…

      En fortsatt God Jul till dig och Kjelle med!

      Julekramas!!

  10. En jättejulkram till dig från mig!!!!

  11. Heiii heiii..tassar in såhär på julenatten o kikar till dig..o hoppas av hela mitt hjärta att Marcus e bättre o att ni haft en fin o bra julafton på alla sätt,,här har vi haft det bra..lugnt o skönt…. Jag o Pekka o alla ungar o svärsönerna o barnbarnet o grannen med sin son.. –nu sitter jag o summerar o varvar ner o konstaterar förundrat att ännu en jul passerat..

    Ha det bara bäst nu käraste vännen..isot halit

    • Heiii finaste goaste Engelsson!
      Tack gumman.. ja Marcus är bättre.. skönt ju!
      och julaftonen var jättebra trots sjukdom…
      Låter finemang ju att ni har haft det lugnt och skönt…
      Ja den har passerat iaf Julaftonen… och skönt att det är ett år tills nästa :P

      Ha det bara bäst du med Rakas Ystävä!
      Isot Halit… ei kun… oikein ISOT Halit =)

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

