Dagsarkiv: 27 december, 2009

* Julafton och året var 2009 – Del 2

Lite bilder från Julafton 2009

Vi hittade en plats för granen.
Här håller Johannes och Hanna på att klä den … Dagen före Julafton.

…och Marcus är givetvis med.

Här är Hanna igen.

Sådär ja… Färdigklädd =)
Förstår inte kameran.. Kan ju ha myspysigt ljus i tex vardagsrummet
Men jag får inte till det utan ljuset blir som om den värsta luman sken på oss..
Det är väl någon inställning… men vilken? Japp Vilken?? =)

I Väntan på dom första Julklapparna…
Marcus gubben med sin kräkhink i beredskap.. Stackaren!

Elias ”villintevaramedpåbild” arm syns och så Hanna…
Väntar ivrigt på paket.

Men jag fick första paketet… Av Johannes.
Så underbart gubben… Tack! Jag älskar dig med!
Bild på vad jag fick kommer i ett annat foto…

Första SVEA mössan =)

Andra SVEA mössan =) Ni är så underbara.. Tack!

Här har Hanna fått sin pussvänliga pennfodral med Hästar på..
Den hon pussade och pussade å pussade lite till =)

Här har Marcus fått på sig Tomtedräkten och däckat på soffan.
Huvudvärk hade han också stackars gubben… Ja och hög feber.
Kräkhinken finns inom räckhåll också.

Men efter en dos Alvedon och lite vila så var han så här glad igen =)

Den gröna ljushållaren var det i paketet från Johannes.. Så underbart fint!!
Tack älskade Johannes…
Dom små kunde inte hålla sig så jag har fått en masa paket från dom
i förväg…haha

Den här fina Tomten fick jag av Johannes också i ett paket.
Tack älskade du!!

En del av det underbara skötaommigsjälv grjerna jag fick.. Tack underbara!!

Dom här underbara badrosorna doftade helt ljuvligt!

Marcus har badat och fått på sig sin nya pyjamas..
Rätt så pigg och glad. Skönt att han hade sådana stunder också.
Ja så att han inte låg helt utslagen hela julaftonen.

Det här underbara Fiaspelet köpte jag åt ungarna..
Visst är den söt??
Plus då en Bautatärning. Den har vi spelat på en massa nu..
Attans Johannes har utklassat oss alla… Haha

Här busar Hanna med sig själv i spegeln…Haha
Dom här underbara nattkläderna fick Hanna i dom första paketen.
Tack finaste.. dom passade helt perfekt!!

Hulda hälsar till sin finaste syster Hilda =)

En av Marcus skapelsen från Mekanolådan.
Här har vi kommit fram till Juldagen.

Här kopplar Marcus ihop ett alarm.. Han är ju så duktig..
Själv så fattade jag ingenting ju…Hahaha

Lillgumman sitter och Matar bäbisen samtidigt som hon kikar på TV =)
Här har Hanna bäddat ner bäbisen med MuuminHandduken
som hon fick i Julklapp.

Feber har tagit ut sin rätt… Marcus har lagt sig i min säng och somnat.
Där sov han tre nätter.. Tryggt så när man är sjuk.
Sen så har mamma bäst koll på sjuklingen på natten när dom är nära.

Här sitter Johannes och Spelar på sin dator.
Datorn som han fick av Elias. Han fick ju en ny på sin födelsedag.
Jag köpte nytt tangentbord, mus och hörlurar till Johannes i Julklapp.
Han är ju så nöjd min lilla Jontta…
SVEA mössan ligger tryggt på bordet..haha

Det här är bara en bråkdel av alla kort jag tog.
Kanske blir det del 3 också… Kanske inte.

Alla barnen är så attans nöjda  och jag med ju =)

Önskar er alla en underbar Söndag!!

KramKram!