Dagsarkiv: 1 maj, 2010

* Halsfuss.. Brasa och PangPang

Valborgsmässoafton igår.. 1;a Maj idag…Juni nästa månad
Nu går det undan.. snön smälte ju nys bort efter en grymt lång vinter.
Var till vårdcentralen igår med Johannes. Jomenvisst – Halsfluss!!
Han fick Penicillin och min kur har nyss slutat.
Vem står på tur av ungarna tro? Fyy vad långdraget det här är…

Vi var till Krillan igår kväll för brasa och fyrverkerier..
Vi gick tidigt… Ungarna var så otåliga
”Det är ju ingen här” utropade dom i kör..
”Nää.. men ni ville ju så skyll er själva.. jag sa ju det” kontrade jag.
Det var lite träligt i början att stå där själv.
Ungarna ville ju inte stå vid sin gamla morsa ju.. Förståeligt…Haha
Blev tillfrågad av en kompis om vi skulle gå tillsammans…
Men tydligen fick hon andra planer och ides inte ens meddela ändringen.
Det är kanske så man ska göra. Gardera sig ifall ingenting bättre dyker upp.
Men fick sällskap sen ändå av Jessica och hennes två små fina döttrar.
Tre timmar vid brasan gick ändå fort…
Det försökte regna en stund… men det fick över som tur var.
Vi hade med oss Sami.. Kirsis son…

Hanna var jätteduktig.. Hade ju vagnen med mig ”Ifall att…”
Men behövde den inte.. Hon börjar ju bli stor min tös ju =)
Använder inte vagnen längre… utom till att dra hem maten med ibland =)
Ja och för ”långresor” då är det bäst att ha den med sig
men det skulle ju funka ändå med lite tålamod =)
Det är ju så att när Hanna är trött så kan hon förvandlas till ett fälgkors =)

Inga direkta planer för idag… Om vädret tillåter så blir det Gårdsliv.
Det blåser en del så inget grilla i af… men fika ska väl funka =)
Klockan är strax före 8 och alla barnen sover fortfarande.
Det blev lite sent i säng för dom igår…
Ja vi får se vad det blir idag.. Vi har en hel dag att fylla med finfint.

Här får ni lite bilder från igår.

Här går dom då… Dom otåliga ungarna =)
Johannes hade ingen feber och mådde ok så han var också med.
Men skyms här av Elias…
Reflexvästar åt dom minsta.. så ser jag dom bättre
när dom springer omkring =) Ja och bilisterna ser dom med…

Vart är folket?? =) Johanens och Sami kollar efter plats kanske..Haha

”Det är ju typ ingen här” sa Johannes  ”Jamen.. jag sa ju det ” Hahaha
Dom kanske lär sig att lyssna på mamma som vet.
Samma visa varje år ju… Har dom inget minne mina ungar?  =)
Det hade räckt om vi hade kommit en timma senare..

Brasan. Fan vilka föräldrar det finns. Seriöst alltså!!
Små ungar som sprang så nära elden men kunde komma..
Speciellt en kille som jag kände igen. Han drog ut pinnar och kastade in dom igen in i elden.. glödande pinnar.. Man vart ju nipprig av mindre ju..Huh!
Efter ett tag så jag mamman går fram till killen..
”Vad skönt tänkte jag.. nu säger hon till”
Näää… mamman tar av pojken jackan och går iväg till sin plats…
Kanske ville hon inte att den skulle bli förstörd…. men ungen fick vara kvar.
Jag hotade att gå hem om mina inte lyssnar på mig..
Dom vet att jag gör det också.. så dom höll sig i skinnet.
Det var små två tre åringar framme vid elden.. men mest typ 7-10 åringar.
Tänk om dom hade snubblat eller knuffat in varandra i ivern… hualigen!!
Klart mina stora försökte vara nära elden när jag inte såg det..
Skulle inte tro någonting annat… Haha

Marcus har hittat en pinne…

Godis… men köpte inga påsar i år.

Hanna fick en stor klubba och en vindsnurra…
Snurran var fylld med godis men allt hamnade i backen.. Tyvärr!!
Grabbarna fick Chips och en klubba…
Vi hade med oss goda mackor.. Festis och kaffe till mig =)
Ingen korv med bröd i år… och inte fick dom köpa heller. Dyrt ju!!
Snåla morsan har slagit till… mohahaha!!

Ojdå… har tydligen fotat mig själv.
och så där många bilringar har jag inte ju…HAHAHA
Har vinden under min tröja ju… Tunn tunika fladdrar.. Hehe

Min älskade underbara Marcus.
Nu har det börjat droppa in folk… klockan är snart 20:30 och brasan ska tändas.

Brasan tänds.
Marcus och hans klasskompis Samuel har hittat varandra.

Elden tar sig….

Röken tar sig den med ju….

Varmt och gott… Fint är det också =)

Det blev lite varmt om näsan efter ett tag så man fick backa…

Bäst att gå tillbaka till andra sidan * Host host*



Den här bilden tyckte jag var riktigt fin ju… Konstig om inte annat…Haha
Det är svårt att få bra bilder på fyrverkerier med min kamera i af…
Hanna säger  ”PangPang” om fyrverkerier.. =)

Det här är det sista vi ser när vi går hemåt efter några timmar på Krillan.
En brasa som snart har brunnit ut…..
Kanske ses vi nästa år igen… Säkert så blir det så!!

Ja det var några bilder från gårdagen…
Nu har två stigit upp… Johannes först sen Marcus..
Två sover.. Hanna och Elias…
Det Hottska hemmet börja sakteliga fyllas av Ljud den 1:a Maj 2010 =)

God morgon folket… Hoppas eran Valborg var bra??