* Halsfluss.. Kåvepenin och Tacksamhet.

Var till Jouren nu i kväll… Jomenvisst var det halsfluss igen.
Nu gav han mig en tiodagarskur med Kåvepenin 1g x 3
så nu kanske jag får bort skiten. Sist var det en kur på 7 dagar.
Sköterskan som gav mig tiden sa ”Jag ska inte bråka med dig i af ”
Hade berättat för henne vad Vårcentralen sa och hur hon Ssk-telefonissan dissade mig totalt när jag sa att jag behöver inte vänta tre dagar.
Det man ser räcker… som vita prickar i halsen och svullet samt feber
och det står i journalen..”Nej…Tre dagar.. .bla bla bla” Vad trött jag blir!!
Just nu älskar jag Kåvepenin… Hahaha..

Elias mår ganska bra faktiskt.. Han verkar inte ha feber just nu i af.
Ont i halsen har han… så vi får se vart det brakar..
Men på fredag så blir det ändå Vårdcentralen för Elias –  Provtagning.
Det här börjar suga musten ur mig nu. Är rejält trött och orkeslös.
Men snart leker livet igen och det får man ha i tanken
att detta inte är för evigt.. En liten stund bara i ens liv.
Då kan man stå ut lite bättre…

Mina barn tycker det är coolt ju.. att morsan ska följa med på kollo =)
Tycker nog själv också att det ska bli skoj… fem dagar på Malmön.
Bada och ha skoj… Bara vädret blir bra.. sol och varmt vill vi ha.
Det vore ju för jävligt om det skulle regna bort så nu håller vi tummarna.
Priset är 1050 kronor och då ingår all mat under dagen..
Obegränsat med Drycker och solskydd =)Har inte dom pengarna men som alltid så ordnar det sig. Bäst att börja leta burkar ju…Haha OBS! Skojas!!
350 kronor per barn och jag åker ”gratis”.  Ser ju efter mina barn själv.
Kyrkans bidrag till en ”fattig” arbetssökande fembarnsmamma ju =)
Fast är ju inte fattig egentligen.. Har bara inte så mycket pengar.
Är oerhört rik på det bästa livet har gett mig.. som mina barn.
Är så ödmjuk och lycklig över det… Dom ger mig kraften att gå igenom motgångar med högt buret huvud..Dom är en av meningarna med livet.
Då är man väl inte fattig… eller hur??

Känner nu att febern håller på att stiga.. Fryser
och huvudvärken har kommit tillbaka igen.
Dom små sover och jag ska hoppa i bingen jag med och försöka sova.

Önskar er alla en underbar fortsättning på eran kväll och natt!!

Var rädda om er själva och varandra..

KramKram!!

8 responses to “* Halsfluss.. Kåvepenin och Tacksamhet.

  1. Krya på dig vännen!
    KRAM

  2. Nu får det vara bra med sjukdomar hos er, mer av roligheter istället! Styrkekramar till er alla! KRAM! Karin

  3. Usch vad ni ska vara sjuk hela tiden, jäkla skit! Men lyssna nu på mig, ät några råa vitlöksklyftor under ett par dagar så får du ur dig all skit som penicillinet bara trycker undan, jag lovar!Krya på er & Kram

  4. Och fyll på med bra naturliga bakterier i magarna istället för de antibiotikan dödat. De hjälper motståndskraften att bli starkare. Finns i naturlig levande Youhurt, bla.
    Om inte det här hjälper måste de byta antibiotika sort till något annat. Kanske är era baskilusker resistenta mot Kåvepening(som är det vanligaste att skrivas ut).
    Krya på er!

    • Tack vännen min!

      Ja får köpa youhurt och sådant..
      Går det inte över med denna kur så måste det nog vara som du säger..
      Har tagit två doser men än så länge har det inte hjälpt…
      men det tar ju ett tag… i kväll eller i morgon bör jag känna mig bättre.
      Ska lägga mig nu.. Har gått upp 3 i natt… Var trött men kunde inte sova
      Jag svettades och frös om vartannat… Bläh!!

      Kram!!

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

