* Hade jag bara vetat…

Korpberget eller Vikingaberget.
Kolla i vattnet i mitten… Flytta blicken en cm åt vänster
och sen rakt upp.. Där satt vi och grillade.. tror jag
(Tveksam om våran placering.. inte om vi grillade eller inte..Haha)

Vi var ju hos Paula och Kjelle för ett par veckor sedan..
Då var vi och hade picknick på Korpberget…
Här om dagen åkte Paula båt förbi där och tog bilden…
Hualigenherrejisses!!
Hade jag sett och vetat om detta innan så hade jag aldrig gått hit upp
och framförallt så skulle jag inte låta mina barn vara där uppe…Haha

Nedan en tidigare kommentar från Paula med info och länkar.

  1. Det var så rätt så med bilderna :-) På väg mot Korpberget är du och Marcus. Spring i benen hade han. Berget kallas för Korpberget av oss som bor i krokarna kring här. Och för Vikingaberget av några andra. För det är vad det var, förr. http://sv.wikipedia.org/wiki/Vikingaberget. Stockholmstraktens högsta punkt.


Här står Johannes och bakom honom så stupar det ner..Hua!!
Vi kom ju bakvägen och då verkade det ju inte gå så brant uppåt…haha
Men fint var det och Tack älskade Paula för att du tog med oss på Äventyr =)
Nu har Hanna tjatat om att få åka till Paula och då skulle hon ta med sig
Hästboken hon fick av henne ”Hanna sova.. jag med” säger hon.
Ja hon vill sova hos Paula min gumma…
Snart är det ju sommarlov och då gör vi det.. sa jag
”Bra mamma, Det är bra det” sa Hanna och klappade mig på huvudet..Haha

Vaknade i morse med sprängande huvudvärk men utan feber.
Skallen har gett sig nu efter två Alvedon… Skönt!!
Känner mig piggare också så nu börjar nog Penicillinet att verka.
Är trött men annars så är vi åt vinsthållet =)

Skönt med helg…
Ingenting planerat mera än gården och gårdsliv…
Hoppas bara vädret blir ok… Mulet får det vara bara det inte regnar.

Önskar er alla en underbar Fredag och Helg!!

KramKram!

12 responses to “* Hade jag bara vetat…

  1. Petra i Malmö

    Hej Sirpa!
    Det är skönt att det är fredag nu! Man har en hel helg framför sig! Ni får ha en skön helg allihop och Krya på er nu och se till att ni blir friska nu! Många goa kramar till Er!

  2. En toppenhelg till er!!! UTAN sjukor!!!!

    Vi ska ha HELG. Det har inte hänt på lääänge. Jag minns inte ens när sist…. dvs. inte butiksjobb! Sen att det blir en massa kontorsjobb det är en annan sak – jobbar man 60 h/vecka så gör man :)

    Men vi ska NJUUUUTA massor. Tillsammans alla fyra! LYX!

  3. Visst ser det maffigt ut. Lovar att vi inte var i någon fara. Från där vi var är det mycket berg kvar till där det stupar. Minst 50 m. i olika plan, med lite fall emellan. Fast det syns inte när man är där uppe.
    Min käre gubbe, med höjdskräck, sitter gärna med där. Skulle aldrig utsätt er för fara, lovar det.
    Hanna och du , och övfriga med, är alltid välkomna! Om killarna törs komma fler gånger;-)

    • Finaste Paula!

      Ja det var maffigt värre!
      Nej.. det var ingen fara… Jag litade på dig innan vi gick upp
      och gör det i fortsättningen också…
      Jadå killarna törs… å ja me ju..Haha

      Kram vännen!

  4. Eftertankens kranka blekhet!
    Hehe jisses ser ut som minst 40-50 meter ner till vattnet.
    Nåja viktigaste var ju att inget hände och att ni hade skoj.

    Kram //Thomas

    • Tack finaste Thomas!

      Ja hua.. Det var högt.. BLÄH!!
      Fast när vi var där uppe så var det ”Långgrunt”
      Det var ingen fara alls.. ingen som kunde störta rakt ner.

      Ja vi hade skoj!!

      Kram vännen!

  5. Hej vännen!

    Tråkigt att höra att du blev sjuk ännu en gång, förhoppningsvis biter den nya kuren bättre?

    Jag har varit lite frånvarande de senaste veckorna, då min dator hastigt insjuknade och har varit hos datadoktorn i över 2 veckor. Nu är den äntligen hemma igen och jag är tillbaka på nätet.

    Har visserligen fått låna dotterns mini dator, men man ser ju knappt vad man skriver, så det har inte blivit så mycket data tid för min del, men det blir nog ändring på den saken nu?

    Krya på dig, vännen! <3 Kramis! //Sussi

    • Tack finaste Sussi!

      Ja det är träligt!!
      Har mist min ork.. är så seg och trött för jämnan..
      Men den kommer väl tillbaka när sjukdomen försvinner ur kroppen.

      Har märkt att du har varit borta..
      Skönt att du är tillbaka nu

      Kram vännen! <3

  6. Fy vad läskigt. Tror inte jag skulle våga med ett sådant äventyr. Tur att ungarna inte var för nyfikna och att allt gick bra.
    Hoppas du mår bättre och att ni får en skön helgt trots vädret som väntar./A

    • Tack finaste Anita!

      Ja det var lite läbbigt!!
      Men det var aldrig någon fara. Ingen kunde störta rakt ner.. fanns ingen sådan möjlighet.

      Mår lite bättre.. Har inte ont i halsen längre eller feber.. men är så attans trött.

      Kram vännen!

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

