* Kära Tomten… Del 1.

I år så önskar jag mig lite.. och jag önskar av hela mitt hjärta att det slår in.
13 dagar kvar till jul så bäst att börja nu =)

Jag önskar alla Julefrid..
Inga barn ska råka illa ut. Inga barn ska se sina föräldrar dyngraka.
Inga barn ska behöva vakan upp på juldagen till ett frukostbord belamrat med glöggflaskor och halvtomma glas. Jag önskar alla barn riktig förväntan och inte enbart en förväntan om att föräldrarna ska vara nyktra..
Den där Äkta som barn ska ha..

Jag önskar en viss ung fröken Jenny 16 år den bästa av alla Julaftnar som finns. Att du äntligen känner att du får människor omkring dig som ger dig värme och omtanke. Jag önskar att minnena av alla slag ska försvinna någonstans där dom inte påverkar dig så hårt. Att suget efter drogerna ska minska och din konstanta behov av att fly minskar. Jag önskar att du själv kunde se dig själv som den oerhört viktiga människan du är. Du är värd allt och lite till. Tack för att jag har fått bli din vän i etern.

Jag önskar att min vän, underbara Åsa, ska få må bättre för evigt. Jag vill det av hela mitt hjärta. Inga bakslag.. Ingen stress… Inte ett liv som för henne framåt i en resa i den värsta berg och dalbanan. Det är hon värd.

Jag önskar finaste K att alla hennes jobbiga sjukdomar ska försvinna.
Att hon inte behöver sitta inne en massa veckor i sträck för att det är för kallt för hennes leder. Jag önskar henne ett värkfritt liv. Det är hon värd.
Jag önskar hennes Dotter att det oroliga inom henne ska försvinna..
att hon får tålamodet och styrkan att gå framåt i sitt liv.

Käre tomten. Jag önskar att underbara C ska slippa all oro. Att hennes Cancersjuka far ska bli frisk. Hon är en underbar mor och ber om styrkan till henne att kunna fortsätta göra det absolut rätta för sina barn. Det som hon redan gör.

Jag önskar att alla ensamma ska få komma in från kylan och in i en gemenskap. Att den där känslan av övergivenhet och ensamhet som gnager hål i deras hjärta ska försvinna. Jag önskar att någon sträcker ut sin hand och säger – Du är välkommen!

Jag önskar vissa människor, dom som inte har förmågan,  får insikten om att ingenting är för evigt. Ingen är förevigt. Att man inte ska ta någon för given.
En vacker dag så är det för sent att ångra och gråta bittra tårar över att man inte hann säga det som man egentligen ville säga men som man sköt upp.

Jag önskar att alla människor ska få känna Kärlek och att dom betyder någonting för någon. att den Kärleken inte ska vara besudlad av en massa konstiga villkor. Att dom får känna att dom är värdefulla. Att alla ska få känna den underbara Känslan av Hopp som för livet framåt.

Kära Tomten.. Jag önskar också nu att alla ska få en Underbar Lördag.
Du får gärna fixa det och allt annat så fort som möjligt =)

Fortsättning följer….

Kram på er!! ♥

14 svar till “* Kära Tomten… Del 1.

  1. Jag vill ju tro att jag är de Åsa du menar och jag blir rörd till tårar av din omtanke!!!

    KRAM!

    Jag tror att jag måste först acceptera det jag är född med. Den sjukdom jag har. Förhålla mig. Acceptera att mediciner är livsnödvändiga för mig. Förstå. I teorin gör jag det men i praktiken tror jag inte på det. Där börjar jag nu. Efter julen som jag önskar blir lugn och fin och underbar – för ALLA! Här blir det en liten snaps till sillen för att jag älskar smaken men inget mer. Jul för mig är samvaro, mat, ljus och lite klappar. Ingen sprit. Det gör ont i hjärtat att det för många är en fyllehelg…

    • Älskade Åsa!

      Du är värd så mycket bättre än dom jobbiga resorna som du är med om ibland.

      TACK… Ja en lugn jul vore ju underbart och det fixar sig.. Det vet jag =)

      KRAM min vän! <3

  2. Altså du sirpa du e FÖR syst altså jaa TACK för DU bry Dej så MASSA MASSA!!! DU e FÖR BÄST!!!!!
    TACK FÖR DU TRO PÅ MEJ o TACK FÖR JA FÅR HA DEJ SOM VÄN!! TACK FÖR JA FÅR TYP MAILA ME DEJ!! DU e AS FEEEETT NAAAJZZ peson!! Du typ den FÖSTA som typ tro på mej att ja GREJA de lixom!!! :) :) TACK FÖR ALL STÖD!! De STOT lixom BIG för mej DU TRO PÅ MEJ JA GREJA D oWOW lixom tjeeena tjeena Ha D feeett Naaajjzz sirpa o ja ÖNSKA dej o dina barn DE BÄSTA BÄSTA :)

    • Goa fina Jenny!!

      Tack snälla du för dina ord. Blev så varm i hjärtat ska du veta!! <3
      Du är en jättefin tjej som har haft det oerhört svårt och klart du fixar det.
      Med lite tid och fina stöttande vuxna omkring dig i skolan och där du ska bo.
      Jag svarar på ditt mejl senare i kväll.

      Massor med Kramar!! <3

  3. Äh de va väl ignet!! Ja MENA typ VARJE ORD SOM JA SKREV!! vet DU SIRPA om de typ fans mer typer som DU så skule värden typ va MASSA MASSA BÄST Yeh Yeh Yeh Yes!! Ja har då INTE typ mött sån typ som DU inan o som VILL TYP BRY SEJ!! Yeh Yeh Yeh lixom oWOW D BIG lixom skiit aSTOT :) :) TJEEEENA TJEEEENA HA D FEEETT NAAJZZZ

    • Tack finaste Jenny!

      Känns fint att du har släpp in mig fast jag är vuxen.
      Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska kunna tro någon gång
      att dom där andra vuxna omkring dig.. Även myndigheter som skolan och Soc
      Att dom bryr sig på riktigt om dig. Även om det känns tvärtom.
      Vissa saker måste vuxna göra mot ett barns vilja och det är inte för att jävlas.
      Det är bara för att skydda barnet mot ännu mera tråkigt som kan drabba dom.
      Men vet ju att du har mycket att bearbeta och dom svåra sakerna sitter i.
      Men alla vuxna är inte dåliga.. Inte heller dom inom myndigheterna.

      Gumman.. Ha det FETT NAAJZZZ du med =)

  4. Jooo Du där har du nog lite fel, soc e INTE bra als!! o man kan typ INTE lita på vuxna för helt plötslit bara så där gör dom illa, de har HELA mitt liv lät mej i alla fall så de går ja INTE på… :( :( Man vet INTE o man typ måste va bered LIVET e JÄÄÄÄVLA TUFF o LIVET GÖR SÅ JÄÄÄKLA ONT :( Fast DU har ju INTE såra mej o DU typ skriver ju till mej o d STOT att DU BRY DEJ!!HA D FEEEEEETT NAAAJZZ SIRPA!!!!!

    • Finaste Jenny!

      Det gör mig ont att jag har fel.
      Så får det inte vara.. att vuxna gör illa dig.
      Det är DIN upplevelse och jag har inte rätt att ens ifrågasätta det.
      Vilket jag inte gör heller.

      Hoppas bara att du får dom där braiga Vuxna omkring dig i framtiden.
      Snart flyttar du och jag anade glädje i dina ord om det.
      Att det är bra vuxna som du ska få bo hos. Hoppas det innerligt!
      Du måste få tryggheten och lugnet nu och att ingen gör dig illa mera!!

      Livet är tuff.. Du har helt rätt.. Ont gör det också emellanåt. Jätteont!!
      Du har haft det extremt mycket tuffare än dom flesta. Det tar tid att komma över sådant. Vet ju det!!
      Du har också fixat någonting stort.. Jättestort som är värt så mycket..
      Det är bland det svåraste som finns ibland – Du har blivit drogfri!!!
      Jag är imponerad!!!

      Kram vännen! <3

  5. Yeh Yeh Ja VET :) BIG SMILEY lixom :) :) Ja läste de typ på din blogg o håpas din fd o din barn farza sluta o supa så dina barn få ha sin farza!! Ja skule typ önska min farza fatta o kan sluta men han VILL ju INTE D :( :( :( ibland e livet så feeett surt o de SUUUGER totalt :(

    • Finaste Jenny!

      Japp.. BIG SMILEY!! :D

      Tack vännen för omtanken om barnen och barnens far.
      Ja vi hoppas vi med. Det är upp till honom..
      precis som det är med din pappa.
      Men vill han inte så är det nog svårt.
      Men önskar att han finner styrkan pappa din..

      När livet är svårt och suger fett så hoppas jag att du kan finna ljusglimtar
      mitt i skiten… Det är ett verktyg som är bra att ha.. Ja, livsviktigt.

      Nu ska jag laga lite mat åt ungarna…
      Jag svarar på ditt mejl senare…

      Kram <3

  6. En stor KRAM till dig för ditt STORA hjärta!

  7. Många stora kramar och en önskan som att ni också ska ha en bra jul. Det handlar inte om hur många klappar man köper eller hur dyra utan om att man har det fint tillsammans och det är jag säker på att ni kommer ha det. Jag är ju själv sjuk och håller på och kämpar för min rätt till ersättning via FK och det har inte gjort mig ett dugg friskare utan tvärtom tyvärr. Jag har också en dotter som har DS och hon och hennes syskon är glädjen i mitt liv, ja de dagar som de inte slåss som hundar och katter och driver mig halvt från vettet!!!

    Många kramar från Nikki

    • Men Hej vännen!
      Det var ju ett tag sedan!!
      Jo, vet ju hur kämpigt du har det.. Läser ju dig ibland =)
      Ja fyy.. att kämpa mot FK är ingen hit.
      Man måste nog vara kryare än dom flesta friska för att orka.
      Håller tummarna för dig att det ska ta slut snart. Att du får det du har rätt till.

      Ja Emma.. Goa fina Emma. Du har så fina barn!! Allihopa!!

      Du har helt rätt.. Det handlar inte om julklappar.. ska inte göra det iaf.
      Det är ju gemenskapen som är det finaste, det värdefullaste!!

      Många kramar till dig med!! <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

