Dagsarkiv: 29 augusti, 2011

* Uppdate: Freedom

Den 24:e skrev jag inlägget nedan… Nu har jag luskat lite och vad som kom fram finns under inlägget..

* Freedom

Postat den 24 augusti 2011 av

En sådan här cykel vill jag ha till Hanna och mig. Oj, vilken frihet det skulle vara. Vilka nya vyer vi skulle upptäcka. Världen skulle vara öppen för helt nya äventyr och upplevelser. Nu får vi ju gå vart vi än ska och fröken envis kan ju ta olidligt lång tid på dig att sätta ena foten framför den andra. Jag tror Handikappcentrum lånar ut enkelcyklar (större trehjulingar) mot en deposition men det skulle innebära att jag skulle får springa häcken av mig efter Hanna. Det skulle enbart vara besvärligt och inte till någon nytta. Men denna.. Oj oj, oj, jag ser våra äventyr framför oss. Hela familjen kan ju vara med fast inte alla på samma cykel men grabbarna på deras egna.. Priset ligger väl säkert runt 20 000 :- så att köpa en egen är helt uteslutet.

Håll tummarna att detta går att ordna via Handikappcentrum!!

UPPDATE:
Nu har jag varit i kontakt med Handikappcentrum. För det facila priset av 5000:- kronor skulle vi bli ägare till en sådan här manick fast annat märke. Tror det var Monark. Man får bara en så man måste ta en som passar länge.

I oktober ska vi åka till Västerås för att prova ut. Sjukgymnasten skulle fixa en tid. Nu är det bara att fixa fram pengarna.. Det är lättare sagt än gjort. Men jag ska inte avboka tiden förens veckan före om jag inte kan fixa pengar. Har ni idéer på fonder man kan söka?? Kanske kan jag sälja reklamplats på cykeln.. :P

Men jag ser friheten hägra nu.. För 5000 är betydligt bättre än typ 20 000 även om 5000 är mycket pengar. Fixar jag inte det i år så vet jag nu att möjligheten finns att få den till ett reducerat pris via Handikappcentrum.

En lite bit mot äventyren och starka benmuskler =)

Ha det gott alla!

KramKram!