* Jaha.. jag börjar bli flint nu ju…

Det är inte bara kilon man tappar med LCHF utan hår också. Som jag gjorde under tiden jag ammade ungarna.. fast lite mera nu ju.. tror jag.  Fast det är nog bara tillfälligt..Tydligen vanligt när man käkar LCHF. Aja.. Jag får välja mellan att dö i fetmarelaterade sjukdomar eller bli flint.. Valet är nog ganska enkelt.. Det finns snygga peruker.. Den på bild är ju inte fy skam.. Riktigt läcker ju :P

Det är inte så att jag har kala fläckar eller så utan det är bara lite längre mellan hårstråna nu =) Har mörkt hår nu och får väl köpa mörk sprayfärg och måla hårbotten. :P  Det måste ju funka i stället för peruk.. för den mörklägger dom bleka partierna så att det inte sticker i ögonen. Man kan ju variera.. Ena dagen gul i hårbotten.. Nästa röd.. blå. grön..guldglittrig.. Enkelt att matcha hårbotten med kläderna.. =)

Det är här och nu jag måste göra ett val. Väljer att fortsätta. Har ju bara några kilon kvar tills minus TRETTIO-kilogrammusbortfusfettus. :P Sen blir det grönsaker och med dom kommer ju kollisarna och säkert några kilo plus.. Men dom kilona gör ingenting.. det är helt enligt planerna. Håret kommer säkerligen att bli som tidigare också.. Det här är rena rama I-landsproblemet ju… Jämfört med vissa andra saker som pågår omkring en.. så tänk på HUGO.. Läs mitt förra inlägg eller så klickar ni –> HÄR

Önskar er alla en attans bra fortsättning på tisdagskvällen.

KramKram!

2 svar till “* Jaha.. jag börjar bli flint nu ju…

  1. En sak kommer sällan ensam och alla goda ting är 3, eller hur var det? I ditt fall gäller tappade kilon = bättre hälsa, tappade kläder = nya graderob och till sist tappat hår = ny peruk. Smakar det , så koster det… ;)
    Vet att vid snabb och kraftig viktnedgång (oavsett metod) så ökar risken för att man ska tappa hår. Jag gjorde det efter min GBP op.

    När du säger att du inte äter några grönskare, gäller det då även broccoli och blomkål, eller andra ovanmarken grönsaker. När jag sökt fakta och tips på LCHF, så har jag uppfattat det som att det är okej att äta dem? Jag skrev ut en inköpslista för nybörjare från kostdoktorn och där fanns dessa grönskare med.

    Kramis!

    • Hej Finaste Sussi!

      Ja det är många braiga saker som hänt med LCHF så det slår alla gånger att håret är lite tunnare nu.. Ja.. smakar det så kostar det..Haha :P

      Grönsaker äter jag inte nu.. Vill avgifta mig från kollisarna rejält.. Broccoli och blomkål äter jag ibland.. Det är bara 2 gr kolhydrater per 100 gr. Äter det när kollisarna är få den dagen.. Det finns ju kollisar i små, små mängder i det jag äter nu.. Sammanlagt per dag så blir det några gram per dag.. Man får ju käka upp till 20 gr. Men jag är mycket lägre nu.. en bit under 5. Kör en ganska strikt variant av detta nu.. Så du har rätt..Det är OK med grönsaker..

      När jag har kommit i mål så kör jag den vanliga LCHF kosten.. Det jag äter nu + Grönsaker som växer ovanjords.

      Kramar i massor!!

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

