* Det kittlade faktiskt lite som vid klädpoker :P

Jag har spelat POKER.. En upplevelse i kittling jämförbart med typ klädpoker. Ju längre man kommer desto mera spännande blir det :P Jag var inne på Betsson och spelade en stund för första gången i hela mitt liv efter att jag hade fått en friturnering.

Jag som var helt rudis på det där med poker online.. alltså helt lost i space men fick faktiskt stor hjälp av dom olika tydliga hjälpavsnitten som fanns på sidan och det på Svenska. Pokerregler och Poker frågor & svar. Så nu är jag inte helt borta längre. Men det är väldigt viktigt att läsa noga allting innan man ger sig på att spela. Hur man gör och vad saker och ting står för samt regler. Sen finns det en pokerskola – Pokerakademin. Attans bra ju.

Det finns Pokerturneringar med flera bord beroende på antalet anmälda deltagare och som har starttider och som man anmäler sig till. Ett dagligt schema finns för dom turneringarna och för en påminnelse så finns det ”Hur man spelar turneringar” överst på schemat. Sen finns det Sit & Go turneringar och det innebär att spelet startar när det är tillräckligt många spelare anmälda till bord med i förväg spikat antal deltagare. 10 är ju normalt men det finns bord för 2, 6.10 eller 20 spelare. Det är bara och välja ju. Jag väljer 2 spelare. större chans att vinna ju. Man spelar ju inte mot huset utan riktiga spelare. Det finns en hel del där inne.. För den lilla spelaren och för den stora.

Man vet vad man eventuellt förlorar genom sin insats i turneringarna och man vet hur mycket man garanterat vinner.. Det är ju inte så att man under spelets gång kan inteckna hem och hus och sälja svärmor och ungarna på Ebay.. eller så. Alla betalar en fast entréavgift som till största delen går till potten som man sen kan vinna. Det står tydligt vad dom olika turneringarna har för avgift. Det inkluderar också en bordsavgift till Betsson..  som exempel: En turnering kostar $6.. då är $5 till potten och $1 till huset. Det blir inga oväntade överraskningar i kostnaden. Det är ju attans bra!

Sen mina kära vänner.. finns det Freeroll och det är en turnering där du kan vinna riktiga kosingar utan att satsa ett öre. Gratis alltså! $250 i prispotten på alla vardagar och $500 på söndagar! Då vet ni vart jag kommer att sitta emellanåt =) Fast vardagspotten skulle ju ändras lite och det kan man ju läsa på sidan. Alltså.. Allt med $0 i startavgift är ju så najs.

Ja det är vad jag har pysslat med idag..Ja, inte hela dagen men en stund. I morgon är det första Advent.. Det börjar lacka mot jul. Jag skulle ha städat idag men först så kom sonen Petri och syrran Merja över på en fika. Sen tog inspirationen slut. Hann torka lite damm iaf.. Annars skulle ju syrran ha skällt ut mig..Haha

Ha en go fortsättning på Lördagen..

KramKram!!

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

