Dagsarkiv: 27 november, 2011

* 1:a Advent 2011 – Amy Winehouse sjunger och jag önskar mig en julklapp.


Den är tänd nu… (Läs HÄR för er som inte hänger med)

Barnen har ätit Tomtegröt till frukost. Inget fusk utan kokt med kärlek på spisen =) Socker och kanel med en klick smör på. Det är så attans gott om jag nu inte minns helt fel =)

Vädret här i Köping ser ut så här just nu.. Hoppas ni har det bättre.

Amy Winehouse – Hennes röst.. Ja lyssna själv. Tar en för tiden passande låt men det finns mycket bra annat som hon sjunger. En stor begåvning som dog den 23 Juli i år i sitt hem i London i en ålder av 27 år. Hon dog av alkoholförgiftning. En mycket vilsen och sorgtyngd själ när hon levde. Hoppas hon har fått ro nu!!

Jag håller på att komma ur mitt Zombiekoma.. lite i alla fall. Men vill dit frivilligt emellanåt när ungarna piper som mistlurar.. Haha. Speciellt när en nu som har hamnat i en nioårskris eller så testar en massa gränser hos alla. Men det hör ju till dessa ålderskrisar. Han är ju min femte så jag borde ju vara van. Fast jag har ju alla trotsålderskrisar samtidigt nu.. Dom dryga. När dom var små så var det lätt som en plätt (HA HA) Ungarna är ju 9, 10, 12 och 16. En i tonåren.. och tre där snart. Den ultimata prövningen för lilla morsan ju.. innan jag kickar dom ur boet. ”Det är dags nu..Flyg unge, flyyyyg – Livet på egna ben nästa..” fast än är dom kvar i många år. Så det blir kanske så att dom säger till mig istället att ”Det är dags nu.. Flyg morsan flyyyyg..Pankishemmet nästa.” Ajdå.. bäst att vara en extra, extra snäll morsa i fortsättningen. Så att det inte blir något Caremahem. Hrmpf! Dom skulle bara våga!! =)

Fyra tonåringar samtidigt en stund sen. Det har jag ju visserligen redan nu på ett sätt. Tre förpubertala skitungar (sagt med kärlek givetvis) som tränar stenhårt inför tonårens revolter och så en som är där redan sen något år och finslipar stenhårt det där med sina färdigheter i att revoltera. Ja, det är bara och kavla upp ärmarna. Alla på en gång så har man gjort det sen =)

Det är inte så konstigt att jag hamnar i en svacka av zombiekoma emellanåt.. Framförallt när det har varit lite extra när det har varit mycket sjukt här hemma..Jag har ju inte så mycket barnledigt.. Dvs egentid. Hade ju en helg i våras och ett dygn nu i början av månaden när jag var till Renate i Stockholm. Innan det så hade jag nog en hel helg ledigt -06 el -07. Jag minns inte så noga. Det har bara inte blivit av och trivs så bra hemma med ungarna. Men jag är ju mera än en mamma och behovet av att komma ut emellanåt för att lufta mig har börjat komma lite smått.

Det är här och nu jag gör någonting som jag aldrig gör – Önskar m i g en julklapp =) Jag är ju skitdåligt på att fråga men önska det kan jag väl göra för en gångs skull. En liten lapp i ett kuvert duger så bra så. Per telefon, röksignaler, SMS och mejl går också jättebra.. ”Härmed ger jag dig ledigt varje helg i tio år” :P Haha.. Nejdå.. Men kanske typ en el två gånger.. Någon gång i alla fall.  Så en Önskan är gjord nu :P Och går det nu inte så tar jag gärna ett par burkar Valium istället, så kan jag softa järnet på soffan istället en helg – Borta bra men hemma bäst.. Haha :P
(OBS.. det var på skoj det sista.. bäst att förtydliga det..Haha)

Det var ju riktigt najs att önska högt för egen del.. Kan ju fortsätta lite när jag nu ändå håller på :P En chokladpralin utan kolhydrater vore ju najs att käka på julafton.. Men jag kan ju visserligen doppa en bit smör i beasås och inbilla mig att det är en vit chokladpralin :P

Nu får ni alla ha en superskön Första Advent..

Sköt om er!!

KramKram!

* Kära Tomten… Del 4 – 2011


Kära Tomten… Ja, nu har startskottet för Julen gått. Det är första Advent idag. Ganska mysigt.. Tända ljus… Julpynten är framme till en del. Men det fattas någonting viktigt här i Köping och på många andra ställen och det är ju snö. Det får bli min önskan idag.. att vi får lite snö. Inte snöslask men det förstod nog Tomten ganska väl. Vi skulle alla bli lite piggare eftersom snö gör allting lite ljusare. Barnen skulle bli så glada. Tänk att få åka pulka igen =)

Sen önskar jag givetvis att alla får en helt underbar första advent..

Sköt om er och ta det lugnt med Glöggen :P

KramKram! ♥

Kära Tomten… Del 1 – 2011
Kära Tomten… Del 2 – 2011
Kära Tomten… Del 3 – 2011

Önskningarna för 2010 och dom gäller i år med.

Kära Tomten.. Del 1
Kära Tomten.. Del 2
Kära Tomten.. Del 3
Kära Tomten.. Del 4
Kära Tomten.. Del 5
Kära Tomten.. Del 6
Kära Tomten.. Del 7