Daily Archives: 3 december, 2011

* Vågar knappt tänka tanken….

Ok.. Lagade mat och gick till affären. När jag kom tillbaka så läste detta på skärmen. Drog ut kontakten och startade om. Samma igen. Och igen x en massa gånger. Den ger inte respons alls på knapptryckningar.. Så att ”press any key.. ” hjälper inte, har tryckt på alla knappar en massa gånger. Klicka på bilden för att göra den större så att ni kan läsa.

Vågar knappt tänka tanken.. Men har min dator gått till dom sälla jaktmarkerna nu?? Den var ju väldigt gammal. Köpte den av Shalini för ett par år sedan för 500:- och redan då var den ju en massa år gammal.

Den har ju strulat länge på ett eller annat sätt. Helt plötsligt av sig själv så kunde den gå bakåt som om man tryckte en massa på bakåtpilen.. Enerverande om man satt och skrev blogg, mejl kommentarer m m  och inte hunnit spara. Den är  trög som sjutton men med envishet och tålamod så kunde man ha ett dataliv framför den..

Det här är kanske en vink om att jag nog bör sluta att sitta här. Någon ny dator blir det ju inte och går det att laga så kostar det multum så det är inte ett alternativ. Macbooken är inte våran utan Elias skoldator som han har fått låna och det är på den jag sitter nu…

Jag förstår mig inte alls på det här med datorer.. Jag kan använda den men det andra är hebreiska..

Är jag datorlös nu? Vad tror ni?

Skit också!!

Ha en bra fortsättning på lördagskvällen!

KramKram!