Daily Archives: 17 december, 2011

* Denna Lördag idag..



Sicken blöt dag det är idag. Jag och Marcus gick ner på stan och en enda karusell, ett chokladhjul och en vinst varje gång grej fanns det som förströelse. Stan var i princip folktom och dom som fanns var tryckta mot Föreningssparbankens vägg där det finns lite tak som man kan gömma sig under. Kollade runt lite. Prövade någon jacka. Marcus tröttnade och sprang till leksaksaffären för att kolla på en grej som han ville ha. En radiostyrd helikopter som kan filma när den flyger. Den hade han sett i reklamen på TV. Den är i alla fall lite billigare än filmkameran han önskar sig. Han vill ju göra film =) Men när han hörde vad en sådan kostar så kunde han tänka sig att vänta på den tills någon födelsedag eller så.. så att jag hinner spara.. Haha.

Plötsligt så hade jag två gossar till på stan och passade på att dra in alla tre på Hemköp.. Med en varsin korg trippade dom efter morsan.. Sen bar dom hem allting =) Men innan Hemköp så var jag inne på ”Känsla och Smak” en klädaffär för ladys här i stan. Nu kommer det konstiga.. ALLA trippade omkring så snällt och kikade på kläder med mig. INGEN suckade.. INGEN ville dra hem.. INGEN sa någonting negativt. Annars så är det värsta gnällorgiet hos dom.. Det räcker ju bara att dom misstänker lite, lite att dom får knalla in i en klädaffär med mig så bryter det lös. Dom är sluga (tror dom.. moahaha). Dom vill hamna på ”Tomtens snäll-lista”.. Haha. Prövningarna är inte över än på länge.. Hehe :P

Elias och Johannes har varit vakna hela natten. Nu har Johannes slocknat (19:00) men Elias segar sig uppe. Det blir lite glest emellanåt med mitt bloggande nu. Elias ska ju ha sin skol-låne Macbook emellanåt. Lite väl ofta nu faktiskt.. Haha. Får väl vara glad att kunna skriva ett blogginlägg då och då på denna. Jag har inte fått igång min dator så jag måste väl inse faktum nu.. att den har kilat vidare. Det är ingen idé att lägga ut pengar på den. Det blir billigare att köpa en bättre begagnad. Det blir väl någon gång i framtiden. Det är inget jag prioriterar nu överhuvudtaget. Men lite sticker det till i hjärtat över att inte ha en egen dator, Men man vänjer sig väl så småningom.. som med allting annat.

Jag käkar ju inte potatis i någon form.. men den här skulle jag nog kunna käka upp. Hehe :P och för att förtydliga det – Med kniv och gaffel =)
Nog för att jag är singel men inte ger jag mig i lag med potatisar i alla fall. Någon måtta får det väl vara på desperationen.. Haha :P

Från sak till annat nu och lite mera civiliserat =) Nu har son nummer två somnat.. så nu har jag Macen hela natten om jag så vill.. Lillfisen tog chansen så fort Elias somnade och nu sitter han där vid datorn i Elias rum och spelar.

I morgon bitti när dom vaknar så ska morsan bli en slavdrivare. Då ska vi städa. Är dom inte med på noterna så tar jag ut mig själv i strejk. Tänker ligga på soffan och käka praliner och kolla på film ända tills nyårsdagen. Nätverkskabeln ska jag ha som huvudkudde :P

Saknar min gumma ju.. Men på Måndag är hon hemma igen. Sen är det inte många skoldagar kvar för någon.. Jullovet är så, så nära nu och Hanna är lika förväntansfull som alla andra ungar över Julen och otåligt nyfiken på vad paketen innehåller =) Det beror ju på morgondagen men det kan ju finnas skurmoppar i paketen till några ättelägg :P

Nu ska jag hänga tvätt.. igen.

Var rädda om er själva och varandra..