Daily Archives: 18 januari, 2012

* Finaste ni…

Det är lite si och så med blogg-orken just nu. Hostar som sjutton, skallen värker och mår inte så där jättebra. Nu känns det som ögonen börjar att klibba ihop sig också. Det svider så det är väl en ögoninfektion på G också. Lika bra att få allt på en gång så man får det överstökat. Två av gossarna har börjat visa på hostighet också och Johannes sa att han har haft huvudvärk sen på dagen. Men han är iaf inte varm.. Så vi får väl se hur detta utvecklar sig.

Hanna fyller ju år idag. Det är en attans nöjd tjej jag har. Kalas har vi haft också och bilder kommer sen.. Jag tog bara några men Jessica tog desto fler så jag väntar på dom bilderna.

Jag har några obesvarade kommentarer (sen några dagar) att besvara. Har inte glömt av er alls.

Är så trött just nu så jag skulle kunna somna här och nu men det är nog skönare i sängen.. I morgon blir det till att göra lite ärenden på stan.. Apoteket får jag inte glömma. Otrivin Compen är slut.. Näsan rinner ju emellanåt rejält. OC hjälper på några minuter.

Mot Lopplådan….

Var rädda om er själva och varandra!

* Älskade Hanna.. 11 år idag. 18 Januari 2012

Finaste vackraste Hanna. Idag så blir du 11 år.
Vad du har längtat och väntat.
I två dagar så har brickan varit dukad.
Den som mamma ska bära med ett ljus på,
lite frukost och ett paket.
Den har du själv dukat så fint. Så, så fint.

Idag så blir det kalas. Det blir tårta och paket.
Jag vet en sessa som kommer att stråla..
med ögon som glittrar av glädje.
”Hanna fyller år” kommer du säga. ”Ellva år”
Fast du kommer att busa lite först
och göra som tjejer gör i bland.. Luras..
Du kommer säga med ett bubblande skratt att ”Nähä.. TIO”
Lilla busfian där =)

Grattis Älskade Hanna på din alldeles egna dag!

VI ÄLSKAR DIG!

Mamma.. Petri, Elias, Johannes och Marcus.

Kärlek

Jag såg en framtid – Jag såg dig!

Jag kommer så väl ihåg känslan
när du kom, älskade barn.
När du kom från mitt varma inre
lyftes till mitt bröst
Hela du omslöts av min enorma kärlek till dig.

Tio fingrar tio tår.
En extra kromosom.
Ett hjärta som bultar så av liv.
Jag såg möjligheter i dig.. stora.
Jag ser detsamma nu fast större.
Jag såg en framtid
Jag såg dig.

Du var så mjuk och luktade så gott.
Mitt barn.. Mitt älskade barn
Jag borrade in mitt ansikte i hela lilla dig
och njöt av livets gåva till mig
Jag grät av lycka
Jag har inte slutat än.

Vad mera kan man begära av livet
än ett litet liv så fullt av möjligheter
Jag ser på dig så här efter åtta år
Känslorna är densamma
Dina drömmar är mina drömmar
jag stöttar dig i förverkligandet av dom.
Dina drömmar vad dom än må vara.
Dom är verkliga
Dom är värdefulla.

När du lägger ditt vackra huvud
om kvällen på din kudde
När du sluter dina blåa vackra ögon.
Om du är lycklig då..

Då har alla mina drömmar slagit in.

© Sirpa Hotti

DIKT I REPRIS.
Finns bla i min bok ” Tryggare kan ingen vara…”