Dagsarkiv: 1 mars, 2012

* Det är bara lite mycket nu…

Det är mycket som ska ordnas inför pappas begravning. Men det är i princip klart nu. Barnen har ju sportlov också så jag hinner inte blogga så värst.. eller hinner och hinner.. orkar inte.. är väl mera rätt. Jag blir trött mentalt.. Så där jättetrött. Skallen måste vara extra klar och påkopplad före och under varje Fonusbesök så att allting blir så bra och så fint som möjligt. Det är efteråt som allting kommer.. Luften går liksom ur en.. ett tag. Ett par saker till innan allting är helt klart inför begravningen.

Det är så vårlikt ute nu på dagarna.. Varmt och soligt. Vi var ute i några timmar idag och hade lite Gårdsliv. Det var så attans skönt. Man känner att livsandarna börjar vakna till inom en.. Det är tungt inombords.. Sorgen finns ständigt närvarande men någonstans inom en får det där ljusa plats ändå.. Vi behöver verkligen få känna just det där ljusa.. Det ger kraft.

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och bara blunda.. och tänka. Skulle kunna somna men klockan är bara 20:32. Lite väl tidigt.

Jag är snart tillbaka igen som vanligt..

Var rädda om er själva och varandra..