Dagsarkiv: 4 mars, 2012

* Jag hör…

Tänk så vackert och hoppingivande det är att höra fågelkvitter.. Det får mig  så varm i mitt hjärta, så där bubblande varm. Underbart!! Det behövs verkligen just nu att få känna just så.

Just nu har jag tillgång till bil så vi kommer en bit hemifrån. Jag och barnen ska åka ut till Malmön och grilla korv idag. Vi var där ute och fikade i fredags också.. men idag blir det korvgrillning. Vi får bylta på oss lite varma kläder för så där jättevarmt är det nog inte idag.

I morgon börjar ju skolan och det är faktiskt ganska skönt. Några veckors ”vanligt” liv innan begravningen som är den 29:e. Jag tog hänsyn till släktingars vädjan om att hålla begravningen efter att en farbror har gift sig den 23:e så därför så toklång tid tills att pappa kommer till sin sista vila. Men begravningen kommer så nära inpå min 50 års dag i början av April så jag har blåst av allting som har med fest och fira att göra.

Jag kommer istället att satsa på att göra den där Road Tripen med mina barn i sommar om jag fortfarande har tillgång till bil. På något sätt ska det väl ordna sig. Så nu gäller det att dra in på allting och spara så mycket det bara går. Det måste ske nu för livet kan ju få sig en tung vändning emellanåt.. Varför dra ut på det. Vi behöver nog detta så väl.. Mina barn och jag.

Nu ska Jag börja sätta lite fart på ungarna..

Var rädda om er själva och varandra..

Ha en skön Söndag!!