* Nu gjorde man det ändå…

Det finns ingen återvändo nu. Syrran Merja och jag bokade en sista minuten kryssning till Helsingfors den 6:e april. Hon rusade sta för att betala den i Viking Line – butiken i Västerås och säkert för att jag inte ska ångra mig =) Det hade jag nog gjort annars. 600:- per skalle för en A-hytt med fönster och buss hem. Det är ganska billigt jmf med icke sista minuten pris. Avresa är ju på en fredag och det brukar ju höja priserna rejält.

Kommer alltså knalla runt och släpa på syrran ( Haha) i Helsinki på min 50-årsdag på lördagen. Tja.. Det passar mig ypperligt då jag inte vill ha något stort just nu. Men jag blev övertalad av många att dra iväg.. Bara att få andas annan luft sa Paula som argument för att jag skulle åka. Joo, alla har väl iof rätt i sina argument. Det kan nog vara välbehövligt att få åka bort en stund och det utan barn. Skulle nog tippa på att jag behöver det innerst inne. Ganska mycket också. Jag är väl lite trög på att erkänna det.

Det kanske rimmar illa med min ekonomi att åka iväg så här och när det har varit en del extra utgifter på sista tiden.. men barnen åker ju bort i många dagar och jag tar dom matpengarna som skulle gå åt på en vecka och lägger på mig. Tja.. Det blir säkert toppen när man väl är på resan. Jo, det blir säkert bra.

Vi alla är jättetrötta just nu.. Men det är ju inte konstigt. Det var ett fint avsked av pappa igår och nu går vi vidare. Det tar en stund för hjärtat att hänga med i svängarna men vi fixar det..

Nu har barnen påsklov. Ja eller nästa vecka då.. Men det är skönt att dom är lediga ett tag nu. Vi kan ta dagen som den kommer och inte ha några tider att passa. Så attans skönt att inte klockan ringer 05:30 på ett tag.. Ja jisses så skönt =)

Jag svarar på dom kommentarerna som jag inte har svarat på lite senare i kväll om jag inte somnar i förtid. Klockan är nu 18:11 och det är väl dags att kocka lite kvällsmat till mina älskade ättelägg. Dom får köpe pyttipanna idag.. Matlagning är inte direkt min stora passion så det passar mig ypperligt ju..Haha

Önskar er alla en underbar fortsättning på denna fredag.

Sköt om er själva och varandra så hörs vi snart igen..

8 svar till “* Nu gjorde man det ändå…

  1. Om det känns rätt för dig, då är det helt rätt! :) Tycker det låter som ett klokt beslut att få byta ut vardagen och andas ny luft. Sen kommer du hem med lite ny energi för att gå vidare i livet. Dessutom fyller man bara 50 år en gång.

    Hade också en liten tanke på att dra iväg på en kryssning, men jag saknar både ork och lust. Har inga problem med själva åldern, det jobbiga är att man förväntas göra något speciellt av den dagen, men jag har verkligen ingen lust just nu. När du åker iväg till Helsingfors får jag hit yngsta sonen med familj, som väljer att gratta mig lite i förskott när det ändå är lite lång ledigt. Och jag får tid att mysa med barnbarnen, det är en gåva i sig och inget jag är bortskämd med.

    Ha en fin kväll! <3

    • Tack finaste Sussi!

      Jamen det känns ju inte helt hundra.. Jag pendlar enormt. Men jag ska inte röja utan ta det lugnt.. så då känns det lite rättare.. Men hundra är nog att jag behöver lite ombyte.

      Jag brukar ju aldrig fira mina födelsedagar men hade ju bestämt mig att när jag fyller 50 så ska jag fira… Men livet har ju lite tvära vändningar emellanåt och man kan inte alltid får som man vill eller planerar..

      Det blir nog bra som det blir.

      Ha en fin kväll du med…

      Kramar <3

  2. Ni har inte Vikingline kort? Jag kollade på resa till mig och David, för det vara några år sen nu. Och det går (som förr) på ca 150-200 kr ihop för transfer och c-hytt till Åland (Cinderella). Nån hundring mer med Finland. Helt okej för 44 mil i biss bara jue. (Tåg till STHLM går på ca 500kr)
    Men vi brukar ta utan buffé då jag inte kan äta nått just (och David är så petig. För att det ska bli värt pengarna. :D Vi har matsäck på bussen dit och så säljer de färdiga smörgåsar och t ex pizzaslice.
    Tips om du ska fara med barnen. Så kan man lägga pengarna på Tax Freen, gå iland och shoppa i Finland/Estland/Lettland eller till finare restaurang på båten.

    Jag tror att du kommer få en härlig resa. Kan vara skönt att bara komma bort och andas annan luft (ser att du skrivit samma sak nu :) ). Hoppas Ni får fint väder!

    Kram!

    • Tack finaste Snövit..

      Japp, det lät ju helt oki ju.. Men jag passar mig för att ta med mig ungarna.. 4 ungar är gånger 4 av allting.. =)

      Jodå.. kort finns.

      Vi åker ju en fredag och A – hytt med fönster.. plus buss hem.. en fredag är alltid dyrare…. och vi kom tokbilligt undan..1240 för två personer.. Närmare 3000:- vanligtvis..

      Men hade vi tagit hytt längre ner och utan fönster så hade det blivit billigare.. Men vi behöver nog ett fönster just nu.. både syrran och jag.

      Det börjar kännas ok.. kanske för att jag inte har så mycket val om jag inte ska förlora 600:-

      Kramar <3

  3. Förstår att du känner dig kluven men jag vet att du gör rätt i att åka. klokt av din syster o åka å köpa biljetterna på stört. du behöver komma iväg o du måste unna dig själv ngt nångång. det behöver ju inte va en klackarna i taket resa, kan ju vara en för eftertanke och för er systrar att få landa lite efter allt ni gått igenom nu. jag är glad för din skull att du kommer iväg.
    kramar

    • Tack goa rara du…

      Jag måste nog komma iväg någonstans som du säger.. Det blir nog bra när jag väl kommer i väg.. tror jag.

      En landning behövs verkligen.. Har ju varit rastlös en längre tid och det gör ju sitt. Det här är kanske ett sätt att få ett välbehövligt brejk för att samla krafter.. för ännu kan man inte ”gå vidare” Har ju en del möten kvar med juristen på Fonus när det gäller bouppteckningen..

      Kramar <3

  4. Pingback: * Snörvel.. Lorax och lite till… | Offer jag? Vad snackar du om? ©

  5. Pingback: * Ja så var det måndag igen… | Offer jag? Vad snackar du om? ©

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

