Dagsarkiv: 11 april, 2012

* Liket lever.. tror jag!

Sakta, väldigt sakta i mitt tycke, men säkert så blir jag bättre i denna jäkla förkylning. Men jag är så fasligt trött och det är väl det som är mest drygt just nu.. Den här ubertröttsega mattheten är inte skoj när man har en massa åtaganden. Kroppen säger ifrån rejält just nu. Men det ska väl ge sig så småningom. Hoppas man ju. Men det suger Gnuballe att inte riktigt ha gnistan i sig. Hua!!

I morgon blir det Fonus och bouppteckningsmannen. Näst sista gången förhoppningsvis. Det är jobbigt att ha saker framför sig. Jobbigt också att ha saker bakom sig just nu.. Man står där mitt i mellan någonstans och kommer inte riktigt framåt just nu. Men när bouppteckningen är klar så kan man släppa allting och få en chans att landa ordentligt. Kanske en chans att få sörja ordentligt.

Jag skulle behöva åka på ”vilohem” med ungarna när detta är över. Det är lite stressigt att vara utan dom så dom måste givetvis vara med om det ska bli någon vila (nåja) Ett par dagar hos Paula kommer säkerligen att göra susen. Hela hon känns som en fristad. En mycket god kompis med andra ord. Ja, det får bli lite senare i vår. Just nu ligger ju inte ekonomin på topp precis med alla förluster i fredags förra veckan.. bläh! Men skitsamma.. orkar inte gräma mig över det egentligen. Världsliga saker ju.. allting går ju att ersätta. Det finns viktigare saker att lägga sin energi på.

Igår kom då sista ungen hem.. Hanna. Marcus och Johannes kom hem i måndags från farmor och farfar. Elias var ju här hemma i Köping med Petri i början och så hemma hos Petri i Västerås på slutet.. Dom kom och hämtade mig på bussterminalen i Västerås (Merja och jag hade bussresa dit från båten) och så skjutsade Petri hem mig och Elias i söndags. Pallade inte ta tåget och sen gå hem från station. Var lite matt av febern ju. Men det kändes enormt underbart när den sista av det mest värdefullaste var hemma.. Då kändes allting bara så, så underbart bra.

Det blir inga foton här på bloggen på ett tag nu.  Överföringssladden till kameran gnagde ju Hanna sönder.. Nu låg batteriladdaren till kameran i väskan som försvann i fredags. Nu har jag bara en stendöd kamera här hemma. Laddaren till telefonen låg där också men jag lånar en sladd emellanåt för att ladda upp telefonen.

Nu ska jag försöka få Hanna i badet.. och resten med.. fast inte samtidigt..

Önskar er alla en bra fortsatt kväll..

Var rädda om er själva och varandra..