* Up Close and Personal..

Seriöst alltså..Jag har fastnat lite. Känns lite så just nu. Letar efter utvägar men har nog fått starr som förblindar lite. Hade ju så mycket planer på G men vart faen tog dom vägen då?? Ahh… det suger big time ju!!

Andas.. andas… andas.. Jodå..jag andas lugnt.. och funderar. Men sitter likförbannat i den segaste sirapen. Eller är det tid som fattas.. Ska jag ge mig själv lite tid? Det har ju hänt en del jobbiga saker på sistone som har tagit mig lite ur fokus. Men jag känner starkt att om jag inte kommer på någonting snart så kommer jag fan dö av tristess här i hålan Köping. Jag behöver utmaningar.. Vi alla behöver nya vyer.. En helt ny start någonstans.. Men kommer ingen vart.

Jag behöver jobba… Ja ha allt detta som kommer med det. Vi behöver komma ifrån parkbänksinvånarna här i stan. I alla fall en. Barnen möter pappan ofta nu för tiden och i så bra skick är han ju verkligen inte. Barnen mår dåligt. Dom är rädda och oroliga.. Jag får inte heller någon lugn för den skull. Stan är för liten och det går inte att gå omvägar. Detta har ni ju hört ett antal gånger redan.. Sorry för upprepning. Krafterna börjar tryta nu för att riktigt palla med allt detta så där bra.. så att det går att mår bra. Det bara kryper i kroppen efter förändringar.

Jamen flytta då? Visst.. om jag bara kunde det. Det krävs en ekonomi till det och det är väl det sista jag har. Arbetslös och numera en gammal kärring också på femtio bast.. Lika attraktiv på arbetsmarknaden här i Köping som en .. ja som en..Kommer inte på någon bra liknelse.. ja ni ser.. t o m fantasin börjar tryta.. Bläh!!
Jovisst.. flytta.. när man inte ens har ekonomi till att åka en sväng utanför stan.. lite då och då.

Ja jag är trött nu.. på vår situation..Trött på allting som blir galet. Trött på att inte ha en ekonomi och alltid leva på stupet. Trött på att vara så där livrädd igen för att barnens pappa ska supa ihjäl sig just nu. Vi har haft ett svårt dödsfall redan nyligen. Barnen behöver inga mera dödsfall i sin närhet. Trött i kroppen också av alla förkylningar och våra hjärtan sörjer något så enormt efter pappa och Vaari. I morgon är det två månader sedan han dog.

Jag lever i alla fall inte i min dröm just nu.. snarare mitt i min mardröm. Kanske inte riktigt då. Jag har ju barnen.. Mina älskade ungar. Men om man bortser från dom och den biten av mitt liv så känns det som om jag fightas emot Freddy Krueger i Terror på Sveavägen i många saker. Joo, överdriver nog lite nu.. men ni fattar nog vad jag menar.

Jag behöver lite flyt just nu.. Bara lite, lite så jag kommer igång. Men den där Mr Murphy har sugit sig fast i min röv som en muterad igel som inte går att få bort, känns det som. Ska nog kväva fanskapet på något sätt.. men som sagt var.. hur? Är det så förbaskat svårt att få ett lugn i sin vardag? Kommer inte ens ihåg hur det är när allting bara flyter på med ”normala” problem.. Känns som om jag har lite väl mycket av allting just nu.

Huu.. jag låter som den värsta gnällkärring nu.. men mina känslor är bara så här just nu och det krävs att dom präntas ner (Sägas högt) för att eventuellt kunna försvinna sedan.. Jag är ju öppen och ärlig och har pissiga stunder jag med. Men tro inte att jag är en slagen kvinna.. Hell no, inte på långa vägar.. Men jag är trött nu.. förbannat trött.

Livet är inte alltid en dans på rosor.. Just nu gömmer rosbädden glasskärvor.. Det gör ont att dansa på dom.

10 svar till “* Up Close and Personal..

  1. tja tja BEST SIRPA :) Ja tenka MASSA BIG MASSA på dej!! Ja GLAD ja få lera senna dej o få ha dej sirpa i min liv :) du betuda MASSA för mej jue typo o kanse vi snat kan ses :) :) ja hejja hejja BIG hejja på dej jue :) :) du e sååå fin o BEST :) SIRPA :) Ha re Najjz o BIG BIG kram fr jenny

    • Älskade fina Jenny!!

      Tack gumman.. Du betyder en massa för mig med. Du är en helt fantastisk tjej.. glöm aldrig det!!

      Klart vi ska ses.. förhoppningsvis i sommar.

      Kramar i massor <3

  2. tja ÄLSKADE SIRPA :) TAKK :) TAKK :) va du syst!! ja GLAD ja få ha nåra systa vuxen i min liv nu jue….. de betuda massa Yo :) :) o ja jilla o skriiva mail me dej jue :) hehe Ha en BRA o BEST natt jue typo
    här ha presis natt piizonal börja jåbba o ja ha redan börja busa me dom jue… hehe :) :) :) natt piizonal kåmer få rolig natt me mej… hmm just nu ja fösöka o få va upp o vaken HELA naten… men de vill inte dom :( :( knepp piizonal!! Ha re o kram fr jenny

    • Gumman…. och jag är glad att jag har dig i mitt liv med.

      Hörru.. inte ska du hålla dig vaken hela natten fast jag förstår att du gillar att busa med personalen.. Du är nog ganska bra på det :D

      Jag ska lägga mig snart..

      Jag svarar på dina mejl i morgon..

      Kramar <3

  3. hehehe :) :) HELA BIG HELA natt SKA ja jenny va vaken o upp :) Yeh :) Yeh :) :) jaaa…typo om de nåt ja BEST på e o BUSA runt massa Yeh :) Yeh :) ….. o små retas o skåjja me piizonal :) Yeh Yo…. fast typ piizonal me verka jilla o busa o små retas me mej oxå :) höhö o piizonal me piizonal små retas o skåjja oxå jue…. hehe ja bruka sejja att ja hålla dom vid liv så dom typ inte bli så gamal jue.. höhö… o sen retas me hur gamal dom e :)
    o kalla dom gamal gubbe eller kerringn typ höhö o just nu ha ja börja juta runt o typ inte va på min rum hehe… liite skåjzit ska ja ha :) :) Ha reo kram fr jenny

    • Hej Gumman..

      Ja du busfia.. var du vaken hela natten och busade med personelen så att dom ska hålla ig unga? Haha :D Du är roligt du gumman :D

      Hoppas du sov lite i alla fall. Man blir så trött dagen efter sen om man har varit uppe sent på natten..

      Kramar finate Jenny <3

  4. Hej, gumman! Inte lätt att ständigt streta i motvind och jag önskar av hela mitt hjärta att något positivt ska hända i ditt och barnens liv. Ni har haft det tufft länge nu, så nu får det väl ändå vara nog!?! Försök att kväva den efterhängsna
    Mr Murphy genom att sätta dig på honom när han ändå satt sig fast i baken på
    dig. ;)

    Och någon gnäll kärring är du långt ifrån. Bättre att lätta på locket och släppa ut eländet då och då, annars kanske det slutar med en riktig smäll? Du är verkligen en riktig kämpe, Sirpa! Som en sån där liten vippdocka reser du dig upp, om och om igen, trots livets alla knuffar du får. Det är inte alla som skulle fixa det… Men ni finnar är ju av ett ovanligt segt virke och ni besitter ju något som ni nog är ensamma om, ert finska sisu. :)

    Massor av kramisar! <3

    • Hej Finaste Sussi!

      Tack raraste för din önskan.. Ja nu skulle det sitta bra med någonting positivt i våra liv. Det har varit år av kämpande och många jobbiga känslor för oss alla.. framförallt för barnen. Dom är värda en mycket bättre barndom än den som dom har nu .. fylld med sorg och rädsla.. (pappan)

      Japp, ska sätta mig på fanskapet.. Haha. Nu räcker det. Min situation väcker ilska inom mig och det är väl ganska bra egentligen.. Kanske det i sin tur föder någonting som man kan gå vidare på.. Men det är drygt nu.. det måste jag erkänna.. Men det ligger inte för mig att ge upp så det är bara att bita ihop och komma igen.. Det finns inga andra alternativ egentligen.

      Massor med Kramar vännen <3

  5. Jepp :) :) typ så :) …. hehe fast natt piizonal vinna över mej typ höhö o ja åka sen i sengnen fast typo inte direk hehe
    ja ha nyss va me fiina benny o fika o de va as gått jue :) hehe o boel missa fika :) Yeh :) Yeh :) o TRÅKKIT för hon!! fast piizonal i dag på mårrån tykker ja endå e duktig o såå jue…. o dom beröma mej jue :) dom e systa altså piizonal hehe… :) o de kul vi KAN skåjja jue!!! Ha en BEST DAG o ja ta de typo bara eazy nu för ja skiit trött… hmm fast i natt va ja typo INTE trött!! Ha D Najjz BEST SIRPA o ja lenta massa o vi ska trefa jue :) :) skiit skåjj!! kram fr jenny

    • Hej Gumman!

      Låter gott med fikat.. synd ju att Boel missade det- Men du och Boel kan ju fika själva en annan dag.. =)

      Ja, du är duktig i så mycket.. så personalen har rätt =)

      Hoppas du sover vid det här laget efter att ha busat med personalen nästan hela natten =)

      Längtar jag med ju och sommaren är snart här!!

      Kramar <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

