Daily Archives: 13 maj, 2012

* Släpp skaparådran fri

Jag har funderat länge på att ha en egen sida men jag har inte riktigt vetat vart jag ska vända mig och vad som finns. Man vill ju hitta det billigaste och enklast möjliga när det gäller det där med XHTLM och annat för en novis som jag.

Nu har jag hittat en toppen sida – Webbdesigna.se. Det är sidan för alla som vill lära sig hur man gör för att bygga sin egen blogg eller hemsida.

Du får lära dig grunderna hur du bygger sin egen med hjälp av dom viktiga webbspråken XHTML (struktur) och CSS (design). Man får öva sig praktiskt innan man ger sig på att bygga. Det tackar jag för i alla fall. Jag är ju helt nollad när det gäller detta och att lägga upp en bild i min sidopanel här på bloggen tog ju en attans massa tid och nerver. Jag fick söka och hamnade på krångliga sidor och sen fick man gissa sig till en massa. Pröva och göra om.. pröva och göra om igen.. igen ..ig… PUH! Jag hade nog önskat att jag hade hittat denna sida tidigare. Under den gula fliken på sajten står allt om hur man bygger =)

För sådana som mig som inte kan detta så är det viktigt att informationen som jag får är lätt. Att sajten jag kikar på är överskådlig. Det tycker nog jag att webbdesigna är. Annars så hade jag inte fattat något ju =)

Sajten Webbdesigna.se tipsar om billiga webbhotell. Det där kan vara nog så en snårig skog att vandra i. Där finns webbhotell för alla. Dom som är nybörjare hittar sitt. Dom som kan detta och vill ha någonting lite mera avancerat hittar sitt. Sen finns det ju en massa mitt i mellan.. Det är bara och välja!