* Kanske är det dags att ringa till doktorn…

Ja som ni vet så har jag känt mig så otroligt trött och orkeslös på sista tiden. Så där så att man inte orkar ett skvatt. Man rasar ihop hemma bara över att ha hämtat ungar på fritte och det är det enda i princip man har gjort på hela dagen. Det här är så drygt och så frustrerande att inte orka. Att vara så slut så att man nästan grinar för att man måste resa sig för att öppna dörren. Ja så illa är det ibland.

En del av mig tänker att det beror nog på att man har det jobbigt på många plan. Dödsfall i familjen nyligen. Att ensam ta hand om allting som kom med det (En del hjälp fick jag med pappersjobb och det praktiska i Västerås). Ekonomin som brakade rejält i och med att sonen hoppade av gymnasiet. Den månatliga kampen vart helt plötsligt mycket svårare.. mycket tuffare. Sen är man ju ensam med fyra barn och ingen avlastning alls. Tänkte liksom att man kanske är helt enkelt utarbetad.. Kanske gått in i väggen. Allt kom ju på en gång..

Men det känns ändå som om det rimmar illa på något vis. Jag är ju inte den som kapitulerar vid kriser.. Jag har ju så mycket vilja kvar.. Det pockar i mig att förändra.. att leva. Jag känner mig inte deprimerad..  Jag känner livsandarna inom mig. Men den här tröttheten.. Den är förödande.. Den hindrar. Kroppen säger ifrån.. inte skallen. Jag orkar bara inte och det känns som om jag har sprungit ett dubbelt maraton varje dag.. med blytyngder.

Nu ska jag nog ta och ringa doktorn och jag känner mig lite hoppfull. Jag har upptäckt två stora svullna lymfkörtlar i halsen och det tyder väl på att jag har en infektion i kroppen. Det är kanske den som spökar nu. Jag är inte förkyld eller så. Lite täppt i näsan en längre tid men inte sjuk på så sätt att man känner att man har en pågående förkylning på G. Men man kan ju ha en släng av typ TwarBorrelia.. eller någonting annat i kroppen sen länge. Det skulle kanske i så fall vara förklaringen till denna extrema trötthet och matthet.

Ni vet ju att vart jag gjorde på min 50 årsdag i april.. Låg under tre täcken på finlandsfärjan i feberfrossa.. och innan det så kom det ju infektioner av olika slag gång på gång.. Feber.. Halsont… Hosta.. osv.. Det har kanske stannat kvar något skit i kroppen som bör behandlas med medikamenter. Är det någon som har haft typ Twar eller så och känner igen sig?

Jag är ju inte den som söker läkare vid minsta lilla.. Kanske ska jag ta och avvakta lite.. och se om det ger sig. Det har ju faktiskt varit en del jobbigheter på sistone så det kanske ändå är det..  Tid och miljöombyte är kanske det som behövs. Eller så ringer jag doktorn men jag vet ju med mig att jag får tjata och försöka motivera varför jag tror det kan vara det eller det för att få honom att kryssa i lämpliga rutor i remissen till lab. Det är ju drygt som faen. Han kommer ju att fråga om min livssituation och om det hänt någonting speciellt och kan ju inte vara oärlig och då kommer han med förslag på åtgärder som man kan göra själv med sin livssituation innan man får ett blodprov taget. ”Förändra och återkom i höst om besvären fortsätter” Det är ju han som måste ha misstankarna om någonting.. inte jag.. för att få ett prov taget. Det kostar ju.

Tja inte vet jag.. Det enda jag vet är ju att det här är inte hållbart så länge till. Det här påverkar mina ungar.. mitt sociala liv. Ja det mesta faktiskt. BLÄH!

Nu ska jag nog kolla lite på TV.

Var rädda om er själva och varandra!

10 responses to “* Kanske är det dags att ringa till doktorn…

  1. Även om du inte känner dig deppad, så kan ditt immunförsvar vara i botten – bl a av olika (inre)stress. Jag är ju i samma situation, men jag ÄR deppad. Har varit så himla mycket nu, egentligen inte mer än vanligt egentligen. Men ansträngande tråkiga saker hela tiden i 5 år och inte en enda andningspaus. Man får väl erkänna att energin måste ta slut någon gång iaf?
    Är också sjuk hela tiden, det tar också på energin ju då man inte FÅR vara sjuk som ensamstående, utan måste sköta markservice ändå. Jag sover som en kråka med, hua!
    Jag försöker vara nöjd med det lilla vi har, men nog känner jag mig otroligt stressat mentalt för jag VILL att mitt barn ska ha samma möjligheter som andra barn. T ex fritidsintresse/idrott, gympaskor eller resa utanför kommungränsen på sommarlovet. Det går inte att undgå hur mycket vi än skrattar ihop varje dag. :( Jag ser ju hur han vill, men inte säger något.

    Nej, ta dig till Dr du få se om de kan hjälpa dig. Annars kan du ju ta och rada upp alla ev sjukdomar du kan ha – som du skrev i några inlägg ner. ;)

    KRAM!

    • Hej Finaste..

      Ja, den är nog körd helt i botten och som du säger ..som ensamstående med barn FÅR man inte vara sjuk.. allting måste ju fungera ändå. Man får aldrig chansen att vila upp sig och återfå sin krafter.. Vet precis hur det är.. Hua!

      Ja.. du har inte en lätt situation. Jag förstår precis hur du menar.. Oj.. mera än väl. Men du kämpar väl gumman.. En stor eloge till dig..

      Sen har du en depression som tar på krafterna.. Så jobbigt!! :(

      Nu har jag dom svullna lymfkörtlarna som är konkreta symptom.. Det måste dom väl undersöka vart det kommer ifrån.. Dom är faktiskt ganska stora..

      KRAMAR <3

  2. Jag tycker verkligen att du ska söka hjälp för din trötthet som inte vill ge med sig. Sen är det läkarens sak att söka en förklaring, oavsett det nu beror på yttre eller inre omständigheter.

    Du avslutar ditt inlägg med ”var rädda om er själva och varandra”, det gäller dig i allra högsta grad även dig själv, gumman. Jag tycker verkligen inte att du ska avvakta ett tag till, det har du redan gjort flera gånger om redan. Ring läkaren redan imorgon (onsdag). För din egen skull, men lika mycket för dina barns skull.

    Puss & kram, vännen! ♥

    • Tack finaste Sussi!

      Jodå.. ska nog ringa.. Gör det nog redan i morgon så kanske jag får en tid innan ungarna slutar skolan för sommaren.. Ja så slipper jag släpa med dom dit eller skaffa barnvakt. Men det tar lite emot.. just för att i mitt tycke så borde det bara vara så enkelt att ta ett blodprov INNAN man börjar med annat.. men jag vet lite om hur han fungerar.. min husläkare. Det blir nog tvärtom om han får råda.. Kan ju ha fel också..

      Raraste.. ja, jag ska vara rädd om mig.. lovar!!

      Puss & kram ♥

  3. Hej.
    Klart att du ska söka upp en doktor. Med prover kan man få många svar. Kanske är det som du säger, en infektion som inte ger med sig, det kan vara järnbrist som är lätt att åtgärda, lågt Hb…bums iväg och ring din doktor :)Lycka till!

    • Tack rara du!

      Jo, ska nog göra det och jag tror nog mera på en infektion som har stannat kvar än dåliga järnvärden.. fast det kan ju vara bägge i och för sig.

      Kramar

  4. tja tjaa FINA BEST :) SIRPA :) :) ojoj :( ja typ bli orolig för dej :( :( Livet e tuff o HÅRT MASSA :( ja tenka massa på dej o håppas du typ snat må liite mer OK :( Liivet suuuuger massa :( :( o de TUFF o leva Liivet :( :( Liivet kan va grym!!! ja HEJJA MASSA på DEJ SIRPA o tenka MASSA!!! Ha D NajjZ o BEST o håppas du snat mår mer OK :) KRAM fr jenny

    • Men Älskade goa fina Jenny…

      Du behöver inte vara orolig. Det är nog en infektion i kroppen som har blivit kvar. Det kan vara sådär ibland och det går över så småningom…

      Tack gumman för din tanke.. Den värmer gott!!

      Kramar i massor!! <3

  5. hejsan

    det finns en kvinna som skriver om borrelia och twar i en av sina bloggar. hon är oerhört insatt pga att hennes man, son och hon själv drabbats och inte får vård i sverige. du måste läsa själv för att förstå hennes engagemang.
    sök på Heimimamma, det är vad hon kallar sig i bloggen.

    önskar o hoppas att det bara är en ”enkel” infektion och att du får tillbaks lite av orken snarast.

    /m-matten

    • Tack finaste du..

      Jag ska leta upp henne och läsa..

      Ja man får hoppas på att det är någon enkel infektion.. Det är lite drygt att kämpa mot tröttheten varje dag..

      Kramar

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

