* En solig morsdag…

En mycket vacker orkidé pryder nu mitt köksbord

Det har varit en bra dag idag. Vi har haft gårdsliv hela dagen.. nästan. Var ju tvungen att gå in en sväng med Hanna när det blev så där varmt och kvalmigt och passade på att knalla iväg och handla. När jag kom tillbaka så hade min stora son Petri kommit på överraskningsvisit med underbara blommor till mig och resorb :P Han vet ju hur taskigt jag brukar må när det är varmt.. Dricker inte sådär jättebra trots att jag försöker.. Mycket omtänksamt av min älskade förstfödda son. Vi åt tårta och hade det så mysigt.. Jag och mina fem vackra ungar.

TACK mina älskade barn ♥  – Mamma älskar er högt!

I morgon blir det lägerskola för Hanna och tösen är ju så taggad. Hon vet precis hur programmet går och det har jag fått höra nu en massa gånger i helgen =) Just precis som det är när ett barn väntar ivrigt på någonting.. Ingen skillnad där inte.. På tisdag så kommer hon hem igen =)

Även om man inte har gjort någonting fysiskt krävande idag så känns det rejält. Är så slut och trött nu så att jag skulle kunna lägga mig för natten men det går ju inte.. Attans också. Ungar ska badas.. Det ska packas kläder.. Ja lägerskolan ni vet. Har en massa tvätt som ska tvättas och har en maskin på G nu och en till ska klaras av.. men någon gång ska jag väl bli klar och kunna hoppa i lopplådan =) Det ska väl ge sig någon gång.. Det är bara att kämpa på och snart är det ju sommarlov för barnen och många måsten försvinner..Då kan vi ta dagen som den kommer och bara det kan ju göra under.

Nu ska jag ta och hänga upp en maskin tvätt.. och plocka undan efter kvällsmaten. Idag så fick dom kycklinggryta med råris. Så nu är det ris just precis överallt ju =)

Önskar er alla en bra fortsättning på denna söndag..

Sköt om er..

4 responses to “* En solig morsdag…

  1. Vilken härlig morsdag med både blomma och tårta, men det är du värd och mycket mer där till. :)

    Puss & kram! <3

    • Finaste.. finaste.. Sussi!

      Tack snälla för dina ord och ja dagen, trots tröttheten, var så härlig!!
      Fina saker som händer ger en massa kraft..

      Puss & Kram till dig med <3

  2. Jag sitter och undrar vart min fina goa Sirpa har tagit vägen? Hoppas det är något bra som håller dig upptagen från att blogga?

    Många kramisar! ♥

    • Hej Gumman!

      Det är lite drygt med det mesta nu.. Har ingen inspiration alls att blogga.. En massa kraft går till annat nu.

      Många kramar till dig min vän och tack finaste för din omtanke! <3 <3 <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

