Daily Archives: 1 juli, 2012

* Vi hamnade i Västerås och cityfestivalen.


Cityfestivalen på väg att vakna till liv…

Vi valde Västerås igår och till min fasa så gick vi rätt på Cityfestivalen i centrum. Det fanns ingen chans att få ungarna glömma vad dom hade sett så det  var bara att stanna.. Har liksom ingen ekonomin till tivoli och marknad. Tänkte mera på att strosa omkring lite lugnt utan frestelsen för någon.  Tji fick jag!! Stockholm hade vart bättre. Det var visst bra väder också i Stockholm.. Två karusellbiljetter köpte jag så det var ju lugnt.. Svindyrt detta ju med karuseller. 35 kr/st. Grönans åkband är ju bara så attans förmånligt jmf med detta. Vi åkte hemifrån med 10:40 tåget och var tillbaka hemma vid 18 tiden. Så det blev en heldag i Västerås.

Lite fika var gott. Här hade Petri hämtas Johannes. Han var ju så trött. Han hade lagt sig väldans sent och sovit några timmar bara så han fick vila hos storebror i några timmar. Det var Marcus och jag som gjorde stan resten av tiden.


Marcus i en karusell och så blev det en till

Det vart denna – Parisehjulet..

Fy bövelen.. Köpte ju två biljetter och vi hade en kvar. Typiskt nog så fick ett barn förja med gratis per betalade vuxen och Marcus ville ju inte åka själv men han ville ju SÅÅÅ GÄÄÄÄRNA åka denna. Fick gå några varv runt området för att samla mod men så åkte jag den med honom. Nu ska ni veta att jag är sjukligt höjdrädd så detta är en stor bedrift från min sida =) Försökte fota hela tiden så att jag kunde ha blicken stadigt på kamerans display.. Där blev ju allting så litet.. och inte högt. Men jag såg i ögonvrån och kände hur den jefla korgen rörde sig. Jag åkte och det är stort!! =)

På väg upp eller var det ner.. Kommer inte ihåg.

Lite sådant här tittade vi på. Dom hade inlines på sig..

Lite musik lyssnade vi på. Har ingen aning vilka detta är men vet någon så hojta gärna till i en kommentar.

Trötta festivalbesökare. Här är vi på väg till stationen för att möta upp Johannes för tåget hem.

Grabbarna bus i väntan på tåget…

Trött mamma på tåget hem..

Trött Marcus på väg hem…

Trött Johannes på väg hem…

Hämtade hem Hanna från korttis vid 20 tiden i kväll.. Saknade tösen och så slipper jag stiga upp tidigt i morgon bitti för att hämta =) Nu är hon hemma och ordningen är återställd =)

Nu blir det Gårdsliv typ resten av sommaren.. Hoppas vädret bli lite bättre. Tänker på att det är inte så kul för ungarna om det regnar och det blir mycket innesittande..

Nu visar uret 21:34. Det blir nog lite TV innan jag hänger upp lite tvätt.

Ha en toppen fortsättning på söndagen och en lika toppen början på en helt ny vecka..