Daily Archives: 21 juli, 2012

* En bit ifrån…

Vi var bort från gården en stund idag.. Det såg lika kalt, övergivet och tomt ut där som en Tjernobyl-lekpark. Det växte gräs i sandlådan man fick stickor i röven när man satt på bänken men gungorna höll i alla fall och det var ju attans tur det =)











Det får räcka nu med bilder.. Marcus skötte kameran för det mesta så det blev välan en nästan 300 bilder idag..Haha

Jag har haft ont i huvudet i några dagar nu.. ibland så är det lite lugnare men nu verkar det sätta igång igen. Jag tror jag spänner mig ganska mycket så det är därifrån det nog kommer.. Kommer på mig att bita ihop käken rejält.. Det gör ont i tänderna också när jag gör det och så snart går den väl i baklås.. Kanske lika bra det.. Haha. Får försöka slappna av lite. Inte kul alls med skallebank..

Önskar er alla en skön fortsättning på denna lördag..

Ska nog ta och gnälla lite igen i nästa inlägg.. Hehe. Men tills dess så ska ni vara rädda om er själva och varandra så hörs vi snart igen.

KramKram!

* Det var ju som…..



Det såg så bra ut vädermässigt för att gå och fiska idag så vi gjorde det.. Försökte i alla fall.. Kollade ut och inga mörka moln någonstans. Vi knallade iväg glada i hågen för lite fiskeäventyr och så öppnade sig himlen rakt av när vi gått en bit. In under några träd för lite skydd. Hanna blev så besviken så hon grinade, stackars liten, när vi vände hemåt.. Hon älskar ju att fiska.

Så här glada miner var det när vi var på väg.. Innan det så fruktansvärt sällsynta regnet den här sommaren..

Barnen är så uttråkade så ni kan inte ana. Det har blivit mycket innesittande och tjafs syskonen emellan.. Jag är uttråkad jag med fast det har jag varit länge nu.. Uttråkad och rastlös. Ja och så tjafsar ungarna med mig också ideligen. Jag känner mig så usel som inte kan ge dom mera än det jag ger just nu. Nu märks det att det är ännu mera sämre ställt än tidigare.. Vi får dra åt svångremmen till smärtgränsen och det blir inga bra sommarminnen av det att ta med sig till skolan sen för att dela med kompisar.

Det har inte varit en bra sommar alls hittills.. tråkigt att behöva känna så och barnen har ju gett vinkar ditåt dom med.. Ja att dom känner så. Gröna Lund pratar dom om på ett positivt sätt så det är ju skönt att dom har det minnet i alla fall. Tycker livet det senaste tiden har varit en lång väntan på ett eller annat sätt. Jag gör ingenting annat än väntar. På möjligheter.. tillfällen.. osv osv. Just nu väntar jag på tvättmaskinen så att jag kan gå och lägga mig..

Det här är lite roligt men samtidigt så tragiskt.. Marcus sa för några dagar sedan.. helt apropå att ”Mamma, om jag börjar spara nu så kanske jag kan ta sen mina barn, om jag får några, på långsemester till Thailand.. Ja som 4 månader där och några månader i Turkiet” Snacka om att grabben har framförhållning =) Det är ju minst 25 år dit.. ”Ja, det är ingen dålig idé” svarade jag honom. Det var som om någonting höll på att krama sönder mitt hjärta just då.. Det kändes inte bra. Men han verkade inte vara ledsen alls utan han konstaterade bara att det är nog så han kanske får göra. Jisses.. Han är ju bara nio år!! Eller så hintade han lite snyggt via mitt hjärta att han vill på semester..Haha. Han kan ju vara lite lurig han.. min Marcus =)

Det är som det är med allting. En vacker dag.. eller regnig dag.. så kommer allting att ändras.. Jag VET det och det är det som håller mig upprätt i dom svartaste stunder. Det är det som hindrar mig från att falla. Det gäller bara att hålla upp ungarna också. För det är ju så att hamnar jag i hopplöshet så drar jag ungarna med mig.. Garanterat. Det får bara inte ske. Det är bara att kämpa på och tycker nog jag gör det ganska bra ändå trots lite gnäll emellanåt. Förresten så är det en mänsklig rättighet att få gnälla emellanåt. Haha.

Jahapp.. Nu har klockan dragit iväg.. Redan en kvart över midnatt. Tvätten är klar och ska hängas upp. Sen blir det nog lopplådan för mig.

Önskar er alla en toppenhelg med mycket finfint..

Var rädda om er!

KramKram!