* Jag skulle faktiskt behöva…

En TIME OUT från mitt liv..

Nu menar jag inte någonting drastiskt bara en time out från det här vardagliga. Från det där som sysselsätter mig dygnet runt för det mesta. När jag vaknar så sätter det igång. Inte ens natten ger mig en fristad.. Jag drömmer om det när jag sover och jag drömmer om det när jag är vaken. Det tar så stor plats att vara sysselsatt ideligen.. att planera.. hoppas och att misslyckas.. att försöka igen och igen och igen och i…. så att mycket av det viktiga och det värdefulla kommer lite i skymundan. Som barnen.

Time out för ett tag vore välbehövligt. Blåsa ut skallen på att det där dryga. Inte behöva göra någonting annat än att leva och må bra. Just nu mår jag inte så bra som jag skulle kunna göra. Jag är så superstressad att kroppen säger ifrån. Jag sover för lite och känner mig HyperHypo hur man nu ska tolka det. Det här är inte bra alls. Jag kommer snart att gå sönder på något sätt om jag inte gör någonting åt detta.

Ska jag bara släppa allt och flyta med så gott det går. Det innebär ju att jag lägger kampen för jobb och flytt från Köping lite på hatthyllan.. Men det andra försvinner ju inte. Den här ekonomiska fattigdomen finns ju kvar som också sysselsätter en dygnet runt så jag måste ju fortsätta för någon time out blir det ju inte på långa vägar. Sitter som i en rävsax nu ju.

Jag kan fan inte acceptera vår situation. Den har pågått så länge nu.. alltså måste jag fortsätta. Stressen måste fortsätta.. och en time out finns inte på världskartan. Men jag skulle vilja ha det riktigt, riktigt mycket och det är väl ingen som klandrar mig för det..

En time out innebär ju inte att jag önskar jag satt någonstans på en resort med en paraplydrink i handen och hade det gott medan ungarna byggde sandslott vid stranden.. Allt finns ju kvar och stressar ändå. Nej menar en time out i skallen, inom mig själv och då kan jag gott vara hemma också.. Sitta på gården och ha Gårdsliv med ungarna.. En vardag med barn, skola, mat, tvätt osv osv…

En time out ett tag så att jag fick nya krafter och nya idéer.. För när man inte har någon som helst avbrott någonsin så tryter krafterna emellanåt.

Den här biten av mitt liv suger Gnuballe just nu.. BLÄH!!

Men det är som det är ändå.. Det är bara att kämpa vidare as usual. Ingenting blir ju bättre av att sluta kämpa.. Tvärtom ju. det kan ju bli katastrof modell större.

Nehepp.. Nu är klockan snart tio och tänkte nog väcka lite ungar snart. Elias har varit vaken sen länge och började på sitt sommarjobb redan 06:45. Tre ungar kvar att väcka.

Önskar er alla en toppen tisdag.

Sköt om er själva och varandra!!

KramKram!

4 svar till “* Jag skulle faktiskt behöva…

  1. Först förstod jag inte varför jag reagerade som jag gjorde när jag läste inlägget. Att du har det tufft, jobbig,t eg. föröverjävligt är det inga som helst tvivel om. Inte heller att du( mkt tack vare din humor, familj och överlevnadsuppfinnaren* som bor i dig ((förmodligen utvecklas ni* takt med varann allt eftersom livet fortskrider ;) )
    Nej efter ett tag inser jag att ordet KÄMPA i sammanhanget att förbättra klingar fel. Förstå mig rätt här. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men för ett tag sedan träffade jag en helt underbar kvinna och det var hon som uttryckte det så. När man vill framåt, uppåt, hitta sin väg ska det inte finnas ngt motstånd i tanken, sinnet el kroppen för då är man på väg åt fel håll.
    Kommer som sagt inte riktigt ihåg orden men jag kan fortfarande känna hur känslan i min kropp ändrades när hon påpekade detta.
    Här är det nog på sin plats att säga att denna kvinna inte på ngt sätt är ”flummig” eller lever livet i räkmackefilen, nej snarare tvärsom (hennes man har cancer, tuff uppväxt och ett av hennes barn gick bort för ett tag sedan etc.) sådet är därför jag vågar skriva som jag gör.

    Oj ett långt, rörigt och kanske provocerande inlägg, jag går ju inte omkring i dina foppatofflor utan släpar mig omkring i mina egn,a snedslitna flipfloppisar.

    kramen
    m-matten

    • Det är kanske lite vanskligt att börja jämföra olika livssituationer. Det finns alltid någon som har det mycket värre.

      För mig handlar det om min ekonomiska kamp och det går inte att ens jämföra med kamp om sitt liv eller förlust av någon nära. Jag tar hellre min kamp än din väninnas om jag fick välja.. Två vitt skilda saker. Sen är det ju hur man definierar ordet ”Kämpa”

      Jag kämpar på mitt sätt för att få en dräglig tillvaro. Jag kämpar väl för att inte hamna i hopplöshet och mota bort känslan av utanförskap när det gäller arbetslösheten och den ekonomiska fattigdomen som kommer med det. I dina ögon kanske jag inte kämpar för att du definierar det på annat sätt än jag och du provocerar inte alls med din kommentar.

      Kramar!

  2. Känner det är på sin plats att säga att jag absolut inte jämför på ngt sätt, det var mest en reflektion, och som sagt, vi använder alla olika uttryckssätt.

    Och du, idag är det varmt så det räcker och blir över. Hösten är nog (förhoppningsvis) långt bort ännu.
    Och du igen xD ha det så alldeles fantastiskt gott uppe i hufudstaden, ibland är det bra med vänner som är djurägare – åt båda hållen i det här fallet.

    kramen
    m-matten

    • Det låter bra det.. =)

      Tack snälla rara.. Vi ska ha det så bra där i Hufudstaden.. Jag längtar en massa. Synd bara att husfolket ska åka iväg men å andra sidan kan vi ju åka dit när som helst under året och träffa dom..

      Kramar <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

