* Emma Jangestig

Vilken makalös ung kvinna, sällan man ser en sådan styrka.
Såg intervjun i Efterlyst och från den kom man inte oberörd ifrån.
Påminner här om insamlingen till Emma
och minnesfonden till Max och Saga.

Info om insamlingen som är startad för Arbogamamman..

Anhöriga och Svenska Kyrkan i Arboga har också startat en Minnesfond
för dom två små barnen, Max och Saga

Ingen slant är för liten..
Ni vet ju..
Många bäckar små…..

Mina tankar går till himlens alla små änglar…

Ha en bra kväll alla!!

******************************************

EDIT 2 December 2009.

Många söker Emmas blogg.

HÄR är den på Bärgslagsbladet…

******************************************

8 svar till “* Emma Jangestig

  1. DU får absolut inte sluta blogga… du berättar om en värld, där du som mamma gör en så helt otroligt fantastisk resa tillsammans med dina barn.
    Du skriver om ditt liv som mamma
    Du skriver om ditt liv som ensamstående
    Du skriver om ditt liv år 2008
    Du skriver om Hannas liv
    Du skriver om Marcus liv
    Du skriver om Elias liv
    Du skriver om Johannes liv
    Vem glömde jag nu då….?

    Du skriver om hur livet ska levas….

    Å slutar du att blogga… jag då säger jag nog som Hanna, tror jag: ”dumadi skt´ge”!! (I allafall lite…!)

    Varm stor kram…alltid!

  2. puffeltufflan

    Elisabeth

    Men åhh Älskade vännen..
    Du får inte säga så ju… då blir det ju så svårt!!
    Men det har känts så ett tag nu..
    Kanske är det en övergående period..
    Äsch.. jag vet inte… få se sen….
    och du… TACK!!

    Massor med kramar!!

  3. Hej Emma, hoppas ni mår bra, skriver i tidningen Magazine24.se Arboga- på deras kommentarer om eran Hovrättsförhandling.
    Jag är så ledsen för er skull, fy vad hemskt ni måste ha det.
    Här för du en kommentar som vi/jag skrev på Magazin24.se för eran skull.
    Hoppas ni får rätsida på detta och att Tyskan för Livstidsfängelse o utvisning bums.
    Nu får det vara slut tramsat i Hovrätten!
    Vill hon inte varken dementera eller svara på frågor i Hovrätten, Bör o Skall Hovrätten DÖMMA TYSKAN SOM SIG BÖR MED LIVSTIDSFÄNGELSE SOM TINGSRÄTTEN UTAN ATT BLINKA. Varför denna masande tramsande hyklande och dåliga pondus visning av Hovrätten, är dom lama där eller sover de under förhandlingarna. Hon är misstänkt för 2 baRN MORD OCH EN ETT FÖRSÖK TILL MORD PÅ DERAS MOR. vARFÖR INTE FÖRHÖRA HÅRDARE OCH KÖRA FRÅGOR OM HENNES MOBILTELEFON UTANFÖR BOSTADEN UNDERKVÄLLEN VID DERAS BPSTAD, HENNES LJUG OM HAMMAREN SOM ANDRA VITTNAT OM, HENNES SKO AVTRYCK AV EXAKT SAMMA MÄRKE OCH STORLEK FINNS PÅ BROTSPLATSEN, HENNES HAT MALI SAMTAL TILL EMMAS FAMLIJ ,BILDER I TYSKANS DATOR, LAPPATR I HENNES VÄSKA OM HUR HON SKA MORDA EMMAS FAMILJ MM. LJUG OM RESORNA FRAM O TILLBAKS TILL ARBOGA TIDPUNKTER MM, FLERA HAR PEKAT UT HENNE PÅ ÖVERVAKNINGS KAMROR MM OBS HENNES VÄNNER HAR PEKAT UT HENNE OCKSÅ. KAN HON INTE SVARA RAKT PÅ FRÅGORNA UTAN SÄGER TILL HOVRÄTTEN ATT JAG MÅSTE TITTA I PAPPRENA VAD JAG SAGHT I TINGSRÄTTEN, MEN BORDE INTE DEN SOM TALAT ÄRLIGT O UPPRIKTIGT VETA VAR SOM ÄR SANNING, UTAN ATT BEHÖVA LÄSA SIG TILL DET I FRÅN ANDRA FÖRHANDLINGAR MM.
    jAG BLIR SÅ TRÖTT ÄR DET SÅDAN HÄR MASNING BARA FÖR HON ÄR KVINNA ELLER???
    SLUTA ÄR UPP SKATTE PENGARNA OCH SÄTT DITT TYSKAN NU!!!!!!!!!!!
    TACK FÖR MIG HA EN BRA HELG.

    Sköt om er Emma Go stong!!! Kramar från Örebro, lite stavfel pga vi skrev det snabbt.

  4. Hej Emma!
    Jag kan inte säga hur du mår och känner över det som har hänt i ditt liv för det gör jag inte. Max och Saga var fina barn. Hoppas du kan ta dig igenom detta när du väl känner för det. Låt det ta sin tid, inte lätt och bli av med barn som man älskar jätte mycket.

  5. Hej Emma!

    75000 det är alldeles för lite kan jag ju säga..har vart onyttjat sexuellt 1988 och min vän med några år senare och då fick hon just den summan…. I dagens läge och det gäller mord borde du fan..ursäkta få mkt mkt mer än det beloppet…ååå jag blir så arg….Jag lider med dig…många kramar cina/skåne

  6. Hej Emma gumman!!
    Såg dig nyss på nyhetsmorgon i tv4. Har jobbat hela dagen, så jag tittade först nu. Du ska veta att du är en underbar människa som för det första orkar och klarar av att dela med dig om detta fruktansvärda som hänt dig till oss som tror att inget ont kan hända just OSS!!Hela min familj önskar dig all lycka som du kan få av våra hjärtan! Dina barns minne har kommit för att stanna i oss alla, och vi kommer att hedra dom med fina tankar. LYCKA TILL I LIVET!! Många varma och medkännande kramar till dig från oss någonstans i Sverige!

  7. Pingback: Varför gråter inte Emma? | Rädda Sverige, nu! En blogg mot korruption

  8. Pingback: Varför gråter inte Emma?

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

