Dagsarkiv: 4 augusti, 2008

* Ähfyfaen….

…blaha .. ja ja jaaa…

Nu har man ju önskat sig lite andrum i värmen..
Fy vad man har bönat och bett..
Liksom hoppas med hela mitt hjärta att det ska regna och blåsa ordentligt.
Men vafaen.. Shittuspommisfrittus.. *Censur x 23*
Jag glömde ju bort att jag ska börja skola in Hanna och Marcus på Fritte.
Och det kommer ju säkert ta en 20 minuter att gå dit i bra väder
DÅ tar det säkert två timmar i stormen.. *suck*

Nu får jag antagligen gå då i spöregn och storm i morgon..
Och säkert alla dagar denna vecka.
Jag äger ju inte ens gummistövlar..
Går det inte ångra sina korkade önskningar? hehe
Får väl tejpa för Paulas mun så hon inte rabblar en massa regnformler, hehe
Kika in till henne förresten och se hennes fina alster.
Hmm, jag kanske skulle ta och tjuvkoppla Christas lånade bil, hehe
Hon själv är på Öland på Solsemster…(Läs: Campingenblåserbortiregnet)

Blä blä blöja…

Hämtade hem Hanna från korttis i förmiddags vid 10..
Ljuvligt att ha den lilla tjatterfian hemma nu.
Mer än halverade hennes tid där för nästa halvår
så nu ska hon inte vara där så ofta i framtiden.
Kanske två nätter per månad.. mot sex tidigare.

Grattis lilla gumman..Puss!!

Idag så fylles Shalinis och Sanis…. Simren 1 år.
Den lilla gullungen då.. hon är ju så söt som socker den tösen.
Tänk er om tjugo år..eller så..vilken skönhet hon komme att vara då.
På söndag ska vi dit på kalas.. hela högen.

Idag så har jag varit attans duktig.. Moi!! Kan ni tänka er! hehe
Alltså numera så lata Moi.. har städat, hehe
Visserligen har jag bara kommit till ett badrum.. än så länge. *ler*
4 rum, Kök, Toa, Hall är kvar… blähäää


Där nere någonstans hänger jag tvätt missinatta… ser ni det?? *ler*

Haha.. folk måste tro att jag är galen.
Jag har ju balkongen mot vägen och där är det trafik på natten med
I två nätter i rad har jag hängt tvätt
Klockan 01 i förrgår natt och vid 01.30 i natt, hehe
Bägge nätterna har det kommit några bilar och joo, dom tittade, hehe
Nästa gång ska jag vinka åt dom…
Nu har jag fått undan alla tvätt i alla fall.. skönt!!
I natt så ska jag försöka i alla fall komma i säng före 01
Ska ju upp och gå i stormen i morgon…ifall ni glömt bort det *ler*

YES YES YEEEES!!!

Det ska bli så skönt när skolan sätter igång…
Rutiner vet inte mina ungar längre vad det är, hehe
Skönt att få börja jobba också.
Jag har några jobb på gång så jag är hoppfull.
Vill jobba med det jag älskar och brinner för, Människor…
…i alla dess former och öden.
Få finnas till för någon och göra skillnad.

Jag har Jobbat bla på ASEA i Västerås och Sollentuna.
Verkstad… det gav mig ingenting utom möjligtvis pengar.
Men människor.. det ger mera än pengar..
Det ger en kraften och motivationen att fortsätta… framåt.

Nu ska jag Tömma och fylla diskmaskinen…
Sen lite småplock.. resten får vara till i morgon
(eller nästa vecka, eller tills jag skaffar en karl, hehe)

Ha en go vecka alla!!
Sköt om er själva och varandra.. ordentligt!!
Tänk på att ett vänligt ord.. ett leende, en kram..
kan göra stor skillnad i en människas liv.
Det är de där lilla som kan bli så så stort.. om man bara vågar!
Hos den andre och inom en själv…

Placera ut en massa hjärtan i era ord till varandra.
så orden inte slösas bort och faller i glömska eller gör ont.

KramKram!!

Love you all!!