Dagsarkiv: 11 augusti, 2008

* Rapporter direkt från Arbogarättegången, dag sju.

Här…på Expressen

Och här på VLT

Magazin24 har lite kort om folk idag så det blir ingen direktrapport därifrån..

Ett ljus av tro
..på
att sanningen ska segra.
Ett ljus av hopp..
…för framtidens skull.
Ett ljus av Kärlek
…och för livet i sig.

Mina tankar går till Max och Saga och alla anhöriga.

Med Kärlek till er alla!!

Tunga mörka moln över Köping idag..
Lite duggregn och lite sol.. och faktiskt ganska skönt ute.
Klarade mig denna morgon i alla fall..
Jo jag tänkte på spöregnet som jag trodde skulle komma idag
…när jag gick med barnen till Fritte.
Men har ju en runda kvar.. säkert med min tur.

* Ensamhet

Ensamhet! Så laddat ordet kan vara.
Ibland så fylld av Ångest och vånda
Och ett hjärta som gråter.

Ensamhet, ibland självvalt
…ibland inte.

Ensam utan någon att ventilera livet med
Behöver inte vara en hjärte vän
utan en vän…
en riktig trygg och nära vän
Eller just ”det där” som lindrar och tar bort
ens ensamhet
Man kanske är helt ensam, utan någon

Man har kanske har jobbet..
..man kanske har barnen.
Barnen, som kanske inte är så nära alltid
man kanske har en hjärtevän…
men ändå så är man ensam.

Livet passerar…
Vi kanske är bisittare i våra liv
Där vi bara finns
och ser på när andra lever ut
det man själv vill leva ut.

Ensamma och med
hjärtan som gråter..

Vi väljer själva, säger många.
Jo det må vara så, för några.
Som inte ser sin ensamhet..
..som ett hinder
för att leva ett fullvärdigt liv.


Men alla dessa spärrar som en del människor har
Spärrar av, att inte våga
Våga ta klivet framåt
när självförtroendet ligger jäms med fotknölarna.

Att vilja, men inte kunna.
Att våga, är stort för många

Fast dom vill, av hela sitt hjärta
resultatet blir att bli så ensam.
Fast man skriker efter annat
Och man har ett
hjärta som gråter
efter något
som lindrar ensamheten.

Vi förtvinar inombords
tills det är en stor stor klump
av ångest i ens hjärta.
Man blir oförmögen att göra annat
i tron, att det är min lott
min lott här i livet…
att vara ensam.

Vad gör man, för att dölja ensamheten
skiner man i kapp med solen?
Och säger ”det är skönt att vara ensam”, ” Jag trivs”
Fast inombords så skriker man, efter en förändring
Efter en ljusning, där ordet ”ensamhet”
inte har en ångestladdad innebörd.

Att våga förändra, kräver mod
och den enda som kan förändra, är ju en själv

Att hitta just det där, som får en framåt
ett steg, bort från ensamheten
Den finns där.

Våga tro

Våga övervinna, hindret inom dig själv

För ibland så kan det största hindret vara…
faktiskt en själv.


*Kramar om* er alla, ensamma eller inte!