Dagsarkiv: 5 maj, 2010

* Halsfluss.. Kåvepenin och Tacksamhet.

Var till Jouren nu i kväll… Jomenvisst var det halsfluss igen.
Nu gav han mig en tiodagarskur med Kåvepenin 1g x 3
så nu kanske jag får bort skiten. Sist var det en kur på 7 dagar.
Sköterskan som gav mig tiden sa ”Jag ska inte bråka med dig i af ”
Hade berättat för henne vad Vårcentralen sa och hur hon Ssk-telefonissan dissade mig totalt när jag sa att jag behöver inte vänta tre dagar.
Det man ser räcker… som vita prickar i halsen och svullet samt feber
och det står i journalen..”Nej…Tre dagar.. .bla bla bla” Vad trött jag blir!!
Just nu älskar jag Kåvepenin… Hahaha..

Elias mår ganska bra faktiskt.. Han verkar inte ha feber just nu i af.
Ont i halsen har han… så vi får se vart det brakar..
Men på fredag så blir det ändå Vårdcentralen för Elias -  Provtagning.
Det här börjar suga musten ur mig nu. Är rejält trött och orkeslös.
Men snart leker livet igen och det får man ha i tanken
att detta inte är för evigt.. En liten stund bara i ens liv.
Då kan man stå ut lite bättre…

Mina barn tycker det är coolt ju.. att morsan ska följa med på kollo =)
Tycker nog själv också att det ska bli skoj… fem dagar på Malmön.
Bada och ha skoj… Bara vädret blir bra.. sol och varmt vill vi ha.
Det vore ju för jävligt om det skulle regna bort så nu håller vi tummarna.
Priset är 1050 kronor och då ingår all mat under dagen..
Obegränsat med Drycker och solskydd =)Har inte dom pengarna men som alltid så ordnar det sig. Bäst att börja leta burkar ju…Haha OBS! Skojas!!
350 kronor per barn och jag åker ”gratis”.  Ser ju efter mina barn själv.
Kyrkans bidrag till en ”fattig” arbetssökande fembarnsmamma ju =)
Fast är ju inte fattig egentligen.. Har bara inte så mycket pengar.
Är oerhört rik på det bästa livet har gett mig.. som mina barn.
Är så ödmjuk och lycklig över det… Dom ger mig kraften att gå igenom motgångar med högt buret huvud..Dom är en av meningarna med livet.
Då är man väl inte fattig… eller hur??

Känner nu att febern håller på att stiga.. Fryser
och huvudvärken har kommit tillbaka igen.
Dom små sover och jag ska hoppa i bingen jag med och försöka sova.

Önskar er alla en underbar fortsättning på eran kväll och natt!!

Var rädda om er själva och varandra..

KramKram!!

* Jag ska på Kollo och till Vårdcentralen trodde jag.

Anmälde mina barn.. Johannes, Hanna och Marcus till Kyrkans dagkollo.
För att Hanna ska kunna få uppleva kollot så anmälde jag mig också =)
Annars så får hon ju inte följa med min gumma…
Så det blir ett litet familjeäventyr…
Nu ska jag bara vänta på svar om hur mycket det kommer att kosta.
Det är ju heldagar med mat och så… Måndag till Fredag.
Det är ju annat att skicka en på kollo för typ 300 pix
Men nu ska 4 st iväg… och kostnaden blir ju därefter.
Kanske har dom familje – rabatt, ensamståendeförälder – rabatt.. arbetssökande – rabatt.. tompengpung – rabatt... Haha
Det vore ju underbart om vi kunde göra någonting tillsammans.
Elias vägrar ju följa med men dom andra är förväntansfulla.
Johannes har ju varit på kollot två somrar.. Det här blir hans tredje.

Sitter och väntar på att Vårdcentralen ska ringa..
Min hals gör ont och har lite feber.. Samma med Elias.
Vi borde ju få en tid idag…  Men dom är väl slut.. tiderna
trots att klockan inte är mera än 08:37…
Om tre minuter så ska dom ringa sa den automatiska svararen
då när jag beställde ringuppmigsåslipperjagståitelefonkö- tid…
Klockan är 08:42 och ingen har ringt.. Två minuter försenat.. Hmmm???
Klockan 08:49 så ringde dom och vi fick INTE komma…
Det ska gå tre dagar bla bla bla…
Försökte förklara för henne att det står i min journal att jag får komma in vid misstanke om halsfluss.. Det man ser visuellt räcker .. Men NEJ…
Hon tog alltså ingen hänsyn alls..Jag har en tendens att bli så jävla sjuk.
Kan ju inte ligga sjuk heller.. Har ju fyra barn att ta hand om.
Det finns inte på min världskarta det där med att ligga ner
och verkligen vila och vara sjuk.. Måste fungera oavsett vad.
Är skapligt irriterad nu… Måste jag verkligen till Jouren i kväll??
Betala 220 kronor för att dom på VC inte behagar att läsa min journal.
Dom kunde faktiskt få fram dom snabbt och därefter ringa mig om en tid.
Måste redan nu börja leta barnvakt till ev i kväll..
Nu är det inte kul!!

Nu ska jag gå och ta en dubbel dos Alvedon…
Snart måste jag gå på möte… eller om jag avbokar.
Ska se hur jag mår efter Alvedonet… Mår inte speciellt bra nu i af.
Fick sprängande huvudvärk av Samtalet till Vårdcentralen.. Skit också!!

Sköt om er!

KramKram