Dagsarkiv: 1 juni, 2010

*Kesä – Sommar – Summer… Najsjue!!

Tisdagen den 1 Juni och solen skiner så ljuvligt.. Här i Köping i alla fall!!
Juni.. Sommarmånad… Midsommarmånad… Skolavslutningsmånad
En sommarstartmånad… Härliga Sommar Välkommen! =)
Ni är välkomna ni med till min blogg… som vanligt!!
Solen är helt blå och inte ett moln syns så ljuvligt ju!!
Haha… Menar givetvis himlen.. Den är Blå och solen är gul eller så.

Tisdag och det innebär Skola för ungarna..
På Tisdagar så åker Hanna inte skolbuss på morgonen.
Utan dom har ju bad första lektionen så det är onödigt att åka till skolan för att åka tillbaka på en gång…  Så jag går direkt med henne till badhuset.
Går ju i princip förbi där när jag går med dom andra till skolan.

Hanna gumman kom ju från Korttis i går..
Vad man saknar gumman när hon är borta ju..
Det gör riktigt ont ju den där saknaden inom en.
Men nu är hon hemma =)
Undrar om det blir någon stuga för barnen i år.
Förra året så fick dom ju två dagar per skalle.
Tråkigt om det inte blir alls någonting…
Det är ju i af en liten koppling till pappa och den sidan av släkten..
Det blir mera och mera sällan nu som träffar sker med den sidan av släkten.
Sorgligt ju.. Den kontakten är ju så oerhört viktig för identiteten.
Att höra hemma på pappans sidan också fast pappa inte är med.

Nästa vecka så är det skolavslutning. Så attans skönt ju =)
Jag är iaf ganska trött på att få upp trötta ungar på morgnarna
och sen pigga ungar i säng på kvällarna.
Det är så himla skönt att ta dagen som den kommer.
Inte stressa utan bara vara =)
Vi ska slappa och ha det riktigt gott.. Jag och mina ungar =)

Det blir Gårdsliv med grilla senare idag.
Det blir Christa och jag då och så ungarna..
Så idag blir vi ute länge…
Det blir engångsgrillen idag men snart är det dags för den stora grillen.
Att grilla kött på engångsgrill är inte så smart. Funkar inte så attans bra ju =)
Japp, det är testat… Eller Shalini testade med en flintastek… Hahaha
Köttet hängde över kanten på grillen som ett överkast ju…haha
Fläskfilé går väl men det ryms ju inte så mycket…
Men till korv så duger engångsgrill mycket bra…
Vi grillare brukar turas om att köpa.. 17 pix på Lidl.

Ska börja göra lite nytta här nu innan jag måste dra till skolan
för det sista utvecklingssamtalet för denna termin..

Var rädda om er där ute…

KramKram!!