Dagsarkiv: 10 juni, 2010

* To hell and back….

Sitter man kl 4:30 på balkongen och grinar över fågelkvitter
ja då är man definitivt på väg tillbaka.
Det var inte ett gråt av uppgivenhet – Tvärtom.
Känslan av att ännu än gång ha fixat det utan att kapitulera
Utan att be folk ta ungarna och allt det där som kommer.
För att jag inte orkar… för jag gjorde det fast jag inte orkade.
Men det var nära när jag var som sämst…
När man inte visste om det var dag eller natt…
När febern var nästan konstant över 40
och hostan slet i ens ens värkande kropp.
När sömnen var totalt noll under tre dygn..
Nu har jag iaf sovit ett par tre timmar i natt..

Sen finns det ju alltid en urkraft i varje människa.
Man måste finna den bara.. motivationen att inte ge upp.
Jag är ganska härdad och knäcks inte så lätt av hur jag mår.
Brukar alltid hitta dessa livlinor som gör att man pallar..
En av dom livlinorna är ju tanken på att detta varar inte förevigt.
En annan som är ju den viktigaste…mina vackra underbara barn.
Men det här var den värsta resan någonsin och den håller på än
men jag är mycket bättre..

3 dygn är ”Borta” har svårt att veta exakt vad som hände dom dagarna.
Menar.. svårt att återge saker.. komma ihåg när det hände… typ så.
Men det där primära funkade iaf att se till och skydda det sina…
Jag har framför mig ett hem i oordning och tvätt.. och en tom fucking kylskåp och en tom börs som vanligt.. men det är nog inget problem.
En maskin handdukar har överlevt två tvättar och en 6-7 sköljningar mellan tvättarna orkade bara inte hänga upp så dom åkte på sköljning efter sköljning under dom här dagarna… Nu hänger dom på tork =)
Dom var i maskinen i typ tre el fyra dagar…haha

Marcus fick vara hemma från skolan ett par dagar.
Jag kunde inte gå dit med honom eller hämta.
Hanna har kommit till skolan varje dag.
Thommy Hannas assistent är helt underbar.
Han har skjutsat hem Hanna efter fritte varje dag..
Johannes och Elias är ju självgående..
Missade deras avslutning igår men Johannes gick med Christa o CO.
I kväll är det Hannas och vi får skjuts med Thommy så dit ska jag väl orka.
OM jag inte åker på ett bakslag… (Har fått ont i halsen men det är nog av allt hostande.. har iaf ingen feber nu)
Tidigare så sa Thommy att om jag inte orkar så går han med henne.
Han är ju helt underbar.. Det är på hans fritid.

Jag är trött och så matt… kroppen värker och hostan är kvar.
Men jag lever och är tillbaka…
Förstå hur mycket extra man värdesätter livet och få vara frisk
efter resor som denna…
Även om jag är långt i från kry så bubblar glädjen i mig igen
över att jag finns till.. över livet och allt det där vackra som finns.
Skitsaker är skitsaker… Det är det faktiskt.
Viktigaste är ju att man har det bra med det sina och har hälsan.

FUCK YOU flunsan… I´m back!.. lite iaf.

(Unrar lite om jag åkte på influenssan? Inte Svinisen.. är ju vaccinerad.. utan någon annan.. tja inte vet jag)

Sköt om er alla!

KramKram!