Dagsarkiv: 12 juni, 2010

* Jag frågar och ni svarar.. OK??

Hur ska jag akut hitta kraft åt denna skröppliga kropp?
Håller på att falla ihop av matthet bara jag går från soffan till köket…
Hjärtat rusar och vill bara lägga mig ner… Huh!
Måste lyfta ner ett paket mjölk på 1½liter nästan med två händer..
Jo, vet ju att det är efterdyningar av influensan, febern och nästan fyra
dygns vakenhet. Kroppen värker fortfarande en hel del.
Det är väl bara att härda ut..Så jag gör väl det. Snart över ju!
I natt så sov jag iaf i 6 timmar och dimman har lättat…Hahah

Kommer nog att sky soffan när det här är över..
Kan allting om Orangutanger och akutmedicin…på Animal Planet.
Har skakat huvudet åt Austin Stevens livsfarliga fotonojor…
Legat och dregglat över snygga Djurpoliser hos RSPC New York…
Dregglat o dregglat.. så pigg var jag inte… Lyfte huvudet lite extra..haha
Önskat att jag vore ett litet djur som dom tog omhand…haha
En Pungråtta eller så…Nää. Kattunge givetvis.. dom gullade dom med :P
Hade gärna sett till och blivit gullad av en av dom snygga djurpoliserna.
Lite kill bakom örat hade nog inte skadat..Hahaha
Allt sett genom dom där jävla dimmorna som omgivit min skalle
den senaste veckan…Allt medan livet fortgick där utanför utan stopp.
Och igår så stortjöt jag till filmen ”Bröllopsfixaren” på 3:an
Ja ni ser hur sliten jag är.. Nu är det katastrof ju …Hahaha

Men livet är bra snällt ändå va.. Den väntar på mig =)
Har har högar av tvätt… och högre blir dom…
Men dom stannar snällt kvar där dom är tills jag inskaffat tvättmedel.
För givetvis så tog den slut… Det är inte prio ett heller just nu
Utan pengarna måste fylla kylskåpet.. en hylla iaf.
Allt skit finns ju kvar så jag hinner.. =)

Har varit tvungen att meddela ungarna att det inte blir något kollo.
Jag orkar seriöst inte springa 8 timmar på en strand efter två
helvilda ungar… Så det blir bara Johannes som åker..
Hanna, Marcus och Jag stannar hemma.
Starten för kollot är ju på Måndag om två dagar.
Känner att mina krafter inte räcker just nu…
Hur mycket kommer orken  komma tillbaka på två dagar tro?
Ingen aning men tråkigt vore ju att åka dit för att sen märka att jag inte orkar… Jag ska ju se efter mina.. Ja iaf Hanna…
Jag skulle få kollot gratis för min del.. maten och så.
Personalen ska ju se efter dom andra…
Vet ju av erfarenhet att ordet v i l a inte finns när man har Hanna med.
Inte på en strand i af… Att solbada el sitta still finns inte med i agendan.
Vill nog att Marcus stannar hemma också.. Han är lite vild
och våghalsig… Tryggare hemma eller kanske inte
Han stöp ju huvudstupa från cykelställstaket här om veckan…
Ja vi får se vad jag gör ang Marcus..

En sak är jag iaf säkert på att mina beslut skapar stor jävla ångest
inom mig för att jag tar mig som skäl att inte låta några av barnen åka.
Helvete vad det gör ont… Men vad gör man.. Är inte mera än en människa… En sliten sådan just nu. Fan också!!

Ja livet är inte alltid så lätt…
Men vem har sagt att det ska vara lätt..
Att möta svårigheter.. tackla dom och övervinna..kan får människan att växa.. bli starkare och mera rustad för livets hårda törnar….
Jag sitter inte här och tycker synd om mig… Inte min grej alls.
Det är väl mera synd om barnen i sådana här lägen när den enda vuxna i familjen blir sjuk.. rejält sjuk.
Dom blir oroliga och vill bara att allting ska vara som tidigare…
Men det lär dom en sak iaf att mamma inte är alltid på Topp.

Efter det här så kommer Halsfluss med hög feber kännas som en pissdroppe i havet. Även som jag för att tag sen fick två halsflussar på raken… Fem dagar fick jag PC fritt sen slog den till igen..
Det är ingenting — En barnlek.
Halsfluss har jag haft många i mitt liv men inte sådana helvetesresor
som den resan jag fortfarande är med på..
Så min logik säger att jag hinner inte ha det något mera under min livstid.
Så om dom kommer med 48 års mellanrum så är jag död och begraven när nästa kommer… Tji fick den!! =)
Ja så ser min egna hoppfulla prognos ut =)
Ja i alla fall så har jag inte småbarn då…Hahaha

Nu kallar livets ubertråkiga plikter på mig …
Så ska väl kravla mig från datorn och till köket…Lunchdags.
Köttbullar igen.. men vafaen… har inte handlat och maten mättar
Den som inte vill äta det slipper… Enkelt =)

Mot köttbullsstekningenavfärdigaköttbullar då…

Sköt om er alla så hörs vi snart igen…

KramKram!