* Livet är ändå allt bra najs ju =)

Åkte på ett ”bakslag” idag… Hualigen så trött jag har varit idag…
Men nu mot kvällningen så gick det över… Skönt.
Nu är jag sådär lagom efterinfluenssantrött… =)

Det blev inget kollo för oss andra.. men Johannes åkte.
Känner att jag måste nog tänka på orken lite..
Så Hanna och Marcus ska till fritte resten av veckan.
Sen har jag lite tid på mig att vila… några timmar iaf under dagen.
Sen är dom hemma i nio veckor… Hela högen =)

Väcktes före sex i morse av att en av ätteläggen skrek på mig
”Mamma!! HJÄÄÄÄLP MIG DÅ – En spindel i taket ” Haha
Så det vara bara o pallra sig upp och rädda ungen =)

Kallt har det varit idag också…
Gårdsliv vart det en stund och koftan åkte på direkt när solen gick i moln.
Det är sol, regn, sol och mera regn…. osv…
Hoppas på bättre väder nu!! Det är sommar ju =)
Sen ska jag väl försöka bli lite bloggsocial också
Har många bloggar att läsa igen mig på…
Det blir väl några termosar med kaffe och tid som gäller.

Klockan är 19:03 och ungarna käkar kvällsmat – Spaghutti o Köttfärssås.
Sen blir det dom sedvanliga kvällsgöromålen så långt som jag orkar..
Orkar antagligen enbart till att bada och lägga ungarna..
Sen kommer jag att ligga som en blöt trasa på soffan =)
Fast skönt är det ju.. att bara vara och inte stiga upp.. Kanske somna.
Det som är hemma kan vänta som städning och resten av tvätten
För har väl kört en 6 -7 maskiner redan så nu har dom kläder igen =)

Känner mig faktiskt förväntansfull… Sådär pirrande glad.
Inte vet jag varför.. Kanske bara för att jag mår så bra nu
jämfört med för några dagar sedan…
NU kan allt bra hända… Möjligheten finns ju – A l l t i d =)
Sen att det antagligen blir så att jag ligger snart där i sängen igen
- magkramper ala gigantus.. i tre dagar… Mensen är på G – Molar ju.. Bläh!
Men skit samma… Det finns ju Ipren
och tanken på att tantåldern snart är här.. Jihooo!! Hahaha

Nu är det nog dags för hopp i baljan för en skitig liten skitunge..
Sen nästa och nästa… och den fjärde är ju tonnis
så han duschar väl var fjärde timma eller så… Haha

Hoppas ni alla får en helt fantastisk Måndagskväll!!

Sköt om er!

KramKram!!

TILLÄGG: Till dig.. Underbara du…
som bjöd mina barn på glass förra veckan – TACK!
En underbar gest och Hanna vart så glad över Hästkortet =)
Kortet blev hennes direkt ju :D
UNDERBARA människor det finns bla i GÖTEBORG!!

2 svar till “* Livet är ändå allt bra najs ju =)

  1. Efter regn kommer solsken och det stämmer så väl, både inom oss själva och utan för dörra. :)

    I natt var det min tur att bli bortglömd av John Blund och då är man ju inte på topp direkt, men dagen har haft sina små ljusglimtar ändå, både på in och ut sidan även denna måndag. Jag har haft vissa problem med veckodagarna sedan skolavsluningen i torsdag, men nu tycks jag fått till det rätt? ;)

    Det låter som en mycket bra idé att låta de minsta i barnaskaran gå på fritte i några dagar, medans mor i huset laddar batterierna så hon blir riktigt frisk och orka med resten av sommarlovet.

    Allt har sin tid, även tvätten och ett kan man vara säker på den springer inte ifrån en.

    Ha en skön kväll på sofflocket! Kramis! <3

    • Finaste Sussi!

      Ja så sant ju.. Efter regn kommer … :D

      Ajdå… inte bra att bli bortglömd men skönt att du kan se ljusglimtarna
      livet blir bra mycket lättare då… =)

      Jag har inte fått orning på dagarna än…
      Letar febrilt i minner efter vissa dagar..hahah
      Men skit samma… Här och nu och framåt…

      Tror också det är en attans bra idé med Fritids..
      Har ett bankärende i morgon sen blir det sofflocket tills jag hämtar
      En fyra timmar ska det väl bli…
      Sen när dom väl är hemma så kan man glömma allt som sofflock heter =)

      Men nu blir det soffan… Två har lagt sig =)

      Kram vännen! <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

