Dagsarkiv: 25 juni, 2010

* Jag tror på Sommaren.

Koltrast och blekast vintersol, finns en decemberdag.
Kallad för Thomas Tvivlaren, för att hans tro var svag.
Man skulle aldrig någonsin… trott på en sol, en vår.
Ändå förvandlas vintern till sommar varenda vår.

Jag tror, jag tror på sommaren
Jag tror, jag tror på sol igen
Jag pyntar mig i blå kravatt
och hälsar dig med blommig hatt
Jag tror på dröm om sommarhus
med täppa och med lindars sus
En speleman med sin fiol
och luften fylld av kaprifol

Midsommarafton natten lång… Kärlek och dans och sång.
Solen, som plötsligt börjat gå, upp och ner på en gång.
Pojken med flickans hand i sin, viskar och får till svar.
Löften han gått och hoppats på, under det år som var.

Jag tror, jag tror på sommaren
Jag tror, jag tror på sol igen…..
….

Text och musik: Stig Olin

Femtio minuter kvar av midsommarafton…

Hoppas ni alla mår bra… Bra!
Själv har jag nackspärrs liknade skit…
Dagen visdom:Vrid inte på huvudet och samtidigt streta emot…Haha

En ny dag i morgon med nya möjligheter…
Jag ser framemot den med öppet sinne…
Gör så ni med =)

Sköt om er!!

KramKram!


* Midsommartankar….

Jag får ofta frågan om varför jag är så öppen om mitt liv här på bloggen…
Det lustiga är ju.. att jag faktiskt inte är så öppen som man skulle kunna tro.
Jag så är mycket mera än vad som syns här..Ja eller vi allihopa är det.
Ni får ta del av en bit av mig.. av oss… och våran vardag.
En lättsam vardag med mycket Kärlek och Gårdsliv tror många.
Ja så är det ju…Det stämmer… En del av vardagen är det.
Men det där andra… Svåra… som också tillhör oss får ni inte se så mycket av.
Det gagnar inte någon att ta det här…

Jag är generös med tankar och funderingar och en del av vardagen
en stor del faktiskt…Så vill jag vara.
Men bitar av vardagen har jag inte pratat om här .. Den är inte hemlig
Dom flesta vet om den i min vardag IRL.
Det är det att jag har två barn med funktionshinder..
Och Downs Syndrom är den absolut lättaste.
Det har upptagit en stor del av mitt liv under många år.. Varje dag.
Mer än så tar jag inte här…

Även om jag för det mesta är en glad och positiv människa
Så finns det svåra stunder inom mig också…
Det finns en ensamhet.. (Har pratat om det här ibland)
Men den får inte övertaget att trycka ner och förgöra…
Den här ensamheten att driva en familj framåt utan någon annan vuxen.
Kan ju vara speciellt jobbig b la under vissa storhelger…

En människa är ju så sammansatt av många olika bitar som ska gå hand i hand.
Funkar dom flesta bitarna så har man nog ett väldigt bra liv..

För varje mening jag skriver så finns det att antal meningar till..
Dom blir aldrig nedskrivna men dom finns i högsta grad.
Det ni ser… Ja det är jag… men jag är ju så mycket mera än så =)
Så om någon säger att dom känner mig via bloggen så är det nog lite fel
Dom känner en del av mig… och ska man känna nästan hela mig
så får man vara närmare… i min vardag IRL =)

När jag skriver om dålig ekonomi
Eller att mensen fortfarande är aktuell…
Så tycker kanske några..
”FAN vad pinsamt… och ta upp sådant så jävla öppet”
För mig är det inte pinsamt alls…
Mens har varje fertil kvinna… sen urtiden..
Vad är problemet med att tala om det? Haha
Taskig ekonomi har många… Ingenting pinsamt med det.
Pinsamt värre vore det ju att försöka hymla om det..
göra omskrivningar och dylikt för att insinuera faktum.
Raka rör är alltid det bästa… och lättaste.
Typ som ”Har så taskig ekonomi att jag inte kan köpa tamponger” Hahaha
OBS! Skojar nu och skicka INTE några tamponger i present nu
för bövelen…Hahaha

Har kommit förbi ytstadiet för länge sedan…
Det är insidan av mig ni får…
Det är ju den som är det viktigaste hos oss… Insidan.
Det är den som räknas.. som betyder någonting.

Jag är för bövelen snart 50 bast.. ett par år kvar.
Jag har kommit över många spärrar och det gör livet lättare att leva.
Jag har inte samlat erfarenhet för intet… Jag använder den också.
Här på bloggen så ser ni en del av den erfarenheten…
Det har varit blod, svett och tårar under åren. Både bokstavligt och bildligt.
Men utan det så hade jag inte varit den jag är nu…
Det är det som räknas… Ingenting annat =)
HÄR och NU och framåt..

Ta det lugnt där ute nu…
En sup av er alla vill jag ha i kväll =)
Ja så blir ni inte så fulla ;)

Sköt om er!!

LOVE YOU ALL!

* En Önskan… (eller flera..)

Önskar er alla en helt fantastisk Midsommarafton.

En magisk dag.. om vi gör det till en sådan.
Sju sorters blomster under kudden…
Drömma om sin tillkommande…
Det är sommar… Värme…
Förhoppningsvis Kärlek i luften hos alla..

Kärleken till det där vackra och viktiga vi har omkring oss.
Våra barn.. Respektive.. livet i sig… ja alltet.
Hoppas ni kan öppna era hjärtan.. era sinnen… och se.
SE fjärilen i dess vackra prakt…
Inte bara bara någonting som fladdrade förbi…

Hoppas vissa kan lämna avundsjukan och det bittra bakom sig.
Att dom får förmågan att glädja och unna andra..
och verkligen känna den glädjen inom sig.. Det är guld värt.
Att ha det där svarta inom sig… tränger undan det varma
som alla säkerligen har inom sig…
Det blir svarta hål i hjärtat och det gör så ont.
Man missar så mycket av livet då… och det är synd.
För livet är ju så attans underbart om man tillåter sig att Känna.
Att kunna ge och ta.. är en av förutsättningarna för ett bra liv.
Nu menar jag inte ge saker och så..
Ge av sig själv med allt var det innebär
och ta emot av andra allt det där som dom ger oss….
Får du ett leende.. ge ett tillbaka… Simpelt
Men så jävla skönt att få det där leendet och ge tillbaka ett =)

I kväll så kommer jag inte lägga några blomster under min kudde.
Jag lägger mina tankar och förhoppningar om livet där i stället.
Jag lägger mitt hjärta där och en innerlig förhoppning
om att alla….precis alla… ska få Älska och bli Älskade.

Ha en underbar Midsommar alla!!

Sköt om er!

KramKram!