Dagsarkiv: 27 juni, 2010

* Jahapp….

Vilken av dödssynderna ska vi beta av nurå? Haha
Avund är förkastligt… Det är vi väl överens om? =)
Vi doppar dom som är avundsjuka i en isvak i vinter…
Fem minuter ska väl räcka..  Dom är nog ganska spaka efter det =)

Underbart väder har vi haft… Solsken och värme.
Gårdsliv har det varit med grilla idag…
Nu är snoken rejält bränd… och så ser man ut som en Panda…
Skit också… Måste av med solbrillorna emellanåt…Haha

I morgon blir det Malmön med Christa och alla barnen.
Christa tar sin bil med så många som det går och Shalini skjutsat några…
Sen får vi se om Christa får köra två gånger hem…
Eller om Shalini kan hämta.. Det ordnar sig.
Det skulle iaf bli kanonväder här hela nästa vecka..
Krillan har stängt… Vårat utomhusbad… dom rustar upp badet.
Men var dom tvungna att göra det under högsäsong???
Har hört rykten om att det öppnar i slutet av Juli… Stämmer det?
Men va faen då… Då blir det en jäkla torr sommar utan bad för oss.
Det är 7 km till Malmön… och jag vägrar att gå för bil har jag inte.

Idag så har det varit en sådan där dag som jag orkat hela dagen.
Så nu är det över… Hoppas jag ju =) Skitmåendet alltså.
Allting känns så najs nu… Attans bra ju =)
Har en unge just nu som vältrar sig i självömkan bakom mig…
”Det här är den värsta dagen i mitt liv… Varför ska jag drabbas – Varför???”
Han fick ingen glass …Haha
Lillgubben då.. Han har varit ute hela dagen i solen och är så trött.
Det är inte lätt att vara sju år alltid… och trött… och sugen på glass
Och en dryg morsa har han med… som bara bloggar och säger nej…Haha

Nähäni…
Nu blir det att försöka skicka ungar i säng…

Ha en bra fortsättning på kvällen!!

KramKram!

* Avund… Avundsjuka

Det har startats en tråd om mig på ett forum…. =)
Baserat på ren och skär avundsjuka…
Droppen var nog när jag fick FINREXIN skickat till mig av Linda
från Nykarleby i Finland…
Några Dosförpackningar med förkylningsmedel…
Ja eftersom jag har varit sjuk så pass länge och ofta…
Själva dospåsarna har inte så stort ekonomiskt värde…
Men gesten är värd så, så mycket mera…

Var det Dospåsarna i sig som fick en anonym trådstartare att baxna
och visa en av människans fulaste sidor..
eller var det omtanken som jag fick… som denna kanske inte får.
Ja det får vara osagt… Det vet bara hon.

Visst… jag får gåvor av människor som läser min blogg.
Någon kanske har läst en bok som hon tyckte jag skulle läsa…
En tummad bok hamnar i min brevlåda…
Någon ville att jag skulle få en underbar läsupplevelse…
Någon ville att jag skulle bli berörd av dom orden såsom hon blev…
För mig är det en generositet att vara Avundsjuk på =)
Att kunna dela med sig…

Att jag fick fribiljetter till Grönan för fem personen för andra året i rad..
Nämndes i tråden… kanske inte rakt av men ”fribiljetter” togs upp.
(Kikade på en sida med kommentarer när jag kollade länken)
Jag är så glad åt biljetten…
Och antagligen kommer jag göra som förra året…
ge bort ett åkband… och då hade jag två extra inträdesbiljetter också
som jag gav bort…
Stod i kön med mina barn och Paula…
Jag åker inte karusell så mitt vart över…
Pratade först med en familj… och sa ”Ni får det här av mig”
Men dom tittade på mig som jag var någonting som katten släpat in.
Gick en till en annan familj med många barn…
”Gå in med det här så väntar ni på mig innanför så får ni ett åkband också”
Dom gjorde det med tvekan först… men när jag varken ville sälja
eller ha andra krav.. jag var anonym för dom helt och hållet…
så förbyttes allt till förvåning och glädje.
Kanske är det så jävla osvenskt att göra så… mera Finskt då..hahaha
Men fatta denna glädje jag kände inombords… Helt enormt.
Jag hade kunnat underlätta lite för någon och glädja…
med någonting jag hade som jag kunde ge till någon.
Jag fick glädje tillbaka… jag blev så, så glad av den glädjen.
Det är en så häftig känsla…

Man behöver inte glädja med saker…
Men kan glädjas med det man har i vänlighet…
omtanke i sitt sätt att vara mot varandra…
Det är den viktigaste… Nummer ett.

Avundsjuka är smutsigt… Det förgör både dig själv och andra.
Det sätter spår som är djupa och ibland svåra att jämna till.
Jag visste att någon skulle bli just Avundsjuk på mig..
Om jag skriver dom det jag får av någon som vill glädja..
Men jag vill göra det… och det är ett val jag har gjort.
Jag är just så glad som jag skriver…
Gesten som sådan berör mig så enormt…
Det som jag berörs av skriver jag om…

Avundsjuka hindrar människor från att leva gott..
Visst, man kan lura sig själv… att man mår bra.
Men när det finns en elak jävel på axeln som tjattrar oavbrutet
på vad andra får.. vad andra har… Vad du inte får eller har.
Det måste vara jävligt pissigt… och ett stort hinder.
Avundsjuka gör människor fula inombords…
Jag är inte ett dugg avundsjuk på den egenskapen hos andra…

Jag tackar nej till pengar.. Underbart folk vill alltid hjälpa.
Skicka en tusing eller två… för att göra vardagen lättare.
Jag går ut med det emellanåt här på bloggen att jag inte vill ha det.
Eller klart jag vill ha pengar… men inte så här.
Jag vill ha pengar som jag själv har förtjänat… Jobbat ihop.
Eller vunnit på triss eller så…Hahaha
Ibland måste jag säga ifrån riktigt bestämt…
Nu kanske det startas en tråd om hur korkad jag är också.. Hahaha

Visst.. jag har usel ekonomi… Får alltid låna på slutet av perioden.
Men jag har min värdighet som jag inte säljer för några som helst pengar.
jag fixar det här… som alltid.
Jag bidar min tid… Snart är det min tur för jag jobbar på det aktivt.
Medan jag väntar så ödslar jag inte min tid på att vara avundsjuk på andra.
Det skulle några må väldigt bra av att anamma…

Sköt om er och ut i solen med er allihopa =)

LOVE YOU ALL!!

KramKram!!