Dagsarkiv: 28 juli, 2010

* Jag har ett liv att leva…

Jag har ett liv att leva
Att förvalta väl.
Ett liv att leva
Där jag andas
Känner och finns till.

Jag har ett liv att leva
Där falskhet, elakhet
inte får plats..
Där avundsjuka
likgiltighet
Inte får
finnas till..

Ett liv att leva
Där jag ger av mig själv
Min glädje..
mina tankar
Kärleken till orden..
till livet
och till dig och dig….

Ett liv
där känslorna
virvlar lätt
som en fjäder
inom mig..
Bubblar upp
från mitt hjärta..
Och finner en väg ut…

Men du får aldrig hatet
likgiltigheten av mig..

Jag har ett liv att leva
Där blommorna blommar
och vinden är ljum..
Där livet är
som en dignande
blomsteräng:
Så full med vacker
underbar
berikande
mångfald..

Ett liv där jag får
Älska
bli
Älskad…
För just
den jag är..

Jag har ett liv att leva..
Där jag ser barnen skratta
barndomens lyckliga skratt..

Ett liv att leva..
där jag omfamnas
av små
barnarmar
Där jag blåser
små skrubbade
knän…

Ett liv där jag
kysser mina barn
försiktigt godnatt
när dom somnat…
Med tårar
av kärlek..
ödmjuk tacksamhet..

Jag har ett liv att leva…

***

©Sirpa Hotti…
Köping Här och Nu
Den 28 Juli och året är 2010