Dagsarkiv: 4 januari, 2012

* Fika på stan 3 Januari 2012









TACK du okände vän som bjöd oss på fika. Det smakade supergott tyckte både Hanna och Marcus. Bra var det att dom inte ville ha så sötsliskiga saker att käka. Marcus ville ha en macka och då ville Hanna också ha en. Snart blir det kolhydratsnedtrappning för dom små huliganerna. Det har varit mycket sött under Jul och nyår som som har stoppat i sig.

Skulle behöva gå till frissan med Marcus ser jag.. Ja, med alla ungarna. Men ska klippa dom själv här någon dag. Frissan kostar ju över tusen kronor om jag ska klippa alla.. Never ever att jag lägger ut pengar på det utan jag får agera frissa. Det brukar gå bra.. dom är ju inte så kräsna..Haha

Det är regnigt här i Köping men det blåser inte så som det gör söderöver. Det är någonting höstlikt över vädret nu.. Samma känsla fick jag igår när jag tog min runda. Höstrusk.

Läster om Dukan-dieten nyss.. Undrar om det är detta jag håller på med istället för LCHF? Det var enbart i början som jag åt mycket fett men sen har det ju inte blivit så mycket av den varan. Skit samma vad det är.. Det fungerar ju i alla fall =)

Ha en bra fortsatt dag..

Sköt om er!

* Nyttiga dippar..

God morgon.. Klockan är strax före sju. Hoppas ni alla har sovit gott!

Vädret här i Köping kommer att se ut så HÄR idag. Hoppas det inte är så halt när jag ska ta rundan i kväll. Har ju lite blankslitna dojjor och de är väl lite halkigt emellanåt men jag tar det lugnt.

Nu är det slut på ämmelvisan och nya friska tag ska tas. Dom här dipparna är så nyttiga att få emellanåt. Ett måste faktiskt. Ur dom reser jag mig alltid med ett vrål av jävlaranamma i mig. Idag ska jag sätta mig ner och ringa runt lite överallt…Igen!

Håll tummarna att någon däruppe gillar mig lite i alla fall så att jag kommer fram i kön – Längst fram givetvis. köat har jag gjort i så många år nu så det räcker väl nu.. Jag skulle kunna lätt sitta på ett kontor och skriva kuvert och slicka frimärken 9 timmar i sträck 7 dagar i veckan.. Det skulle vara ett nöje ju!! Bara jag kommer hemifrån på dagarna och får en inkomst och gör nytta. Min hjärna krymper ju av allt hemmasittande och att inte göra någonting vettigt. Snart sitter jag där och säger ”Öhhhh” till allting. Då är det kört ju =)

Jag får pröva det där med att söka pendeljobb igen. Västerås är mycket realistiskt. Längre bort så är det ju tiden som är hindret. Men ett fem timmars jobb per dag med bra betalt så är ju Stockholm med på världskartan igen.. min alltså. Fick jag bara lägenhet i Stockholm så har jag hur mycket jobb som helst. Till Västerås behöver jag inte flytta.. 16 minuter med tåg är ju ingenting. Till Stockholm tar det en timma och en kvart.
Att hyra seriöst i andra hand i Stockholm krävs det minst en 1/2 miljon i årsinkomst.. Har ju inte det.. än =)

Än så finns det glöd i tanten..

Önskar er alla en underbar dag..
Sköt om er själva och varandra..