* Dagen idag…

Den bjuder nog inte på några roliga överraskningar så den kommer nog bli en helt vanlig tråklördag. Yes! Positiva Hulda har talat =) Hanna har i alla fall bestämt att vi ska på promenad så det står på dagordningen i alla fall. Ja och sen sådana tråksysslor som matlagning och städning med.

Jag känner mig så rastlös och så uttråkad så ni anar inte. Hela jag skriker efter någonting nytt.. efter förändringar.. efter lättnad. Vill så mycket men kan inte göra ett dugg just nu praktiskt mera än peppa mig mentalt. Det måste bara komma någonting konstruktivt ur detta annars så är det jävligt illa ju.

Det är inte ofta jag känner mig så här stressad faktiskt. Mycket, mycket sällan. Givetvis har vardagen sina uppisar och nerisar och där finns ju känslan som hos alla men den är sällan så stark som den är nu.. så gnagande.. så påtaglig. Den jagar mig men jag kommer ingen vart och jag törnar mot väggar utan dörrar just nu men en dag så finns där en öppen dörr. Det är jag övertygad om. Måste bara hitta den.

Den här känslan av att sitta fast i en situation startar också andra motorer hos mig. Jag vill slåss (och gör ju det också varje dag men måste nog börja slåss hårdare) Ja inte bokstavligt men jag vill ge allt detta en rejäl omgång stryk.. Jag vill härja omkring med ett basebollsträ och rensa upp alla hinder. Jag känner blodvittring.. Jag är så jävla revanschsugen som man bara kan bli.. Jag måste bara hitta det där verktyget för att kunna tvinga fram en egen dörr om den inte kommer på annat sätt.

Vårt liv måste bestå av mera än att kämpa 24/7 med vad det nu än må vara. Alltid är det någonting. Missuppfatta mig inte nu är ni snälla. Jag är inte otacksam mot livet och jag tar detta enbart baserat på hur vår situation ser ut. Det finns dom som har det mycket, mycket värre på precis alla plan.

Mitt vuxna liv har så länge jag kan minnas varit en kamp som har gått hand i hand med det som har hållit mig uppe.. som barnen.. och att jag kan se det fina med livet. Jag har hopp. Men som jag sa.. alltid bredvid så har kampen funnits på något sätt som gjort att man inte har kunnat luta sig tillbaka och leva ett lugnt liv.

För er som inte har hängt med i min resa här på bloggen: Under fliken ”Tema Missbruk” finns en del av vad jag menar med kamp och den fortsätter ju än i och med barnens stora oro för pappan och det ger ju svåra konsekvenser hos dom. Dom är livrädda, ledsna och känslan av övergivenhet finns påtaglig hos dom. Det har varit en otroligt jobbig kamp i nio års tid med skolan för ett av barnen. Det har varit och är min arbetslöshet och dom konsekvenser det ger som ekonomisk fattigdom. Känslan av ensamhet i livet där man fostrar fyra barn ensam och två av dom har funktionshinder och det ger ju en del merjobb. Ja och så en del till som finns..

Men än så länge står jag upp.. ganska stadigt. Jag måste se till att barnen också står upp och det gör dom.  Låter jag trött? Det är ingenting mot vad jag är.. Trött, less men med basebollsträet redo =)

Måste förtydliga mig lite..I det stora hela har vi det bra även om mitt inlägg kan uppfattas som ett stort gnäll vilket det inte är. Tro inget annat nu för vi kan njuta och ta vara på det fina som livet ger. Annars så vore vi ju offer och det är vi inte. Jag berättar bara ärligt hur det känns och att en förändring måste ske. Vi kan njuta av livet.. Vi ser allt det där fina som finns men vi vill ha bort det där som ger en jobbig oro i våran vardag. Ingenting konstigt med det. Varför ljuga och säga annat? Det där med att ha falska fasader gav jag upp när jag gick ur ett destruktivt förhållande med barnens pappa för länge, länge sedan. Han är missbrukare och jag var medmissbrukare då när det begav sig.

Solen har börjat kika fram nu. Det har ju regnat i några dagar av och till men nu ska det väl vara uppehåll ett tag. Snart blir det matlagning och sen blir det en promenad som Hanna har bestämt =)

Sköt om er själva och varandra..

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

