* I’m still here .. sometimes anyway!

Det är lite drygt just nu med en del saker och det här med att blogga är inte första prioritering direkt.. Förlust av en älskad pappa och en del bakslag på sistone har gjort att jag har förlagt ena åran så att ro skutan lätt har varit svårt och är det fortfarande till en del. Men skam den som ger sig.. Det går ändå ganska bra att ro med en åra.. Väldigt, väldigt tungt visserligen när vågorna är stora.. men det går.  Värre än så är det inte..Det är lugnt.. lite vanligt liv bara.

Korttis ringde och undrade vart Hanna är och när hon kommer. Jupp, trodde fel om nästa helg för hon ska vara där .. eller skulle ha varit där.. igår fredag (nu är det lördag kl 00:23) Det här är inte första gången alls det här med att jag glömmer bort hennes korttishelg =) Vi har planer som inkluderar en liten Hanna så hon stannar hemma.. =)

Snart kära vänner så kommer värmen.. har dom lovat i alla fall. På söndag så skulle sommaren komma på visit.. för att stanna hoppas jag.  Fast jag ser nu att dom har lovat 18 sköna plusgrader redan idag lördag och högre dom närmsta dagarna.. Det bådar ju gott.

Klockan är snart 01 och det är väl dags att lägga sig. Johannes bad om väckning kl 08.. Han har tydligen lördagsplaner =) Måste nog knoppa för den skull om inte annat.. Man får njuta av dom sällsynta ögonblicken då en snart tonåring vill frivilligt upp tidigt en lördagsmorgon :P

Önskar er alla en helt fantastisk helg.. Det ska vi försöka ha i alla fall.

Sköt om er själva och varandra..

4 svar till “* I’m still here .. sometimes anyway!

  1. Hoppas hoppas hoppas att planerna håller!
    Kram!

  2. Finns det något jag kan göra, så finns jag här, vännen!? Jag är rätt duktig på att lyssna, även om jag kanske inte har så mycket goda råd att ge dig.

    Hoppas ni får en bra och solig helg, trots bekymmer och motgångar.
    Puss & Kram på dig, gumman! ♥

    • Finaste du…

      Det är ingen fara.. En del av det är en naturlig sorgeprocess som jag måste igenom.. Det är tungt emellanåt men så är det bara. Det har bara gått 3 månader sen pappa dog och det tar ju sin tid.. Det som jag kallar bakslag är ju det där med bla ekonomin.. att sonen slutade skolan och det ger ju en del ekonomiska bakslag.. sådana som det inte finns utrymmer för alls. Det finns inte på världskartan att jag skulle ge upp eller så.. det är bara och kämpa på. Jag tror på framtiden.. Den är min och barnens!!

      Tack gumman för ditt stöd.. det känns så fint att veta att du finns där <3

      Puss och kram <3

Klart som korvspad att man blir glad av lite respons så kommentera gärna.. emellanåt =) Ha det fint!!

