Dagsarkiv: 24 juli, 2012

* Vad är det här nuuurå??



Trevligt HÖSTlika färger på gården idag. Sommaren är bortglömd av vädergudarna i år.. Attans också. Men vi får väl hoppas på att det blir ändring på den fronten.. Lite sommar vill vi nog ha innan vintern.. Eller hur?

Håller på att tvätta och städa för fullt nu. Jag och ett par barn ska åka till Stockholm och vara hus och kattvakt i några dagar snart. det är trevligare att komma hem sen när det är någorlunda i ordning här hemma. En stannar hemma med uppsikt och en kommer att vara på Korttis. Det ska bli trevligt så här i höstrusket =) Ska passa på att träffa lite kompisar också..

Hanna hon satt på sin vanliga plats idag med sina gosedjur =)

Vädret har varit lite blåsigt och solmolnigt idag.. Men inte kallt som det har varit nu i flera dagar. Igår så var jag tvungen att ta på mig raggsockor inomhus.. Haha. Men inte idag.. Det känns lite bakvänt så här i Juli.

Nu blir det att dröna framför TV:n en stund innan kvällsbestyren. Måste försöka få ungarna i säng lite vettigare tid än vanligt.. Elias är mör nu efter en lång dag på sitt sommarjobb så han knoppar nog tidigt.. Men resten är lite tveksamt med.. Aja.. Får väl köra upp dom tidigt i morgon om inte annat..

Önskar er alla en bra tisdagskväll..

Sköt om er!

KramKram!

* Jag skulle faktiskt behöva…

En TIME OUT från mitt liv..

Nu menar jag inte någonting drastiskt bara en time out från det här vardagliga. Från det där som sysselsätter mig dygnet runt för det mesta. När jag vaknar så sätter det igång. Inte ens natten ger mig en fristad.. Jag drömmer om det när jag sover och jag drömmer om det när jag är vaken. Det tar så stor plats att vara sysselsatt ideligen.. att planera.. hoppas och att misslyckas.. att försöka igen och igen och igen och i…. så att mycket av det viktiga och det värdefulla kommer lite i skymundan. Som barnen.

Time out för ett tag vore välbehövligt. Blåsa ut skallen på att det där dryga. Inte behöva göra någonting annat än att leva och må bra. Just nu mår jag inte så bra som jag skulle kunna göra. Jag är så superstressad att kroppen säger ifrån. Jag sover för lite och känner mig HyperHypo hur man nu ska tolka det. Det här är inte bra alls. Jag kommer snart att gå sönder på något sätt om jag inte gör någonting åt detta.

Ska jag bara släppa allt och flyta med så gott det går. Det innebär ju att jag lägger kampen för jobb och flytt från Köping lite på hatthyllan.. Men det andra försvinner ju inte. Den här ekonomiska fattigdomen finns ju kvar som också sysselsätter en dygnet runt så jag måste ju fortsätta för någon time out blir det ju inte på långa vägar. Sitter som i en rävsax nu ju.

Jag kan fan inte acceptera vår situation. Den har pågått så länge nu.. alltså måste jag fortsätta. Stressen måste fortsätta.. och en time out finns inte på världskartan. Men jag skulle vilja ha det riktigt, riktigt mycket och det är väl ingen som klandrar mig för det..

En time out innebär ju inte att jag önskar jag satt någonstans på en resort med en paraplydrink i handen och hade det gott medan ungarna byggde sandslott vid stranden.. Allt finns ju kvar och stressar ändå. Nej menar en time out i skallen, inom mig själv och då kan jag gott vara hemma också.. Sitta på gården och ha Gårdsliv med ungarna.. En vardag med barn, skola, mat, tvätt osv osv…

En time out ett tag så att jag fick nya krafter och nya idéer.. För när man inte har någon som helst avbrott någonsin så tryter krafterna emellanåt.

Den här biten av mitt liv suger Gnuballe just nu.. BLÄH!!

Men det är som det är ändå.. Det är bara att kämpa vidare as usual. Ingenting blir ju bättre av att sluta kämpa.. Tvärtom ju. det kan ju bli katastrof modell större.

Nehepp.. Nu är klockan snart tio och tänkte nog väcka lite ungar snart. Elias har varit vaken sen länge och började på sitt sommarjobb redan 06:45. Tre ungar kvar att väcka.

Önskar er alla en toppen tisdag.

Sköt om er själva och varandra!!

KramKram!